Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-07-2021, 16:09   #11
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Cytat:
Napisał kluska123244 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie koniecznie tak jak piszecie w mondeo mk3 w kompresorze jest zawór regulacyjny (zmiennej wydajności/pojemności) przy którym lubi pęknąć sprężyna a po 2 primo to jeśli kompresor się skończył to klima będzie miała prawidłowe ciśnienie ale przy zatartej sprężarce będzie pełno opiłków w układzie efektem czego zatnie się płytkowy zawór jednokierunkowy i kompresor nie będzie sprężał.

To co opisuje może się przytrafić nawet w 100% szczelnym układzie.
Najprościej pozbyć się z układu czynnika i zajrzeć jak wygląda dysza rozprężna (jechać na serwis aby odessali czynnik lub powiększyć dziurę ozonową) dyszę znajdziesz w okolicy podszybia potrzebujesz klucz płaski 19 i 24 jeśli będzie chociaż 1 opiłek to czeka cię wydatek - nowy używany kompresor, osuszacz klimatyzacji i chłodnica klimatyzacji resztę można wypłukać.

pierwsze co się sprawdza w układzie jak nie ma zimna to:

1. podpinasz pod zegary jakie w ogóle jest ciśnienie pracy
2. ściągasz czynnik i już widzisz ile miało być a ile jest
3. walisz azot i szukasz dziury jeśli jest mało czynnika

to są pierwsze kroki a nie zatarty kompresor czy opiłki w układzie. wiem, że teraz wszystko jest z ****olitu ale jakieś granice przyzwoitości chyba ford zachował jeszcze

błędów nie będzie

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2021, 16:24   #12
kluska123244
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-03-2019
Model: mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 413
Thumbs down Odp: Brak klimy, zero błędów.

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pierwsze co się sprawdza w układzie jak nie ma zimna to:

1. podpinasz pod zegary jakie w ogóle jest ciśnienie pracy
2. ściągasz czynnik i już widzisz ile miało być a ile jest
3. walisz azot i szukasz dziury jeśli jest mało czynnika

to są pierwsze kroki a nie zatarty kompresor czy opiłki w układzie. wiem, że teraz wszystko jest z ****olitu ale jakieś granice przyzwoitości chyba ford zachował jeszcze

błędów nie będzie
no tylko autor szuka chyba chałupniczych metod naprawy skoro napisał na forum zamiast iść gdzieś na serwis klimy gdzie jak mówisz zegary by wszystko pokazały to takie masło maślane

Boli ząb i zamiast iść do dentysty chce się dowiedzieć czy będzie rwanie czy leczenie kanałowe.

Więc naprowadzam kolegę jak metodą chałupniczą łopatologiczną może się dowiedzieć czy będzie miał leczenie kanałowe czy rwanie dlatego odrobinę wyrozumiałości bo punkciki które opisujesz to raczej takie usługi wyniosą połowę wartości auta błędów nie będzie bo to tak stare i zacofane technologicznie auto że prócz czujników na niskim i wysokim ciśnieniu nie znajdziesz

Ostatnio edytowane przez kluska123244 ; 18-07-2021 o 16:28
kluska123244 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2021, 16:28   #13
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Napisał na forum, bo może się nie zna? Być może zanim pójdzie z tym dalej, chciał zasięgnąć się rady. Skąd wniosek, że będzie naprawiał klimę metodami chałupniczymi? Z całym szacunkiem dla kolegi, ale sugerowanie wypuszczania czynnika, jak to nazwane jest „powiększaniem dziury ozonowej”, to jest dopiero chałupnictwo i narażanie gościa na niepotrzebne koszty nowego gazu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2021, 18:24   #14
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,411
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Podpiąć pod zegary i sprawdzić, w
pliku pdf(link poniżej) który opisuje 6 różnych kombinacji i przy każdej wiele rozwiązań

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 24-07-2021 o 06:24
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2021, 20:18   #15
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Cytat:
Napisał jelen027 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiec to nie jest nieszczelnosc ani brak czynnika
Jest. Wystarczy że ilośc spadnie poniżej minumum jakie musi widzieć komputer. Nie musi być na zero. Kompresor w ziemie też pracuje, mimo że niby AC nie działa poniżej 5 stopni na plusie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przerabiałem to. W MK3 skraplacze i jego rurki doprowadzające lubią padać, bo jest błąd konstrukcyjny - są zrobione z amelinum czy jakiegoś innego badziewia i po prostu pękają. Jedź na sprawdzenie klimy do ASO ("Akcja klimatyzacja") lub do warsztatu, który się specjalizuje tylko w klimatyzacjach - takie są najlepsze. Bo masz nieszczelny układ. Po prostu.
AdoKrycha007 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2021, 22:48   #16
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

panowie, jeszcze jedno.

odpowiedzmy sobie, czy w mk3 jest starego typu kompresor, tzn. ze sprzęgiełkiem. jeśli tak, to ok. jeśli jest nowego typu, że tłoki pracują bez względu na to czy układ jest "załączony" czy nie to jest całkiem inny temat
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2021, 08:06   #17
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM) 2,0(190KM)
Rocznik: 2013,2015,2021
Postów: 1,754
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Mam identyczną sytuację jak autor wątku . Czy po podpięciu klimy do urządzenia nabijającego czynnik i olej , będzie widoczna na nim wartość ciśnienia i ilość czynnika w mojej instalacji ?
sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2021, 08:51   #18
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Będzie! Mi jak padł skraplacz, o czym jeszcze wtedy nie wiedziałem, to stopniowo czynnika ubywało, i coraz mniej chłodził, jak przestał to pojechałem do dobrych gości od klimy, i jak sprawdzili okazało się że mam jakoś 1/4-1/3 wymaganej ilości czynnika - i już wtedy nie chłodził. I po tym zaczęło się sprawdzanie gdzie jest nieszczelność i winą okazała się dziurka w skraplaczu. Taki duży ubytek zawsze jest kwestią nieszczelności układu. Klimy jeśli się używa nawet cały czas, to nie ma prawa szczelny układ wykorzystać takiej ilości czynnika. Przypomne że wg ETIS „serwis” klimy i sprężarki (sprawdzenie szczeknosci i temperatur) w MK3 jest co 3 lata. W między czasie wystarczy tylko jeździć na dezynfekcje i w zupełności to wystarczy - bo o ile nie nastąpi fizyczna nieszczelnośc.

Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 19-07-2021 o 08:53
AdoKrycha007 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2021, 08:56   #19
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM) 2,0(190KM)
Rocznik: 2013,2015,2021
Postów: 1,754
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

W takim razie u mnie nie wiem co się dzieje. Maszyna pokazuje prawidłową ilość czynnika w instalacji a przycisk AC z panelu nie włączą sprężarki ( przycisk AC podświetla się) i dmucha normalnym powietrzem.
sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2021, 09:11   #20
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,411
Domyślnie Odp: Brak klimy, zero błędów.

Cytat:
Napisał sabaciontko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Maszyna pokazuje prawidłową ilość czynnika w instalacji a przycisk AC z panelu nie włączą sprężarki ( przycisk AC podświetla się)
nie włącza sprężarki? Na pewno? Czy tylko nie chłodzi?
Cytat:
Napisał sabaciontko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy po podpięciu klimy do urządzenia nabijającego czynnik i olej , będzie widoczna na nim wartość ciśnienia i ilość czynnika w mojej instalacji ?
po samym podpięciu będzie widać tylko ciśnienia a ilość czynnika dopiero jak maszyna odessie i zważy.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.