|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-04-2021, 17:26 | #1 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Nie wiem czy taki temat był czy nie. Wyszukiwarka w telefonie nie funkcjonuje. Jesli był to proszę o wskazanie lub połączenie.
Do sedna. Czy siła wspomagania nie powinna być proporcjonalnie mniejsza wraz ze wzrostem predkosci? Nie wiem jak w innych autach z takim wspomaganiem ale wydaje mi się że w moim jest coś nie tak. Czy stoję w miejscu czy jadę 140km/h siła wspomagania jest jednakowa czyli silna. Strach jechać. Deliikatne dotknięcie i auto lata jak głupie w lewo i prawo. Trzeba silnie trzymać kierownicę aby jechał w miarę prosto. A może ze mną coś nie tak? Jeździłem Micra 1.2 z takim wspomaganiem i tam bylo zupełnie inne odczucie. Fakt przy 140 na autostradzie to tylko guzika od wysuwania skrzydeł trzeba szukać, no ale wspomaganie "zanikalo" wraz ze wzrostem predkosci. Ostatnio edytowane przez arturek ; 05-11-2021 o 19:22 |
21-04-2021, 17:33 | #2 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
nie orzeklbym że to kwestia wspomagania a raczej kwestia ustawienia zbieżności.
Ja na autostradzie mogę kierownice pilnować jednym palcem nawet na długich łukach bo auto wybiera tor wg nachylenia na luku. To właśnie dziwnie się czuje w takim aucie jak BMW5 gdzie przy szybkiej prędkości odnosiłem wrażenie że trzeba się zaprzeć o kierownice aby ładnie wleciec na duże rondo i jeszcze z niego wyjść ;-) |
21-04-2021, 18:46 | #3 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
To o czym piszesz to "inteligentne" wspomaganie elektryczne - w MK3 tego nie było, albo tylko w polifcie i/lub w jakichś mega wypasionych wersjach, ale z tego co ja wiem, a mam w domu i MK3 i MK4, to elektryczne pojawiło się w standardzie dopiero w MK4 - nie ma bańki na płyn, pierwsze co się rzuca w oczy. Mogę się mylić, bo MK4 mam full opcję, a MK3 przedlift przyżydziłem na wyposażeniu, ale z tego co pytałem w ASO, to mi przekazali jak napisałem. A z Twojej stopki wynika że masz przedlifta, więc elektryka który zmiennie dostosowuje siłe skrętu być nie może.
|
21-04-2021, 18:48 | #4 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 20-07-2018
Skąd: Opole
Model: Focus MK3 Panther Black Metalik
Silnik: 1.0 EcoBoost 125 KM
Rocznik: 2012
Postów: 149
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
może, może.
mam przedlifta i wspomaganie full elektryczne. Mam parkotronica i jakoś kierownica sama się kręci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez marey ; 21-04-2021 o 18:50 |
21-04-2021, 18:49 | #5 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
ale EB, może w nich były. i jakie wyposażenie?
mi powiedziano że w wolnossaku którego mam nie było w ogóle w przedlifcie. najłatwiej sprawdzić, czy ma bańkę na płyn pod machą i wtedy wiadomo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 21-04-2021 o 18:52 |
21-04-2021, 18:56 | #6 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Mam wspomaganie full elektryczne. Nie mam pompy wspomagania, nie mam hydrauliki do tego. Tylko silnik elektryczny.
Rocznik 2012, przedlift. |
21-04-2021, 19:27 | #7 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
A ja mam przedlifta i automatyczne parkowanie i jakoś nie czuje żebym miał "większy" opór na kierownicy poprzez pompę wspomagania.
To właśnie jadąc MK4 miałem wrażenie że kierownica właśnie stawia mi sztuczny opór którego w swoim na pewno nie mam. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Moze o to chodzi? Że nie masz tego sztucznego oporu? MK3 na autostradzie jest wciąż bardzo responsywny na ruch kierownica, ale na pewno nie trzeba jej trzymać żeby auto było "na kursie". Palec na kierownicy spokojnie wystarcza |
21-04-2021, 19:43 | #8 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Dokładnie tak. Nie ma tego "sztucznego oporu".
Miałem escorta z hydraulicznym wspomaganiem i tam wspomaganie ogólnie ciężej chodziło. A tutaj prawie "dmuchając" można kręcić kierownicą. O ile na postoju albo przy manewrach na parkingu lub poruszając się powoli na krętych drogach jest zaletą o tyle przy dużych prędkościach jest wadą. Albo ja mam coś nie tak. Na pewno lekko ściąga mi w lewo i zbieżność jest do zrobienia. Wiem że była wymieniana cała maglownica wraz z drazkami (nie wiem po co bo stara się nie popsuła i ją mam w całości ). |
21-04-2021, 22:16 | #9 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk3 Turnier
Silnik: 1.6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 337
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Cytat:
Wg mnie wspomaganie elektryczne w mk3 jest inteligentne w tym sensie, że wraz ze wzrostem prędkości spada siła wspomagania (ale nie generuje sztucznego oporu). Na pewno nie mam problemów z "czułością" układu kierowniczego przy prędkościach autostradowych, chociaż w FF mk2 siła wspomagania była niższa (no i można było uaktywnić w zegarach trzy stopniowe menu wyboru trybu wspomagania...). 19 lat temu jeździłem samochodem z hydraulicznym wspomaganiem ze stałą siłą i doskonale pamiętam ile skupienia wymagało utrzymanie kierunku jazdy przy prędkości pow. 120km/h - z całą pewnością focus tak nie "pływa". Zresztą jaki sens miałoby stosowanie elektrycznego układu wspomagania i nie zapisanie w oprogramowaniu jego sterownika funkcji powiązania siły wspomagania z prędkością, co jest zasadniczą zaletą tego systemu..
__________________
Ford Focus Mk2 1.8 TDCI '05 -> Ford Focus Mk3 1.6 TDCI '11 |
|
22-04-2021, 08:00 | #10 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Cytat:
|
|