|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2021, 21:09 | #461 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
A zapodasz jakieś szczegóły? MAF wyższy czyli na jakim poziomie? I jakie otwarcie EGR?
|
03-06-2021, 21:15 | #462 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Już nie pamiętam dokładnie, ale kojarzę ze przy 140 miałem ponad 70 otwarcia egr maf I map też miałem niższy, koleś miał ponad 40 procent tylko, ja map miałem 1.7 bar vs 2.0 u kolesia. Różnica była znaczna I widoczna. Maf też był różny, ale nie pamiętam
|
04-06-2021, 05:13 | #463 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Podsumuję swoje obserwacje.
Zapełnienie DPF szybko wzrasta zaraz po wypaleniu np. 50% to jest nawet 30km, gdy osiągnie te 50-60% dalej jest już powoli aż do tych 200-250km gdy wypala. Następna obserwacja to spalanie jest największe zaraz po wypaleniu DPF i najmniejsze gdy jest on bliski 80%. Udział EGR jest największy po wypaleniu i spada w miarę zapełniania filtra (co ma związek z ciśnieniem doładowania) I na koniec doładowanie, które spada w miarę zapełnienia filtra DPF, nie chodzi mi o maksymalne ciśnienie przy gazie w podłodze, bo takowe ma zawsze jedną dopuszczalną wartość (ok 2,5bar z atm. ) chodzi o ciśnienie podczas ekonomicznej jazdy. Po prostu turbina za mocno pompuje gdy nie ma takiej potrzeby a jej wydajność (ciśnienie doładowania) jest tym większa im DPF jest w lepszej kondycji (wypalony), filtr powietrza jest nowy itd... Moim zdaniem jest zbyt dużo doładowania przy normalnej ekonomicznej eksploatacji, za dużo powietrza w stosunku do realnego zapotrzebowania przy danym obciążeniu silnika. W parametrach można zauważyć, że napięcie czujnika położenia turbo podczas ekonomicznej jazdy ma tą samą pozycję bez względu na obroty silnika. Z moich obserwacji także wynika iż to położenie jest stałe dopóki ciśnienie doładowania nie wzrośnie na tyle, że sterownik musi je zbijać dopiero wtedy następuje cofnięcie geometrii turbiny (jest to ok 2.3bar z atm.) Mam zatem prośbę do osób, którym DPF wypala się normalnie co te 700-1000km o logi z kilku parametrów od zapalenia zimnego silnika po jakieś 20km jazdy aby silnik miał już temperaturą. Idealnie byłoby gdyby było przy niskim zapełnieniu DPF Parametry: RPM (obroty) VSS (prędkość pojazdu) ECT (temp. silnika) APP (ilośc gazu) EGRVPB1 (pozycja EGR) FUEL_V_DSD (dawka paliwa) MAF (przepływka) MAP (ciśnienie doładowania wysoka rozdzielczość) VNTP (% wysterowanie turbo) VAR_NOZ_POS (napięcie czujnika turbo) DPF_LOAD (zapełnienie DPF różnicowe) DPF_SOOT_LD (zapełnienie DPF kalukacyjne) DP_DPF (różnica ciśnień DPF) Czy ktoś wie jak można zmienić położenie zmiennej geometrii turbo? cięgno zmiennej geometrii nie ma możliwości regulacji. Jedyne co mogę zrobić to wkręcić stopkę maksymalnego położenia zmiennej geometrii druga opcja to tylko zmiana mapy ECU Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 04-06-2021 o 05:38 |
04-06-2021, 10:25 | #464 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Jakie ciśnienie na dpf macie zazwyczaj? U mnie bez znaczenia czy świeżo po wypaleniilu, czy zapełnienie dochodzące do 80%-na postoju na jalowych 0 kpa, 3 tys obr-ok 2- 3 kpa
Podczas jazdy-ostre przyspieszanie - przy ok 3.5 tys obr wskakuje do 16 kpa i gwałtownie spada po odpuszczeniu gazu, po przyspieszeniu spada na maks 5 kpa (mam wtedy 3 tys obr, 6 bieg i lekko ponad 160 km/h). |
04-06-2021, 11:35 | #465 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
U mnie IDENTYCZNIE. Niezależnie czy mam filtr świeżo po wypaleniu, czy ponad 80%, na postoju 0kPa, przy 3tys obr ok 4 - 5kPa i podczas jazdy tylko gdy mocno wciskam gaz to dochodzi do 10kPa lub przekracza 10 a tak stabdardowo utrzymuje się na poziomie 2 - 4kPa.
Dlatego wydaje mi się że komputer ma w nosie ten czujnik a poziom zapełnienia filtra bierze sobie nie wiadomo skąd. Może sam go sobie wylicza na podstawie jakiegoś algorytmu z dupy na zasadzie że dziś zrobiłeś dwie krótkie trasy po kilka km to na pewno filtr jest w c*** za****ny i trzeba go wypalać co chwila. Ostatnio edytowane przez mondeo_owner ; 04-06-2021 o 12:48 |
04-06-2021, 13:25 | #466 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Ciekawe gdyby odpiąć czujnik różnicy ciśnień obstawiam, nie będzie różnicy w zapełnianiu
|
04-06-2021, 13:30 | #467 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Zawsze można obejść ten czujnik. Zaślepiasz czymś tą drugą rurkę od strony wydechu. Na tą pierwszą nazuwasz wężyk. Dajesz trójnik i do niego podłączasz obie rurki od czujnika. W ten sposób różnica powinna być zawsze 0kPa ale na 100% nie wpłynie to na częstość wypalania.
|
04-06-2021, 13:55 | #468 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Czyli potwierdza się to co już napisałem, jest to czujnik jako zabezpieczenie a wypala według własnego schematu... Zapewne teoria z przebiegiem może być całkiem realna. Też nie widzę jakiejś wielkiej zależności pomiędzy ciśnieniem różnicowym a częstotliwością wypalań
|
04-06-2021, 16:24 | #469 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Wszyscy mamy mondziaki z 2013/2014 roku. Jest ktoś na forum kto ma z tych roczników, powyżej 235 tys km i komu dpf wypala się rzadziej niż co 500 km?
|
04-06-2021, 16:44 | #470 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
słuchajcie jeszcze jeden temat, jaką macie temperaturę silnika może to ma jakiś związek u mnie termostat do wymiany bo mam 76-77st.C
|
|
Tagi |
dpf , dymi , egr |
|
|