Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-08-2021, 04:49   #1
jarekfxsilver
ford::advanced
 
Avatar jarekfxsilver
 
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
Domyślnie Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Witam. Czy ktos zmienial lub demontowal juz katalizator w 1.5EB? Przymierzam sie na montaz sportowego ale na dwoch filmikach na YT jest pokazane ze 3eba zdemontowac oslone termiczna przymocowana do niego a sruby stawiaja w niej taki opor ze nie ma szans ich odkecic na aucie. W swoim mk3st wyciagnalem go razem z oslona ale czy tu tez tak pojdzie?

__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4
jarekfxsilver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2021, 10:48   #2
Piotr..
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Przepraszam za OT, ale w jakim celu chcesz założyć sportowy kat. do 1.5 EB? czy to coś da? jaki jest sens takiej zmiany i jakie to są koszta?
Piotr.. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2021, 14:02   #3
jarekfxsilver
ford::advanced
 
Avatar jarekfxsilver
 
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Tak jak w każdym silniku z katem tak i w tym im lżejszy przepływ spalin tym lżej silnikowi i szybciej reaguje na gaz. Nie ma mowy żebym całkiem pozbył się kata bo raz tak zrobiłem w swoim mk3st i miałem to tylko przez miesiąc, smród spalin po otwarciu okna przy ruszaniu lub cofaniu był jak za starych czasów dużego fiata czy poldka. Zaraz zakupiłem w GB downpipe Milltek ze sportowym katem i było znowu normalnie. prawie 6lat mam swojego mk3st z podkręconą mocą na prawie 290Ps i 490Nm i to co mam a to co seria to niebo a ziemia. Dwa inne auta. W c-max żony też trochę pogrzebię żeby najpierw go przygotować mechanicznie i dopiero wtedy pojechać na indywidualne strojenie gdzie na luzaku wyjdzie ok. 200Ps i 270-300Nm Dla mnie seria 1.5ecoboost jest mułowata potwornie :-) Oczywiście jedzie to jakoś ale uwierz mi że jak wsiadam ze swojego do żony to jest mega przeskok, stąd chcę trochę to zminimalizować a i żonka będzie bardziej zadowolona - nie chodzi o prędkość tylko o elastyczność i przyspieszenie. Starym trupem można też lecieć 150km/h ale czas potrzebny do tego to jest o co mi chodzi! Sekund 5 i z 70-80km/h jest 150km/h nawet nie wiedząc kiedy.
Cytat:
Napisał Piotr.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przepraszam za OT, ale w jakim celu chcesz założyć sportowy kat. do 1.5 EB? czy to coś da? jaki jest sens takiej zmiany i jakie to są koszta?
__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4

Ostatnio edytowane przez jarekfxsilver ; 15-08-2021 o 14:06
jarekfxsilver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2021, 20:36   #4
Draculescu
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-12-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 vti
Rocznik: 2006
Postów: 301
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Piszesz o silniku 1.5 EB R4?
Draculescu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2021, 07:13   #5
Piotr..
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Ja mam w swoim Focusie 1.5 EB fabrycznie 182 KM, mam założonego boxa od Heko, wyszło 207KM/318Nm. Różnica jest znaczna, ale ten silnik ma ograniczenie w postaci wodnego IC i tego niestety nie da się w żaden sposób przeskoczyć. Ja ostatnio zamontowałem sobie pokrywę od filtra z RSa, do tego sportową wkładkę Pipercrosa, z tego co rozmawiałem z Heko to modyfikacja wydechu nic nie da (albo bardzo mało) właśnie z uwagi na ten nieszczęsny IC... Też myślałem o tym żeby zrobić przelot ale koszta tego są znaczne a rezultatów nie będzie... Jednak jeżeli zdecydujesz się na taką zmianę to chętnie bym się dowiedział jakie uda Ci się osiągnąć parametry. Koniecznie daj znać. Aha, rozważam montaż dodatkowej chłodnicy w obiegu IC, tak jak to zrobił u siebie 36Ha, ale potrzebuję od niego więcej danych, jakiejś instrukcji i póki co czekam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piotr.. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2021, 16:06   #6
jarekfxsilver
ford::advanced
 
