|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-06-2021, 14:28 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Witam,
Przeglądam oferty forda mondeo mk4 i zastanawia mnie skąd taka rozbieżnośc cenowa przed liftem i po lifcie? Czy zmiany są aż tak bardzo istotne że mają tak mocny wpływ na cenę? Średnia cena za przedlifta to 12k.. za polifta już średnią mamy 24k. |
15-06-2021, 16:48 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Lepszy układ wtryskowy, mniej awaryjny dpf to główne różnice. Zawieszeniowo to samo.
|
16-06-2021, 06:35 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
A jeśli chodzi o silniki..
2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW (2007-2014) 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW (2007-2014) 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW (2008-2014) 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW (2010-2014) który jest najmniej awaryjny? bo "mówi się" że mondeo ma dobry 2.0 TDCi ale który dokładnie ma się na myśli? |
16-06-2021, 07:37 | #4 | ||
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Cytat:
Cytat:
W przedliftach były silniki DW10, a w poliftach DW10C, więc żaden silnik nie był oferowany zarówno w przed jak i po lifcie. Blok i sama głowica są niby takie same, ale dużo części z istotnego osprzętu jest innych, więc to nie są silniki które można zastosować zamiennie. Poza tym wg mnie silnik 130KM, który ma kod AZWA (o ile mnie pamięć nie myli) był oferowany tylko na samym początku produkcji i raczej poza rok 2008 nigdy nie wyszedł. No i też wystepował z DPF, który w tamtym czasie był wyposażeniem opcjonalnym. Generalnie silniki poliftowe mają lepsza opinię, bo zmodyfikowano tam kwestię DPF i zastosowano inny, lepszy i wydajniejszy układ wtryskowy. Przedliftowy 115 i 140 to ten sam silnik z innym oprogramowaniem. Wersja 130KM to troche inny silnik. Poliftowy 2,0TDCI DW10C wystepuje w trzech wersjach mocy, które różnią sie tylko oprogramowaniem, więc wersję 115KM można "przestawić" na fabryczne 140 czy też 163KM za pomocą komputera serwisowego.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI Ostatnio edytowane przez MAG ; 16-06-2021 o 07:46 |
||
16-06-2021, 07:42 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Gama silnikowa z autocentrum dla pojemności 2.0. Może to nie dobre źródło informacji ale jednak wszystko jest tam w jednym miejscu łatwo dostępne.
Dzięki za odpowiedzi. Nakreśliliście mi nieco temat. |
17-06-2021, 10:50 | #6 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
za 12k to ulepa kupisz w ktorego kolejne 10k wpakujesz..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
24-06-2021, 07:13 | #7 | |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-01-2018
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 0
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Cytat:
|
|
24-06-2021, 08:00 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Cytat:
Niemniej jednak wczytałem się w temat i rzeczywiście różnic jest całkiem sporo a może nawet co ważniejsze - poprawili problemy przedlifta. Wyższa cena wydaje się więc być zasadna. |
|
24-06-2021, 13:53 | #9 |
ford::expert
Imię: Artur
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: Kraków
Model: było Mondeo mk4, jest Fiesta mk7, EDGE
Silnik: 1.25 , 2.0
Rocznik: 2014, 2019
Postów: 3,027
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
decyduje rocznik - 4 lata różnicy
|
24-06-2021, 17:21 | #10 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Przedlif i polift - skąd dwukrotna różnica w cenie?
Cytat:
rocznik 2010 - najbardziej polecany rocznik 2011 - problemy z układem kierowniczym rocznik 2012 - bd rocznik 2013 - nieudany rocznik wypuszczany z końcówką podzespołów (często nienajlepszej jakości) rocznik 2014 - nieudany rocznik wypuszczany z końcówką podzespołów (często nienajlepszej jakości) Jest w tym ziarenko prawdy? Ostatnio edytowane przez pacp ; 24-06-2021 o 18:59 Powód: za gorąco.. |
|