Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-08-2021, 19:47   #11
uki145
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-12-2019
Model: Ford Focus 3 Econetic, Nissan Juke Nismo RS
Silnik: 1.5 TDCI (105 KM), 1.6 (218KM)
Rocznik: 2016, 2015
Postów: 48
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Moim zdaniem ceny używek też wzrosną i tak już zostanie. Skoro nowe auta znacznie podrożały to i używane są naturalnie droższe. Na razie rynek używek jest jeszcze spekulacyjny, bo nie wie jak się dopasować do nowej, wyjątkowej sytuacji (takiego strzału cen nowych aut jak przez ostatnie 1,5 roku w historii chyba jeszcz nie było) są więc auta używane proporcjonalnie w stosunku do nowych droższe, ale pojawiają się prywatne okazję w starych cenach.

Więc jak się trafi MK4 na belce skrętnej w dobrej cenie to trzeba brać i tyle ;-)
Pozdrawiam
Lukasz


Ostatnio edytowane przez uki145 ; 04-08-2021 o 19:50
uki145 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2021, 23:18   #12
potraff
ford::advanced
 
Avatar potraff
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Ja po zakupie i rozdzieraniu szat, że w Focusie jest belka podjechałem do kolegi z Jaworzna, który ma Fokę 3,5 1,5 EB 182KM. On się moim przejechał, ja jego, obok ma taką drogę, z rondami (koło Geo Parku) i tam on sobie wjeżdżał szybciej na ronda (mnie, dwa miechu po zakupie serce stawało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), ja ciut wolniej.
Oboje stwierdziliśmy, że wielkiej różnicy w prowadzeniu nie ma. A oba auta hatbacki. Wcześniej jeździłem Mondeo mkIV i jadąc do pracy mam ślimak i...czasem sobie po nim szybciej przejadę, nie widzę wielkiej różnicy.
Różnica jest na wybojach. Jak na zakręcie są wyboje, tył na belce mi pływa. W Mondeo też tak było, ale wtedy miałem tylne zawieszenie do roboty (cukiery na wahaczach).

Ja powiem tak, szukaj w dobrym stanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
potraff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 17:12   #13
SinclairX
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-03-2019
Model: Focus mk3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 ecobieda
Rocznik: 2016
Postów: 63
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Cytat:
Napisał potraff Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja powiem tak, szukaj w dobrym stanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a później

Cytat:
uważaj na zakręty, na których jest nierówno
jak śpiewał pewien znany poeta. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeżeli autorowi zależy na dobrym prowadzeniu to musi wziąć auto z wielowahaczowym zawieszeniem.

Szkoda racjonalizować zakupu wersji z belką, a później żałować.
SinclairX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 19:49   #14
forger
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 379
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Cytat:
Napisał escort_rs Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dobrnąłem do momentu, że jakiś czas temu byłem się przejechać MK4 1.5 ST-Linem 150KM hatchback z wielowahaczem, 18" i muszę przyznać, że całkiem fajnie śmigał w zakrętach - bardziej zwarty, troszkę bardziej męski i jędrny niż wspomniany 1.0 EB, w którym jednak na zakrętach czuć trochę bardziej przechyły. Plus wspomaganie też skonfigurowane bardziej 'hydraulicznie' niż w 1.0 titanium.
Jeżdżę wersją Active z wielowahaczem. Różnice w zwarciu, oporze na kierownicy i przechyłach to ja czuję między oponami letnimi i zimowymi (obie 215/55R17). Więc nie koniecznie w pełni musi to wynikać z wersji Focusa.

Na lato wrzuciłem Michelin Pilot Sport 4 (w serii były inne opony na których nie zrobiłem ani kilometra) i gdy się przesiadam na zimówkę Goodyear UltraGrip Performance +, to czuję mniejszy opór na kierownicy i mimo to, że obie są XL, samochód nurkuje w ostrym zakręcie bo opona się zaczyna uginać i poddawać. Na Michelinach kiedyś stanąłem brzegiem opony (jakieś 2cm) na krawężniku i nawet się nie ugięła. Zimówka się rozpłaszcza stojąc na 1/3, a obie mają nośność w indeksie 98. Letnia ma po prostu twardszą ściankę boczną. Inny bieżnik i kompozyt wpływa na odczucia związane ze wspomaganiem. Być może Michelin ma też większe opory toczenia. Generalnie jak zakładam zimowe to jakbym jechał innym autem. Efekt ten potęgują różnice w głośności (zimówki cichsze) i naturalnie znacznie dłuższa droga hamowania.
forger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2021, 07:55   #15
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 586
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Różnice w zwarciu, oporze na kierownicy i przechyłach to ja czuję między oponami letnimi i zimowymi (obie 215/55R17). Więc nie koniecznie w pełni musi to wynikać z wersji Focusa.
Potwierdzam wszystkie Twoje odczucia. U mnie lato Michelin Primacy 4, zima te same co u Ciebie. I jest dokładnie tak jak piszesz.
Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Generalnie jak zakładam zimowe to jakbym jechał innym autem.
Bo tak jest, auto staje się bardziej gumowe i mniej precyzyjne w prowadzeniu.
Cytat:
Napisał SinclairX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli autorowi zależy na dobrym prowadzeniu to musi wziąć auto z wielowahaczowym zawieszeniem.
Szkoda racjonalizować zakupu wersji z belką, a później żałować.
Nie musi. Jest dokładnie odwrotnie - to ludzie którzy nie jeździli obiema wersjami MK4 i nie mają porównania, próbują racjonalizować szukanie koniecznie wersji z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zwłaszcza obecnie, gdy ceny szaleją również na rynku wtórnym, nie ma to większego sensu.
TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2021, 08:10   #16
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