Avatar jarekfxsilver
 
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Że ma to IC wodne to wiem doskonale i wiedziałem przed zakupem. Ja z tego auta krzesać Bóg wie ile nie chcę bo mam swoją zabawkę do tego :-) Te ok. 200Ps. i 300Nm już by mi wystarczyło bo ten seryjny moment jest malutki nawet w 182Ps. W zasadzie to chyba nawet jest taki sam jak w 150Ps. Dodam że piszę tutaj w sekcji focusa choć żona ma c-max II 1.5EB ale w sekcji C-max II jest potężna posucha w 1.5EB! :-) A że silnik jest identyczny jak w focus, mondeo i kuga to napisałem temat w sekcji najpopularniejszej, licząc na odpowiedź :-) W weekend zabiorę się za próbny demontaż katalizatora choć już widzę że pieprzenia będzie po uszy!!! Demontaż piór wycieraczek, podszybia, dwóch rur od dolotu i do przepustnicy, nastu wtyczek i złączek no i dopiero dostanę się od góry do jednej zakichanej śruby co mocuje kata do turbo, kolejne 2szt. są już dostępne od dołu :-) Reszta to prace od dołu :-) A zrobiliby ciołki jak to ma mk3ST że kat jest przykręcany na obejmie do turbo i kwestia odkręcenia jednej zaciskowej śruby i kat odłączony od turbo. Reszta od dołu jest identyczna w demontażu 1.5EB jak i 2.0EB

Cytat:
Napisał Piotr.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja mam w swoim Focusie 1.5 EB fabrycznie 182 KM, mam założonego boxa od Heko, wyszło 207KM/318Nm. Różnica jest znaczna, ale ten silnik ma ograniczenie w postaci wodnego IC i tego niestety nie da się w żaden sposób przeskoczyć. Ja ostatnio zamontowałem sobie pokrywę od filtra z RSa, do tego sportową wkładkę Pipercrosa, z tego co rozmawiałem z Heko to modyfikacja wydechu nic nie da (albo bardzo mało) właśnie z uwagi na ten nieszczęsny IC... Też myślałem o tym żeby zrobić przelot ale koszta tego są znaczne a rezultatów nie będzie... Jednak jeżeli zdecydujesz się na taką zmianę to chętnie bym się dowiedział jakie uda Ci się osiągnąć parametry. Koniecznie daj znać. Aha, rozważam montaż dodatkowej chłodnicy w obiegu IC, tak jak to zrobił u siebie 36Ha, ale potrzebuję od niego więcej danych, jakiejś instrukcji i póki co czekam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: Tak, auto 06.2018 r.

Cytat:
Napisał Draculescu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piszesz o silniku 1.5 EB R4?
__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4

Ostatnio edytowane przez jarekfxsilver ; 16-08-2021 o 16:12
jarekfxsilver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2021, 07:11   #7
Piotr..
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

to faktycznie roboty masa i jak zwykle wszystko dzieki nowoczesnej mysli motoryzacyjnej zeby tylko człowiekowi utrudnić zrobienie cokolwiek samemu a i żeby serwis mógł dobrze zarobić bo przecież tyle pracy było :/

Jarku nie zrozum mnie źle, bo całą idee takiego działania jak najbardziej rozumiem, sam kiedyś miałem samochód gdzie chyba nic nie było fabryczne poza szybami, ale tu uważam że to jest bez sensu, raz że sama wymiana kata na sportowy uważam nie przyniesie jakiś spektakularnych rezultatów to jeszcze dość sporo będzie to kosztować no i w końcu jednak sportowy kat nie będzie filtrował szkodliwych związków tak jak fabryczny. W tym silniku w bardzo rozsądnych pieniądzach i jednocześnie najskuteczniej wychodzi montaż boxa i tyle, cała reszta to w zasadzie kosmetyka bo IC ogranicza wszelkie dalsze próby podniesienia mocy.
Oczywiście może się mylę, może sama wymiana kata też zrobi robotę, ale jak nie pojedziesz na hamownie po tym zabiegu to samo stwierdzenie że "czuć różnice, że jeździ lepiej" uważam że będzie niewystarczające aby potwierdzić tą tezę.
Ja zrobiłem boxa, była hamownia, mam potwierdzenie że jest lepiej i wiem dokładnie o ile. Później wrzuciłem obudowę filtra powietrza od RSa, kupiłem sportową wkładkę Pipercrossa i też wydaje mi się że jest ciut lepiej, ale to już może być placebo, autosugestia. Mam zamiar wybrać się na hamownie i to zweryfikować, a zdecydowałem się na to bo koszta śmieszne - lekko ponad 200 zł za całość, więc jeśli nic nie da strata mała, a w sumie to żadna bo teraz już nie będę kupował filtra skoro mam wkładkę.
Jak ogarniesz temat z tym katem to daj znać jaki efekt, a już w ogóle było by fajnie jak byś najpierw ogarnął hamownie przed wymianą a później po Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piotr.. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2021, 16:40   #8
jarekfxsilver
ford::advanced
 
