|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-06-2021, 18:58 | #51 |
ford::average
Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: Norwegia
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 102
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Przeguby wewnerzne idzie latwo sprawdzic. Poszukaj podkladek ok 3mm takich zeby mozna bylo wlozyc je pomiedzy lozysko a przegub. Tylko uwazaj bo zapali sie ABS. Na probe mozesz to zrobic aby wykluczyc wewnetrzne przeguby.
__________________
Przepraszam za pisownie ale mam klawiature Norweska |
10-06-2021, 15:40 | #52 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
|
|
12-06-2021, 15:02 | #53 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-03-2019
Model: mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 414
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
mi drgało też ale przy 105km/h nowe opony kupiłem nawet wyważane 3x nic nie dawało to kupiłem używane felgi aby zamienić i to był strzał w dziesiątkę
|
18-06-2021, 11:41 | #54 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
rozwiązane po wymianie prawej pół osi, prawego łącznika stabilizatora i prawej prawej poduszki skrzyni biegów
|
06-04-2022, 21:50 | #55 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
U mnie to samo, 110-140 wibracje. Szczyt 120km/h. Wciskanie sprzęgła/gazu nie wpływa.
Przeguby przy skręcie nie terkoczą. Luz obrotowy około 2mm ale na ramieniu 20cm (zacisnąłem żabkę) , więc na przegubie może 0,5mm. Jak bym miał 0,5cm tak jak Tracer88 to od razu bym wymieniał przeguby ale z tego co pisał wymienił półosie i nie pomogło. Luz góra/doł na przegubie wewnętrznym około 1mm. łożysko podpory prawej półosi wymienione. Pomiar bicia tarczy 0,02-0,03 mm. Podniosłem raz lewą i raz prawą stronę i czuć wibracje ale raczej tylko po prawej stronie. Po zdjęciu felgi również czuć. Zarówno z lewej jak i prawej słychać hałas jakby z przegubów, koła na wprost, bez znaczenia czy są skręcone czy nie. Podejrzewam że może to być spowodowane tym że przy podniesionym kole przegub pracuje pod innym kątem. Podczas jazdy tego hałasu nie słychać. na początku problem był tylko na zimowym komplecie. Wulkanizator stwierdził że felga jest krzywa, ale teraz problem pojawił się również na letnim komplecie ale zauważyłem to chyba dopiero po wymianie sprzęgła. Nie robiłem jeszcze geometrii. Nie powinna mieć na to wpływu ale kto wie. Jeśli ktoś jest z Warszawy to chętnie bym się spotkał aby porównać luzy na przegubach i razem się zastanowić. Mam kanał. Tracer88 Wymieniałeś półosie wraz z nowymi przegubami ? Robiłeś geometrię? Czy próbowałeś podnieść jedno koło bez felgi i sprawdzić czy nadal czujesz wibracje przy 120kmh ? Ostatnio edytowane przez pawel250 ; 06-04-2022 o 22:00 |
08-08-2023, 16:49 | #56 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-03-2013
Model: Mondeo MK3 Fiesta mk6 GSXR 600 K6
Silnik: 2.0 16V 145KM 1.4 80KM
Rocznik: 2002 2005
Postów: 191
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Witam
Co prawda mam mały poślizg w odpowiedzi z racji nadmiaru obowiązków ale może innym się przyda i pomoże. W moim przypadku winna była maglownica. A dokładnie luz na ślimaku. Wymiana na regenerowana pomogła w 100% Teraz autko jedzie jak po stole od 0 do V max. |
08-08-2023, 17:09 | #57 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
U mnie o dziwo pomogło wyważanie kół. Nie sądziłem że tak szybko stracą wyważanie.
Gdzie regenerowales przekładnie ? Też mam luz na wałku, regulacja luzu listwy nie pomogła i za tydzień będę wysyłał pewnie do Szczecina. |
08-08-2023, 18:00 | #58 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-03-2013
Model: Mondeo MK3 Fiesta mk6 GSXR 600 K6
Silnik: 2.0 16V 145KM 1.4 80KM
Rocznik: 2002 2005
Postów: 191
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Nie wiem czy mogę robić reklamę dlatego napisałem na PW.
|
08-08-2023, 23:02 | #59 |
ford::amateur
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 28-11-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 1
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Też borykałem się z problemem wibracji w aucie (razem z kierownicą chodziło całe auto), zaczynało się od okolic 100km/h. Przy 120-140 było najgorzej, żadnych luzów nigdzie nie było, felgi proste a opony nowe micheliny. Moim lekarstwem na całe zło było doważenie kół na samochodzie. Robiłem je w Firmie Autobalans na Ulicy Puławskiej pod Warszawą. Po wyjeździe od samego początku było czuć ogromny przeskok na komforcie podróżowania.
|
|
|
|