Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-06-2021, 08:07   #1
Python013
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,0 SCTi 203KM powershift (już jest 240KM)
Rocznik: 2010
Postów: 113
Domyślnie Zmiana collera 2,0 ecoboost

Witam.
Chcę zmienić w swoim MK4 2,0 ecoboost 240 ( teoretycznej mocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) intercooler na wydajniejszy/sprawniejszy od FMIC lecz po kontakcie z nimi zostałem zapytany o średnicę kanałów w seryjnym jaki mam.

W związku z powyższym proszę o pomoc ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji, nawet w hurtowni IC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zaproponowali mi dwa coolery lecz nie chcą dać mi z mniejszą średnicą niż mam.

Python013 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 08:36   #2
JackSparr0w
ford::average
 
Avatar JackSparr0w
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-03-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Fusion
Silnik: 2.0 Turbo 240KM
Rocznik: 2015
Postów: 101
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Ja taki kupiłem

Chłodnica Intercooler 550x180x65mm FMIC

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
JackSparr0w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 08:36   #3
JackSparr0w
ford::average
 
Avatar JackSparr0w
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-03-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Fusion
Silnik: 2.0 Turbo 240KM
Rocznik: 2015
Postów: 101
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
JackSparr0w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 09:17   #4
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,170
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Prawdopodobnie w oryginale to 66 mm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 10:56   #5
Python013
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,0 SCTi 203KM powershift (już jest 240KM)
Rocznik: 2010
Postów: 113
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Cytat:
Napisał JackSparr0w Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja taki kupiłem
Chłodnica Intercooler 550x180x65mm FMIC
O tych wymiarach są chyba wszystkie seryjne coolery do Mondeło MK4 a ten od FMIC jest przewidziany do klepaczki ze średnicą 51mm czyli za małymi dla ecoboosta.

Bump:
Cytat:
Napisał Hansolo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prawdopodobnie w oryginale to 66 mm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pierwszy rysunek na którym było względnie wyraźnie widać 66 bez domysłów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

To teraz pytanko drugie.
Skoro Tuningowe coolelry mają mniejszą średnicę to jest sens w nie brnąć ?
Zaoferowano mi cooler o wymiarach rdzenia 550x230x65mm zamiast seryjnego 550x180x65mm lecz z kanałami 63mm.

Wiem, że są różne przejściówki tylko czy to tak powinno być ?
Swoją drogą ciekawi mnie czy wejdzie cooler o 50mm wyższy... ?
Python013 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 11:46   #6
JackSparr0w
ford::average
 
Avatar JackSparr0w
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-03-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Fusion
Silnik: 2.0 Turbo 240KM
Rocznik: 2015
Postów: 101
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Przecież liczy się też grubość a nie wymiar, wyzszy jedynie zwiekszy Ci turbo dziurę to raz a dwa to pół coolera będzie zasłonięte zderzakiem.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
JackSparr0w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 11:59   #7
Python013
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,0 SCTi 203KM powershift (już jest 240KM)
Rocznik: 2010
Postów: 113
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Cytat:
Napisał JackSparr0w Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przecież liczy się też grubość a nie wymiar, wyzszy jedynie zwiekszy Ci turbo dziurę to raz a dwa to pół coolera będzie zasłonięte zderzakiem.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Wyższy to tak samo jak grubszy, czyli większą powierzchnia chłodzenia i lepsza sprawność bo jest nawet na 10 bar. W moim przypadku zbędnie duży zapas. Lecz ten co Ty kupiłeś ma mniejsze kanały od sirii i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie.

Bump: Byłeś może w miejscu gdzie spotykają się hamy i wymieniają wykresami po zmianie coolera by sprawdzić efekty ?
Python013 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 12:12   #8
eans
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-05-2015
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 EcoBoost 280km
Rocznik: 2015
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Te IC są testowane wytrzymałościowo do 10bar ciśnienia, turbo Ci poda ile? Tak kosmicznie ze 2bary max.

