|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-02-2021, 20:33 | #1 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 98
|
DW10C gdzie jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa
Witam,
Panowie mam 2 pytania: 1. Gdzie w Mondeo MK IV 2.0 DW10C jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa? W smoku w baku, w obudowie filtra czy w samej pompie paliwa? 2. Dlaczego w moim przypadku nie mam możliwości zaciągnięcia paliwa z przewodu powrotu paliwa do baku ( złączka z czerwona spinką ). Do wytworzenia podciśnienia używam profesjonalnej "strzykawki" z dedykowanym złączem i lipa, nie można przeciągnąć paliwa. Mam klasyczny problem z powietrzem w paliwie i długim kręceniem rozrusznikiem w mroźne dni. Zacząłem od wymontowania kompletnego filtra w celu wymiany oringów i poprawy uszczelnień. Co zrobiłem: Wymiana oringów złączek paliwowych na filtrze, odpowietrznika i śruby spustu paliwa. Oringi z Vitonu. Miejsce styku obudowy czujnika wody z obudową filtra uszczelnione dodatkowo masą uszczelniającą Reinzosil Wypolerowane "na lustro" miejsca styku oringu filtra paliwa, oraz "męskie" króćce paliwowe. Gniazdo złącze podgrzewacza paliwa bez widocznych uszkodzeń czy nadpaleń, dmuchałem ustami ale to żadne sprawdzenie. Przy składaniu filtra oringi jak ich miejsca styku natłuszczone. Efekt ? Przez ok 20 min. pracy silnika na wolnych obrotach oraz podnoszeniu obrotów na 3000 obr. w przewodzie filtr-pompa nie było powietrza. Potem zaczęły jednak się pojawiać, najpierw małe i wolno poruszające się potem coraz większe i szybsze. Tak więc po ok. 30 minutach pracy silnika wróciłem do punktu wyjścia. |
21-02-2021, 20:41 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: DW10C gdzie jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa
Sprawdź chłodnice paliwa pod autem jak i cała linię od zbiornika aż do filtra paliwa skoro reszta jest ok
|
21-02-2021, 20:41 | #3 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: DW10C gdzie jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
23-02-2021, 06:12 | #4 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 98
|
Odp: DW10C gdzie jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa
Panowie ponawiam pytanie o umiejscowienie zaworu zwrotnego paliwa?
|
07-03-2021, 18:18 | #5 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 98
|
Odp: DW10C gdzie jest umiejscowiony zawór zwrotny paliwa
Witajcie,
wczoraj wziąłem się za poszukiwanie zaworów zwrotnych przy pomocy odsysarki. 1. Przy wpięciu się do wyjścia OUT na filtrze można przeciągać paliwo w obie strony, czyli brak zaworów na zasilaniu bak-filtr. 2. Przy wpięciu się do przewodu zasilającego pompę nie można zaciągnąć paliwa, wtłoczyć paliwa też nie dało rady. 3. Przy wpięciu się do złączki (czerwonej) na przewodzie powrotnym z pompy, naturalnie do baku jest przepływ ale już z baku nie można zaciągnąć paliwa. 4. Ta sama złączka ale w kierunku do pompy, nie można zaciągnąć paliwa z pompy paliwa a w kierunku pompy wtłoczyłem ok 20 ml i koniec opór. Wnioski: jest zawór zwrotny na przewodzie powrotnym lub w koszu baku. Przez pompę paliwa nie mogłem przepchnąć paliwa na zasilaniu i powrocie w obu kierunkach, nie znam konstrukcji więc nie wiem co blokowało przepływ. Po testach i odpowietrzeniu filtra paliwa silnik normalnie odpalił popracował sobie kilka minut aby wypchnąć resztki powietrza z przewodów. A teraz ciekawostka, wypiąłem z pompy złączkę od powrotu paliwa z wtryskiwaczy aby obejrzeć w jakim stanie jest oring. Towarzyszył temu ledwo słyszalny syk powietrza i poleciało kilka mililitrów paliwa, oring wstanie wzorowym i zapiąłem złączkę. Odpalam silnik popracował kilka sekund i ZONK zgasł! Silnik odpalił po drugiej długiej serii kręcenia rozrusznikiem, do diabła ta pompa jest wrażliwa na rozłączanie przewodów od powrotu wtryskiwaczy, rozłączanie zasilania nie robi na niej wrażenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kolego lukas4891 przejrzałem przewody od filtra do miejsca gdzie chowają się nad bakiem. Po pierwsze nie mam chłodnicy paliwa , po drugie Ford nie przewidział rewizji w nadwoziu w celu dostania się do złącz i nakrętki kosza w baku. Ale dla pewności wymienię oringi w złączkach pod podwoziem. |