![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
![]()
Mowisz,ze taki maly sub pod fotel jest wystarczajacy ? Zmiesci sie w c- maxie pod fotelem pasarzera ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-12-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 vti
Rocznik: 2006
Postów: 301
|
![]() Cytat:
U mnie jest 9 głośników "Sony" bez suba. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
![]()
Niestety nie wiem, trzeba by sprawdzać schemat, wiem że głośniki maja cewke i kondesator, a wysokotonowy kondesator. Taka pseudo zwrotnica, ale czy bezpośrednio leci na głośniki wysokotonowy z wzmacniacza,całkiem możliwe. Ja myślę wymienić te wysokotonowe, reszta zostaje. Miałem porównanie dźwięku u kolegi z forum, który wymieniał głośniki, jedynie wysokie tony mu trochę wyraźniej grały. Niskie tony, na jego głośnikach Pioneer, a tych niebieskich fabrycznych, był dla ucha nie do wychwycenia. W obu przypadkach drzwi wytłumione.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-01-2020
Skąd: słupsk
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 5
|
![]()
Dzień dobry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam pytanie :Kuga 2019 ST Line , sync 3 .... Chciałbym dołączyć do zestawu audio aktywny subwoofer - w bagażniku. Czy możecie mi podpowiedzieć czy z Sync 3 można uzyskać wyjście na suba oraz w jaki sposób najłatwiej podłączyć się pod zasilanie. Pozdrawiam serdecznie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ford::advanced
![]() Imię: krzysztof
Zarejestrowany: 18-11-2012
Skąd: poznan
Model: FORD FOCUS mk3
Silnik: 1,5tdci 134Km 360Nm
Rocznik: 2017
Postów: 463
|
![]()
Wydaje mi się ,że tylko przez konwerter rca,jeżeli nie masz zamontowanego oryginalnego od nowosci
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-01-2020
Skąd: słupsk
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 5
|
![]()
Też o tym myślałem.
A ma może ktoś - bo w lupce nie znalazłem - manual do demontażu radia ? Pozdrawiam serdecznie |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ford::professional
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Irlandia
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci 161KM
Rocznik: 2008
Postów: 1,261
|
![]()
Jeśli kupisz sub ze wzmacniaczem który posiada wejście audio wysoko napięciowe możesz pociągnąć kable bezpośrednio z wyjścia na głośniki
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Newcastle upon Tyne
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 44
|
![]()
Drakulescu masz przekroczony limit wiadomości, nie mogłem wysłać priv Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dużo informacji czerpałem z Amerykanskiego forum: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Mam te głośniki z przodu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A te z tyłu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bardzo dobra jakość Alpine zamawiałem z USA bo znalazłem za 68$. Zdecydowanie je polecam. Graja dosyć głośno pod samym radiem, ale dobry wzmacniacz by znacznie pomógł, bo samo radio SYNC 1 ma raczej slaby. MTX potrzebują wzmacniacza bo grają ciszej niz Alpine. Ogólnie możesz szukać głośniki na własną rękę ale ważnym parametrem jest ich skuteczność (Sensitivity), powinna być powyżej 92dbA. Ludzie wsadzają głośniki z niższa impedancja nawet kolo 3 ohm. Te Alpine polecali na forum escape. Z czasem jak budżet pozwoli będę dokładać wzmacniacz razem z dedykowana wiązką i wyjściem na subwoofer: Droższy z DSP ale jest genialny: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Albo tańszy zwykłej klasy D: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Definitywnie musisz wygłuszyć wewnętrzna blachę