|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-05-2021, 05:58 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Demontaż turbiny polift po 2010
Witam,
Będę musiał wyciągnąć turbinę, gwiżdże w zakresie 1600-2200 obrotów czyli najbardziej użytecznych, prośba do osób, które już to robiły jak się do tego zabrać bo dostęp z wstępnych oględzin do turbiny jest beznadziejny. Czy trzeba demontować cały dół (maglownica, dolne sanki itd..) czy jest jakiś inny sposób? od góry raczej się nie uda...od strony prawego koła ? będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, nie chodzi o szczegóły ale z grubsza jaka jest kolejność aby nie tracić czasu na kombinowanie. Turbo najbardziej słychać gdy silnik jest już rozgrzany, gdy zimny mniej, wygląda to na łożyskowanie turbiny bo gdy olej jest rozgrzany to dźwięk się nasila. Czasem ten dźwięk nie jest jednostajny a coś w rodzaju pogwizdywania z lekką modulacją, pulsowaniem. Generalnie Wq..wia strasznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nieszczelności nie znalazłem. Ale ma to związek z temperaturą silnika i a także z wychyleniem zmiennej geometrii bo gdy silnik zimny to podczas przyśpieszania zmienna geometria jest cofnięta bardziej niż gdy silnik jest rozgrzany wówczas ustawienie jest na maksymalne doładowanie. Ale chyba to nie ma znaczenia gwizdać i tak nie powinny najwyżej przeładowywać a takiego problemu nie ma. Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 30-05-2021 o 06:05 |
30-05-2021, 16:43 | #2 |
ford::beginner
Imię: Wiesiek
Zarejestrowany: 29-05-2015
Skąd: Mielec
Model: FORD S MAX
Silnik: 2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Turbiny często gwizdają a mimo to potrafią przejechac setki tysięcy km ,radziłbym jezdzić obserwowac i nie dobierać sobie do głowy,
|
30-05-2021, 20:56 | #3 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Gwizdanie może być objawem uszkodzenia uszczelki między kolektorem wydechowym a silnikiem, albo między turbosprężarką a kolektorem wydechowym.
Gwizdać może też dziurawa rura między turbosprężarką a kolektorem dolotowym, albo uszkodzona uszczelka między klapą gaszącą a kolektorem dolotowym. Wszystko to zależy od dźwięku, bo gwizdanie gwizdaniu nie równe. |
30-05-2021, 22:41 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-07-2011
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 52
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Witam,
u mnie gwizdało, jak obudowa filtra powietrza była źle włożona do kanału dolotowego w pasie przednim. Podejrzewam, że ktoś w komisie podczas wymiany akumulatora źle złożył. Sprawdź dokładnie. |
30-05-2021, 22:54 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
to nie jest standardowy "gwizd powietrza" pisałem w innym wątku ale wydaje mi się, że turbo zbyt dużo pakuje ciśnienia a zmienna geometria turbo podczas normalnej jazdy jest ciągle na maxa, zaczyna się cofać dopiero gdy ciśnienie wzrośnie do ok 2.3bar. Nie mniej jednak bez względu na jej ustawienie powinno być cicho.
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 31-05-2021 o 06:31 |
|
31-05-2021, 08:13 | #6 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Okej, po prostu podsuwam pomysł. Mój mondziak właśnie w warsztacie stoi na wymianie uszczelki między turbo a kolektorem, bo zaczęło gwizdać jak turbo zaczęło wstawać.
Wszedłem na kanał, oświetliłem mocnym światłem, druga osoba gazowała i widać było lekką mgłę spalin... |
31-05-2021, 08:18 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Cytat:
Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 31-05-2021 o 08:20 |
|
31-05-2021, 08:24 | #8 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
U mnie to około 200zł, ale turbo było ściągane w listopadzie i złożone na nowym zestawie montażowym, więc wszystko się odkręca jak nowe.
Tam jest słabo z dojściem. Zostaje tylko modlić się, żeby turbo zeszło z kolektora, bo jak trzeba będzie ściągać kolektor to dopiero się zaczyna zabawa ze szpilkami i nakrętkami. |
31-05-2021, 08:57 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
Cytat:
Twój to 2007 ja 2013 nie ma dostępu do turbo znikąd wydaje mi się że trzeba cały dół zrzucać |
|
31-05-2021, 09:12 | #10 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Demontaż turbiny polift po 2010
U mnie prawa półoś musiała zjechać, wydech odczepiony od kolektora/turbo i turbo zeszło. Dostęp słaby, ale sanek to bym nie ściągał, bo potem ustawianie sanek na przyrządach ustalających, geometria kół do zrobienia...
|