![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-12-2019
Model: Ford Focus 3 Econetic, Nissan Juke Nismo RS
Silnik: 1.5 TDCI (105 KM), 1.6 (218KM)
Rocznik: 2016, 2015
Postów: 48
|
![]()
Moim zdaniem ceny używek też wzrosną i tak już zostanie. Skoro nowe auta znacznie podrożały to i używane są naturalnie droższe. Na razie rynek używek jest jeszcze spekulacyjny, bo nie wie jak się dopasować do nowej, wyjątkowej sytuacji (takiego strzału cen nowych aut jak przez ostatnie 1,5 roku w historii chyba jeszcz nie było) są więc auta używane proporcjonalnie w stosunku do nowych droższe, ale pojawiają się prywatne okazję w starych cenach.
Więc jak się trafi MK4 na belce skrętnej w dobrej cenie to trzeba brać i tyle ;-) Pozdrawiam Lukasz Ostatnio edytowane przez uki145 ; 04-08-2021 o 19:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::advanced
![]() Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
![]()
Ja po zakupie i rozdzieraniu szat, że w Focusie jest belka podjechałem do kolegi z Jaworzna, który ma Fokę 3,5 1,5 EB 182KM. On się moim przejechał, ja jego, obok ma taką drogę, z rondami (koło Geo Parku) i tam on sobie wjeżdżał szybciej na ronda (mnie, dwa miechu po zakupie serce stawało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), ja ciut wolniej.
Oboje stwierdziliśmy, że wielkiej różnicy w prowadzeniu nie ma. A oba auta hatbacki. Wcześniej jeździłem Mondeo mkIV i jadąc do pracy mam ślimak i...czasem sobie po nim szybciej przejadę, nie widzę wielkiej różnicy. Różnica jest na wybojach. Jak na zakręcie są wyboje, tył na belce mi pływa. W Mondeo też tak było, ale wtedy miałem tylne zawieszenie do roboty (cukiery na wahaczach). Ja powiem tak, szukaj w dobrym stanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 04-03-2019
Model: Focus mk3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 ecobieda
Rocznik: 2016
Postów: 63
|
![]() Cytat:
Cytat:
Jeżeli autorowi zależy na dobrym prowadzeniu to musi wziąć auto z wielowahaczowym zawieszeniem. Szkoda racjonalizować zakupu wersji z belką, a później żałować. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 379
|
![]() Cytat:
Na lato wrzuciłem Michelin Pilot Sport 4 (w serii były inne opony na których nie zrobiłem ani kilometra) i gdy się przesiadam na zimówkę Goodyear UltraGrip Performance +, to czuję mniejszy opór na kierownicy i mimo to, że obie są XL, samochód nurkuje w ostrym zakręcie bo opona się zaczyna uginać i poddawać. Na Michelinach kiedyś stanąłem brzegiem opony (jakieś 2cm) na krawężniku i nawet się nie ugięła. Zimówka się rozpłaszcza stojąc na 1/3, a obie mają nośność w indeksie 98. Letnia ma po prostu twardszą ściankę boczną. Inny bieżnik i kompozyt wpływa na odczucia związane ze wspomaganiem. Być może Michelin ma też większe opory toczenia. Generalnie jak zakładam zimowe to jakbym jechał innym autem. Efekt ten potęgują różnice w głośności (zimówki cichsze) i naturalnie znacznie dłuższa droga hamowania. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 586
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Zwłaszcza obecnie, gdy ceny szaleją również na rynku wtórnym, nie ma to większego sensu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]()
nie no, jak ktoś twierdzi, że belka daje to samo z jazdy co wielowajha, to ja nie mam pytań... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 04-03-2019
Model: Focus mk3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 ecobieda
Rocznik: 2016
Postów: 63
|
![]()
to znaczy, że jeździ bardzo zachowawczo
ale twierdzenie że nie ma różnicy to... bez komentarza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
jak ktoś nie widzi różnicy między prowadzeniem punto II a np focusem mk1 albo mk2 ( nie mówie o mk3 ) to naprawdę jeździ jak emeryt
zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to dążenie do doskonałości, to negatyw, którego poszukuje cały sport włącznie z F1. oczywiście negatyw fabryczny a nie taki, co janusz z drugim robi glebe i jego koła wyglądają jak wykolejony wózek zawieszenie wielowahaczowe z tyłu z negatywem to idealne prowadzenie w łukach i zakrętach, gdyż negatyw przeradza się w zero, czyli najlepsza przyczepność koła jaka może być zawieszenie wielowahaczowe sprawia, że każde koło pracuje integralnie a nie jedzie jak ciuchcia w torach. każde koło pracuje oddzielnie, każdy wahacz pracuje na parametry koła czyli kąt pochylenia koła, zbieżność, wychył itp. jeśli ktoś nie widzi różnicy to jest statystycznym kierowcą januszem, co poprostu z pontonem wsiada do swojego VW TDI i jedzie w klapkach i skarpetach nad wodę robić grila i puszczać swoją superaśną muzykę z zenkiem w tle |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Trochę z tyłka te porównania koledzy.
Przesiadałem się z golfa mk4 który prowadził się jak ponton i miał belkę do focusa mk2 z wielowahaczem i to była przepaść. Nie dało się tego w żaden sposób porównać to była jak jazda gokartem vs pontonem. Natomiast wierzę że gdyby wsiąść w to samo auto z jednym bądź drugim typem zawieszenia to różnica może nie być bardzo odczuwalna dla przeciętnego Kowalskiego. Jak człowiek jedzie z dzieckiem z tyłu i pełnym bagażnikiem to raczej stara się jechać ostrożnie a nie na limicie. Natomiast tutaj w temacie widać wypowiadają się sami rajdowcy którzy ślimak na estakadzie pokonują na idealnym uślizgu tyłu jadąc linią jak w F1. Wtedy faktycznie różnica na pewno będzie duża. Najlepsze jest jeszcze to że ludzie którzy piszą że jest podobnie to osoby które jeździły mk4, a ludzie którzy nim nie jeździli najbardziej biją pianę. Ehhh.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]() Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 07-08-2021 o 16:11 |
||
![]() |
![]() |