![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#351 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,100
|
![]()
Ja aktualizowałem soft, zmianialem na starszy i też nie pomaga
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
![]()
Ja mam aktualnie ok 202kkm.
Ostatnio edytowane przez mondeo_owner ; 12-05-2021 o 15:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
![]()
chodzi mi o modyfikację softu przez ludzi od tuningu a nie ASO, już od kilku osób słyszałem, że poprawienie mapy i auto jest nie do poznania i nie chodzi wcale tylko o moc maksymalną.
Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 12-05-2021 o 13:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
![]()
Teraz po przejechaniu 3km zgaszeniu i powrocie czyli kolejne 3km i zgaszenie, przybyło mi 3%. Było 53%, jest 56%. Zrobiłem jeszcze 2 zrzuty z forscana. Zerknijcie proszę. Jest tu coś co Was by jakoś mocno zaniepokoiło? Dorzuciłem do PID-ów jeszcze MAP i MAF sensor bo czytałem że może powodować problemy aczkolwiek nie wiem jakie powinny być poprawne wartości. Dodałem też różnicę ciśnienia na DPF-ie. Na wolnych obrotach bez dodawania gazu pokazuje 0kPa. Jak dodałem gazu do 3 tysięcy obrotów do podskoczyło do 5kPa i to też są chyba poprawne wartości, prawda?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: Puławy
Model: mondeo mk4 lift
Silnik: DW10C 196KM
Rocznik: 2011
Postów: 70
|
![]()
A miales zaslepiony egr bez wyprogramowywania go?
Ja mam zaslepiony i nic to nie dalo, teraz zastanawiam sie nad zmiana w programie. Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,100
|
![]()
Miałem, dawało to jakiś efekt, o ile dpf load rósł wolno to soot dość szybko i wypaplał się co 350km, dodatkowo silnik nie wie że egr jest zaślepiony i wg mnie wpływa to również na dawkę paliwa, po wył soot rośnie wolniej i zachowuje się jak w zimę
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: Puławy
Model: mondeo mk4 lift
Silnik: DW10C 196KM
Rocznik: 2011
Postów: 70
|
![]()
Ja tez mam 350 jak w zegarku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
![]()
Witajcie ponownie
Słuchajcie, coś jest u mnie nie tak. Wypalanie filtra obserwuję po zwiększonym chwilowym spalaniu. Ale widać że to chyba jednaj nie filtr się wypala tylko przyczyna wzrostu spalania musi być jakaś inna. Dziś po 50km ale nie w mieście tylko trasa, zapełnienie wzrosło tylko o 5%. Więc filtr zapełnia się widać poprawnie. Więc to podwyższone spalanie jakie miałem w pn co myślałem że wypala mi się DPF i po ok 10km miałem zapełnienie 21% to ewidentnie nie był filtr. Macie jakieś inne pomysły czym mogło być spowodowane to podwyższone spalanie? Trwało to krótko, zaledwie kilka km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
![]()
Podbijam ponownie. Dziś słuchajcie udało mi się zaobserwować coś dziwnego. Ponieważ filtr miałem zapełniony w 73% a z tego co czytałem, wypalanie odbywa się po przekroczeniu progu 75% kiedy będą dogodne warunki. Udałem się w krótką trasę. I faktycznie, rozpoczął procedurę wypalania. Była ona bardzo krótka. I co najdziwniejsze, przerwał ją po osiągnięciu 21%. Czyli wynika z tego jedynie tyle, że DPF nie wypala mi się do końca. Tylko dlaczego ... Dodam jeszcze że nie gasiłem silnika i nie zatrzymywałem się. Przez cały czas byłem w ruchu. Jechałem z prędkością ok 90km/h na 4 biegu więc obroty też były wysokie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
dpf , dymi , egr , mondeo mk4 |
|
|