Ja w MK5 2.0eb mam 550x180x65 kanały 63mm deklarowany jest do chyba 400km.
Jak wrzucisz za duży to będziesz miał turbo dziurę. Max jaki bym wstawił to 550x230x65, ale u mnie się nie mieści bo mam chłodnicę oleju skrzyni, a i tak musiałem masę rzeczy pociąć aby upchać to tam + ślusarz do dorobienia flanszy na MAP.

Nie wiem jak w MK4, zarzuć sobie zdjęcia w gógla i zobacz co ludzie wstawiali.
No i zrzuć u siebie zderzak, zobacz ile masz miejsca, czy CI wejdzie.
Ja już jeden odsyłałem.
eans jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 12:18   #9
JackSparr0w
ford::average
 
Avatar JackSparr0w
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-03-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Fusion
Silnik: 2.0 Turbo 240KM
Rocznik: 2015
Postów: 101
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Cytat:
Napisał eans Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Te IC są testowane wytrzymałościowo do 10bar ciśnienia, turbo Ci poda ile? Tak kosmicznie ze 2bary max.

Ja w MK5 2.0eb mam 550x180x65 kanały 63mm deklarowany jest do chyba 400km.
Jak wrzucisz za duży to będziesz miał turbo dziurę. Max jaki bym wstawił to 550x230x65, ale u mnie się nie mieści bo mam chłodnicę oleju skrzyni, a i tak musiałem masę rzeczy pociąć aby upchać to tam + ślusarz do dorobienia flanszy na MAP.

Nie wiem jak w MK4, zarzuć sobie zdjęcia w gógla i zobacz co ludzie wstawiali.
No i zrzuć u siebie zderzak, zobacz ile masz miejsca, czy CI wejdzie.
Ja już jeden odsyłałem.
Dokładnie, wykresu jeszcze nie sprawdzałem. Ogólnie większego bym nie wkładał bo już spotkałem się z dużą dziurą a to nie auto wyścigowe. W woln czasie sprawdze temperatury

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
JackSparr0w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2021, 12:19   #10
Python013
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,0 SCTi 203KM powershift (już jest 240KM)
Rocznik: 2010
Postów: 113
Domyślnie Odp: Zmiana collera 2,0 ecoboost

Cytat:
Napisał eans Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Te IC są testowane wytrzymałościowo do 10bar ciśnienia, turbo Ci poda ile? Tak kosmicznie ze 2bary max.

Ja w MK5 2.0eb mam 550x180x65 kanały 63mm deklarowany jest do chyba 400km.
Jak wrzucisz za duży to będziesz miał turbo dziurę. Max jaki bym wstawił to 550x230x65, ale u mnie się nie mieści bo mam chłodnicę oleju skrzyni, a i tak musiałem masę rzeczy pociąć aby upchać to tam + ślusarz do dorobienia flanszy na MAP.

Nie wiem jak w MK4, zarzuć sobie zdjęcia w gógla i zobacz co ludzie wstawiali.
No i zrzuć u siebie zderzak, zobacz ile masz miejsca, czy CI wejdzie.
Ja już jeden odsyłałem.
Ten seryjnych wymiarów od FMIC jest niby na 5 bar i 350KM zaś ten 230 wysokości jest niby na 10 bar i 550KM.

Ja nie mam chłodnicy oleju w powershifcie, ale bankowo plastiki trzeba będzie "modelować" ��

Bump:
Cytat:
Napisał JackSparr0w Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie, wykresu jeszcze nie sprawdzałem.
Bez tego nie jesteś w stanie udzielić rzetelnych informacji o tym czy zmiana coolera coś poprawiła, pogorszyła lub zostało bez zmian.

Z obsługi FMIC zalecają do 2,0 ecoboost wsadzić ten 550x230,65 z kanałami 63mm aby turbodziury była mniejsza od tego 550x180x65 z kanałami 51mm.
Ponoć wchodzi ten wyższy bez problemu do MK4.

Ostatnio edytowane przez Python013 ; 09-06-2021 o 12:44
Python013 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.