![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-03-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Witam forumowiczów.
Od 6 lat jestem posiadaczem Focusa 08' 1.8 Flexifuel z instalacją LPG. Już pierwszej zimy zaczęły się problemy z odpalaniem przy temperaturach poniżej zera. Na początku po odpaleniu odrazu gasł a po ponownym zakręceniu było już ok. Jednak od trzech sezonów po odpaleniu trzeba było przytrzymać go chwilę na wyższych obrotach bo jakby zgasł to bym już go nie odpalił bo się zalewa (dymi na biało i czuć intensywny zapach pb) I co w tym wszystkim najlepsze że jest to Flexifuel a więc posiada elektryczną nagrzewnice bloku silnika i po podłączeniu pod 230 na 15min odpala na dotyk( również po zalaniu tyle że w tym wpadku podymi) Wymieniłem świece, cewki zapłonowe, map sensor, czujniki temperatury wody. Przy coroczniej wymianie oleju (Mobil 5w30 FE) i filtrów u gazownika stwierdził że Focus ma zbyt wysokie ciśnienie powietrza na kolektorze ssącym (ciś.map 0.59 a powinno być ok 0.3 w nowych autach ok 0.2) Gdy temperatura jest powyżej 5 stopni albo jak podłącze nagrzewnice to nie ma żadnych problemów z odpaleniem. Miał ktoś może z was podobne problemy lub wie jak można wyleczyć mojego Focusa proszę o pomoc. Ford Focus MK2 1.8 FlexiFuel 125 268000km Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez daniel_bydgoszcz ; 14-04-2021 o 07:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 01-04-2025 o 09:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
Czy mechanik zwłaszcza od LPG mierzył luzy zaworowe i jakie są wartości. I kiedy ostatnio były regulowane. To podstawa. Potem można się brać za czujniki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-03-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
1,5 roku temu przy legalizacji butli wymieniłem całą instalację gazową przy silniku bo nikt w mojej okolicy nie posiadał oprogramowania do fabrycznego komputera gazu . Więc chyba wtedy regulowali. Teraz byłem na wymianie filtrów gazu i regulacji wtrysków. U gazownika lepiej sprawdzić luzy? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,349
|
![]()
Wątpię, żeby przy wymianie instalacji regulowali luzy, to dość droga zabawa wiążąca się z rozpinaniem rozrządu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 0,59 na rozgrzanym silniku, bez włączonych odbiorników prądu? Ło panie, to albo zawory podparte, albo dziura w dolocie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
To zmierzyć . To jest podstawa podstaw na LPG. Pewnie masz już podparte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 01-04-2025 o 09:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]() Cytat:
Trzeba to sprawdzić tak czy siak zanim zacznie zmieniać pół auta zwłaszcza że ma lpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-03-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Dzięki wszystkim za pomoc. Sprawdzę najpierw dolot i regulację zaworów bo odkąd jestem właścicielem to nie były sprawdzane.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
1.8pb , nie odpala , silnik gaśnie |
|
|