Avatar jarekfxsilver
 
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Dla mnie robota z autem to zabawa, jeden bawi sie we wspinaczke a ja uwielbiam krecic sruby :-) garaz mam wyposazony w mega narzedzia i chyba nie ma miesiaca zebym czegos fajnego nie dokupil, jak nie wykretaki jakies dziwaczne to sciagacze itd. Itp.
Zeby te midyfikacje miliony monet kosztowaly to moze ale jeden wyda w kasynie 2-3tys zl a ja sobie cos tam dokupie do auta jak jest jeszcze cos co sprawia radoche to sobie nie odmawiam :-) do swojego mk3st juz nic nie chce bo jedynie szpera mechaniczna by mnie jeszcze ucieszyla. Prawie 300Ps. i 490Nm juz mi pokazalo 5lat temu ze wiecej nie ma o co grac w osce bo mega gubi trakcje a ja glownie lubie strzelac od 0km/h, co innego ogien od 100-200km/h :-) Tego 1.5EB chce troche podlubac ale tylko troszke :-) To auto zonki ale sam nim czasami jade :-) Ps. Lekko wkurzony jestem ze tyle krecenia jest w 1.5EB bo w 2.0EB robota leciala raz dwa.
Cytat:
Napisał Piotr.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to faktycznie roboty masa i jak zwykle wszystko dzieki nowoczesnej mysli motoryzacyjnej zeby tylko człowiekowi utrudnić zrobienie cokolwiek samemu a i żeby serwis mógł dobrze zarobić bo przecież tyle pracy było :/

Jarku nie zrozum mnie źle, bo całą idee takiego działania jak najbardziej rozumiem, sam kiedyś miałem samochód gdzie chyba nic nie było fabryczne poza szybami, ale tu uważam że to jest bez sensu, raz że sama wymiana kata na sportowy uważam nie przyniesie jakiś spektakularnych rezultatów to jeszcze dość sporo będzie to kosztować no i w końcu jednak sportowy kat nie będzie filtrował szkodliwych związków tak jak fabryczny. W tym silniku w bardzo rozsądnych pieniądzach i jednocześnie najskuteczniej wychodzi montaż boxa i tyle, cała reszta to w zasadzie kosmetyka bo IC ogranicza wszelkie dalsze próby podniesienia mocy.
Oczywiście może się mylę, może sama wymiana kata też zrobi robotę, ale jak nie pojedziesz na hamownie po tym zabiegu to samo stwierdzenie że "czuć różnice, że jeździ lepiej" uważam że będzie niewystarczające aby potwierdzić tą tezę.
Ja zrobiłem boxa, była hamownia, mam potwierdzenie że jest lepiej i wiem dokładnie o ile. Później wrzuciłem obudowę filtra powietrza od RSa, kupiłem sportową wkładkę Pipercrossa i też wydaje mi się że jest ciut lepiej, ale to już może być placebo, autosugestia. Mam zamiar wybrać się na hamownie i to zweryfikować, a zdecydowałem się na to bo koszta śmieszne - lekko ponad 200 zł za całość, więc jeśli nic nie da strata mała, a w sumie to żadna bo teraz już nie będę kupował filtra skoro mam wkładkę.
Jak ogarniesz temat z tym katem to daj znać jaki efekt, a już w ogóle było by fajnie jak byś najpierw ogarnął hamownie przed wymianą a później po Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4
jarekfxsilver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2021, 22:24   #9
36ha
ford::specialist
 
Avatar 36ha
 
Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 599
Smile Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

Cytat:
Napisał Piotr.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
. Aha, rozważam montaż dodatkowej chłodnicy w obiegu IC, tak jak to zrobił u siebie 36Ha, ale potrzebuję od niego więcej danych, jakiejś instrukcji i póki co czekam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pamiętam.
Myślę że we wrześniu dam radę. Chyba że sprawa pilna to do mnie z Kielc nie daleko
36ha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2021, 07:49   #10
Piotr..
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
Domyślnie Odp: Katalizator. Wymiana na sportowy 1.5EB

jest nas tu w Kielcach dwóch chętnych na takiego moda w 1.5, prawda @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i faktycznie jeżeli mógłbyś w tym pomóc to na pewno chętnie byśmy podjechali do Ciebie na robote, oczywiście za stosownym wynagrodzeniem żeby nie było, wrzesień wydaje się być ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

a w temacie, to trzymam kciuki za bezproblemowe modzenie z tym katem, mam prośbę o porobienie zdjęć, zawsze się mogą komuś przydać później, a może pokusisz się o jakiś tutorial skoro Ford postanowił to na maxa skomplikować? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piotr.. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.