nie no, jak ktoś twierdzi, że belka daje to samo z jazdy co wielowajha, to ja nie mam pytań... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2021, 12:16   #17
SinclairX
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-03-2019
Model: Focus mk3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 ecobieda
Rocznik: 2016
Postów: 63
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

to znaczy, że jeździ bardzo zachowawczo

ale twierdzenie że nie ma różnicy to... bez komentarza.
SinclairX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2021, 12:42   #18
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

jak ktoś nie widzi różnicy między prowadzeniem punto II a np focusem mk1 albo mk2 ( nie mówie o mk3 ) to naprawdę jeździ jak emeryt

zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to dążenie do doskonałości, to negatyw, którego poszukuje cały sport włącznie z F1. oczywiście negatyw fabryczny a nie taki, co janusz z drugim robi glebe i jego koła wyglądają jak wykolejony wózek

zawieszenie wielowahaczowe z tyłu z negatywem to idealne prowadzenie w łukach i zakrętach, gdyż negatyw przeradza się w zero, czyli najlepsza przyczepność koła jaka może być

zawieszenie wielowahaczowe sprawia, że każde koło pracuje integralnie a nie jedzie jak ciuchcia w torach. każde koło pracuje oddzielnie, każdy wahacz pracuje na parametry koła czyli kąt pochylenia koła, zbieżność, wychył itp.

jeśli ktoś nie widzi różnicy to jest statystycznym kierowcą januszem, co poprostu z pontonem wsiada do swojego VW TDI i jedzie w klapkach i skarpetach nad wodę robić grila i puszczać swoją superaśną muzykę z zenkiem w tle
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2021, 14:20   #19
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Trochę z tyłka te porównania koledzy.
Przesiadałem się z golfa mk4 który prowadził się jak ponton i miał belkę do focusa mk2 z wielowahaczem i to była przepaść. Nie dało się tego w żaden sposób porównać to była jak jazda gokartem vs pontonem.
Natomiast wierzę że gdyby wsiąść w to samo auto z jednym bądź drugim typem zawieszenia to różnica może nie być bardzo odczuwalna dla przeciętnego Kowalskiego. Jak człowiek jedzie z dzieckiem z tyłu i pełnym bagażnikiem to raczej stara się jechać ostrożnie a nie na limicie.

Natomiast tutaj w temacie widać wypowiadają się sami rajdowcy którzy ślimak na estakadzie pokonują na idealnym uślizgu tyłu jadąc linią jak w F1. Wtedy faktycznie różnica na pewno będzie duża.

Najlepsze jest jeszcze to że ludzie którzy piszą że jest podobnie to osoby które jeździły mk4, a ludzie którzy nim nie jeździli najbardziej biją pianę.
Ehhh.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2021, 16:08   #20
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
Domyślnie Odp: ST-Line 1.5 - wielowahacz vs. belka

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zawieszenie wielowahaczowe z tyłu z negatywem to idealne prowadzenie w łukach i zakrętach, gdyż negatyw przeradza się w zero, czyli najlepsza przyczepność koła jaka może być

zawieszenie wielowahaczowe sprawia, że każde koło pracuje integralnie a nie jedzie jak ciuchcia w torach. każde koło pracuje oddzielnie, każdy wahacz pracuje na parametry koła czyli kąt pochylenia koła, zbieżność, wychył itp.

jeśli ktoś nie widzi różnicy to jest statystycznym kierowcą januszem, co poprostu z pontonem wsiada do swojego VW TDI i jedzie w klapkach i skarpetach nad wodę robić grila i puszczać swoją superaśną muzykę z zenkiem w tle
Cała prawda. Ja od 2001 jeżdżę kolejnymi Fokami, poza MK2, i jestem chory, jak wsiadam do auta bez wielowahacza. To jest tak odczuwalne w trakcie jazdy, że masakra.

Cytat:
jeśli ktoś nie widzi różnicy to jest statystycznym kierowcą januszem, co poprostu z pontonem wsiada do swojego VW TDI i jedzie w klapkach i skarpetach nad wodę robić grila i puszczać swoją superaśną muzykę z zenkiem w tle
Kałdi w gnoju, A4 B5 lub A3 8L, oczywiście z bieda alusami droższymi niż cała wartość auta, i folia na tylnich szybach - wciąż marzenie każdego młodego wieśniaka w tym kraju, a jak ktoś twierdzi inaczej, to wystarczy się przejechać przez podkarpacie albo powiat tatrzański... A mi się często to zdarza i widzę, jak jest..

Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 07-08-2021 o 16:11
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.