![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]() Cytat:
pierwsze co się sprawdza w układzie jak nie ma zimna to: 1. podpinasz pod zegary jakie w ogóle jest ciśnienie pracy 2. ściągasz czynnik i już widzisz ile miało być a ile jest 3. walisz azot i szukasz dziury jeśli jest mało czynnika to są pierwsze kroki a nie zatarty kompresor czy opiłki w układzie. wiem, że teraz wszystko jest z ****olitu ale jakieś granice przyzwoitości chyba ford zachował jeszcze błędów nie będzie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-03-2019
Model: mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 413
|
![]() Cytat:
Boli ząb i zamiast iść do dentysty chce się dowiedzieć czy będzie rwanie czy leczenie kanałowe. Więc naprowadzam kolegę jak metodą chałupniczą łopatologiczną może się dowiedzieć czy będzie miał leczenie kanałowe czy rwanie dlatego odrobinę wyrozumiałości bo punkciki które opisujesz to raczej takie usługi wyniosą połowę wartości auta błędów nie będzie bo to tak stare i zacofane technologicznie auto że prócz czujników na niskim i wysokim ciśnieniu nie znajdziesz Ostatnio edytowane przez kluska123244 ; 18-07-2021 o 16:28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
Napisał na forum, bo może się nie zna? Być może zanim pójdzie z tym dalej, chciał zasięgnąć się rady. Skąd wniosek, że będzie naprawiał klimę metodami chałupniczymi? Z całym szacunkiem dla kolegi, ale sugerowanie wypuszczania czynnika, jak to nazwane jest „powiększaniem dziury ozonowej”, to jest dopiero chałupnictwo i narażanie gościa na niepotrzebne koszty nowego gazu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,411
|
![]()
Podpiąć pod zegary i sprawdzić, w
pliku pdf(link poniżej) który opisuje 6 różnych kombinacji i przy każdej wiele rozwiązań [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Slawko ; 24-07-2021 o 06:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
panowie, jeszcze jedno.
odpowiedzmy sobie, czy w mk3 jest starego typu kompresor, tzn. ze sprzęgiełkiem. jeśli tak, to ok. jeśli jest nowego typu, że tłoki pracują bez względu na to czy układ jest "załączony" czy nie to jest całkiem inny temat |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM) 2,0(190KM)
Rocznik: 2013,2015,2021
Postów: 1,754
|
![]()
Mam identyczną sytuację jak autor wątku . Czy po podpięciu klimy do urządzenia nabijającego czynnik i olej , będzie widoczna na nim wartość ciśnienia i ilość czynnika w mojej instalacji ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]()
Będzie! Mi jak padł skraplacz, o czym jeszcze wtedy nie wiedziałem, to stopniowo czynnika ubywało, i coraz mniej chłodził, jak przestał to pojechałem do dobrych gości od klimy, i jak sprawdzili okazało się że mam jakoś 1/4-1/3 wymaganej ilości czynnika - i już wtedy nie chłodził. I po tym zaczęło się sprawdzanie gdzie jest nieszczelność i winą okazała się dziurka w skraplaczu. Taki duży ubytek zawsze jest kwestią nieszczelności układu. Klimy jeśli się używa nawet cały czas, to nie ma prawa szczelny układ wykorzystać takiej ilości czynnika. Przypomne że wg ETIS „serwis” klimy i sprężarki (sprawdzenie szczeknosci i temperatur) w MK3 jest co 3 lata. W między czasie wystarczy tylko jeździć na dezynfekcje i w zupełności to wystarczy - bo o ile nie nastąpi fizyczna nieszczelnośc.
Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 19-07-2021 o 08:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM) 2,0(190KM)
Rocznik: 2013,2015,2021
Postów: 1,754
|
![]()
W takim razie u mnie nie wiem co się dzieje. Maszyna pokazuje prawidłową ilość czynnika w instalacji a przycisk AC z panelu nie włączą sprężarki ( przycisk AC podświetla się) i dmucha normalnym powietrzem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,411
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |