|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-04-2021, 20:29 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: LUBLIN
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011r
Postów: 171
|
Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Rzecz tyczy się silnika 1.6 Ecobbost
Podłączyłem dziś Forscana i zauważyłem dziwne moim zdaniem wskazania temperatur. A chodzi mi dokładnie o: IAT - Temperaturę powietrza zasysanego ACT - Temperatura powietrza doładowującego Na dworze dziś było około 7 stopni Temperatura powietrza zasysanego podczas jazdy wahała się od 13 do 36 stopni przy ostrym przyspieszaniu... Zaś temperatura powietrza doładowującego od 8 do 20 stopni Temperatura powietrza zasysanego rosła przy ostrym ciągłym przyspieszaniu a temperatura powietrza doładowującego już niekoniecznie bo np gdy IAT było na poziomie 36 stopni to ACT wynosiło 9 stopni Dodatkowo sprawdziłem takie pozycje: CHAR_AIR_T - Charge Air Temperatur : od 2,92V do 3,32V IATS - Czujnik temperatury powietrza wlotowego : 2,65V do 3,15V Co o tym myślicie? Ostatnio edytowane przez marcin9913 ; 03-04-2021 o 20:35 |
03-04-2021, 21:08 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Intercooler masz sprawny po prostu...
|
03-04-2021, 21:15 | #3 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 19-08-2008
Model: Focus
Silnik: 1,6 TdCI
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Witam
Awaria dotyczy Focusa 1.6 TdCi 2011 rok Czy spotkał się ktoś z błędem P0643 Napięcie odniesienia czujnika obwodu 5V wysokie. Dodatkowo przy tym błędzie jest awaria pedału gazu 2127 Czujnik/włacznik położenia pedełu/przepustnicy E - sygnał za niski. W czasie błędu na potencjometrze gazy są napięcia D- 5 V i E- 5,5-10V. Wymieniłem pedał gazu nie pomogło. Jak wypnę środkową wtyczkę z ECU to napięcie wraca do 5V. Odpinałem kilka czujników nic nie pomagało. Zauważyłem za czasami jak odpinam czujnik przy filtrze powietrza czujnik IAT po jakimś czasie pojawi się napięci 5 V i mogę skasować błędy. Odpalę auto bez znaczenia czy podepnę czujnik IAT czy nie i po kilku sekundach gaśnie. I dalej te same błędy. Diagnozowałem programem delphi i zauważyłem jeszcze że czujniki temp. w katalizatorze pokazują 99 stopni i napięcie 5V. Dziwne żeby zepsuły się dwa jednocześnie. Czy ktoś wie jakie czujniki znajdują się na szynie A referencyjnej 5V? |
03-04-2021, 21:18 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Cytat:
|
|
03-04-2021, 22:56 | #5 | |
ford::average
Imię: Antoni
Zarejestrowany: 01-05-2019
Skąd: Praga
Model: Fiesta ST
Silnik: JTJB
Rocznik: 2015
Postów: 94
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Cytat:
|
|
04-04-2021, 19:34 | #6 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 19-08-2008
Model: Focus
Silnik: 1,6 TdCI
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Wiem że temat dotyczy innego silnika ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu żeby się podpiąć. A ten w sumie był najbardziej świeży.
Skrzynie mam manual. |
04-04-2021, 21:12 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: LUBLIN
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011r
Postów: 171
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Trzeba było założyć odrębny post i nie mieszać tutaj gdyż nie ma to nic wspólnego z tematem tego postu
|
02-10-2021, 16:27 | #8 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Cytat:
ACT- czujnik powietrza zasysanego z otoczenia, znajduje się w czujniku MAF czyli przepływomierzu. On służy także do pokazywania temperatury zewnętrznej w zegarach. IAT- to czujnik powietrza zasysanego przez kolektor ssący czyli już za sprężarką i intercoolerem. Pokazuje Ci prawidłowo, a ja napisałem bzdury. Jest dokładnie tak jak Ty napisałeś. Wiem że temat sprzed pół roku, ale dla potomnych się przyda. Ostatnio edytowane przez Slawko ; 05-10-2021 o 14:17 |
|
02-10-2021, 21:18 | #9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,610
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Cytat:
|
|
02-10-2021, 21:25 | #10 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
Odp: Temperatura powietrza zasysanego IAT i doładowujacego ACT (Forscan)
Dzisiaj odpialem MAFa i włączyłem zapłon(zapomniałem podpiąć). Na zegarach od razu - - - a za chwilę -40° i lampka oblodzenia na czerwono.
Po podpięciu MAFa po pewnym czasie pokazało prawidłową temperaturę na dworzu. Podgrzewanie czujnika w lusterku nie powodowało zmian wskazań temperatury na zegarach. Co Ty na to? Bump: Już wiem dlaczego było -40°. Czujnik w lusterku AAT steruje klimą i PCM. Służy też do pokazywania temp zewn. ale.... Jego sygnał jest porównywany z sygnałem czujnika ACT. Jeśli jest zbyt duża różnica w sygnałach wtedy zgłasza błąd i na zegarach wyświetla te minus 40 stopni. W moim przypadku odpięty ACT wywalił błąd P0113 i te ujemne stopnie na zegarach. Ale dlaczego podgrzanie czujnika w lusterku nie powodowało zmian na zegarach? Nie wiem. Ostatnio edytowane przez Slawko ; 02-10-2021 o 22:16 |