drzwi 1.2mm matami butylowymi i na to 6-8mm gąbkę. Sam panel drzwi także dobrze jest podkleić gąbką. Im szczelniejsza będzie komora drzwi tym lepszy bas uzyskasz. Nie potrzebujesz adapterów do głośników. Wycina się kosz i membrane ze starych i wkręcasz w nie nowe. Przewody podpinasz w aktualną wtyczkę. Instalacje w drzwiach musisz trochę przerobić bo trzeba wlutować zwrotnice. W tylnich drzwiach wiązka rozdwaja się w nich na tweeter i subwoofer to zwrotnica może być dowolna. Ale w przednich kable rozchodzą się gdzieś pod tapicerką i zwrotnice muszą być na przewodach (in-line crossover) Tak jak te Alpine S-S65C. Radio wysyła dźwięk w 4 kanałach: Przód prawy + Przód lewy Tył prawy + Tył lewy Reszta to zwrotnice bezpośrednio przyczepione do głośników. Ten centralny głośnik całkiem wymontowałem bo on tylko zabiera moc przednim, jest z nimi połączony szeregowo w prawy i lewy kanał i zaburza odbiór stereo. Pierwsze wrażenie było dziwne, ale zabieg warty wykonania, choćby dla testu. Słychać teraz poprawnie kanały prawy - lewy. Najpierw wygluszylem u siebie drzwi i miałem zostawione fabryczne niebieskie głośniki premium. Postanowiłem je zmienić bo bas w nich i dynamika jest bardzo muląca. Słucham rock / metal i po prostu dudniło i buczało w aucie. Pierwsze wrażenie po wymianie na Alpine to bardzo szczegółowy tweeter, ale nie kłujący w ucho. Mniej basu przy niskiej głośności w wooferze ale krótki lepiej akceptowalny w wyższych głośnościach. Tak czy inaczej dalej podbijam bas w ustawieniach. Wszystko zależy od jakości utworów i typu muzyki. Bo przy metalu z lat 90 brakuje mi porządnej stopy z perkusji ale, gdy włączam mojej córce George Ezra to dobrze wali basem. Tak, że głośniki dobrze jest zmienić ale pod samym radiem nie będziecie do końca zadowoleni, bo można z nich wyciągnąć o wiele więcej wzmacniaczem i tak samo je odciążyć od basu -podłączając subwoofer. Czytalem, że głośniki w drzwiach są od mid-bass, czyli spełniają swoją funkcję jak powinny. Jak coś mi się jeszcze przypomni to napisze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakieś pytania wal śmiało. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez maovi ; 13-03-2021 o 07:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-12-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 vti
Rocznik: 2006
Postów: 301
|
![]()
Maovi, dzięki za za opis.
Na spokojnie zbieram klamoty do wyciszenia i jak się ociepli, ruszam z zabawą. W kwestii mat skłaniam się do produktów od Vibrofiltr seria PRO o grubości 2mm z MLF=0.38. Cena do właściwości jest moim zdaniem w najlepszym stosunku. Dynamaxy to kosmiczna cena. Mata 2mm pójdzie do środka drzwi i na zewnątrz. Tapicerkę chcę wyciszyć pianką wyciszającą grubość:**fala 5/15 mm. Tylko nie jestem pewien czy nie jest za gruba. Możesz coś podpowiedzieć? Ostatnio edytowane przez Draculescu ; 29-05-2021 o 23:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Newcastle upon Tyne
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 44
|
![]()
Zestaw mat bardzo dobry. Chodzi o to żeby butylowymi matami zniwelować wibracje, a pianką wygłuszyć. Upchasz tam na grubość 20mm tylko nie wyklejaj do samej krawędzi szyby gąbką bo jest ciasno jak chowa się szyba (około 6mm to max.)
No i wspornik poprzeczny w drzwiach, też tylko butylem. Sam panel drzwiowy też przyjmie 15mm pianki, wszystko ładnie siądzie na miejsce. Kup sobie spinki, bo ciasno siedzą na pewno jakieś połamiesz. Jest ich 7 na drzwi. Numer to: 4831516 Inna sprawa, że otwory montażowe są małe i ciężko wsadzić większy płat materiału na raz. Dobrze odtuść drzwi bo jest dużo konserwacji i pamiętaj żeby nie zatkać dolnych odpływów... |
![]() |
![]() |