|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-09-2021, 19:46 | #11 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ty znasz w ogole serwisowki tego silnika? wiesz jak jest zbudowany jak dziala?
próbuje cie bronic bo kolejna wtopę robisz..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
28-09-2021, 20:02 | #12 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
Cytat:
tak, znam silnik, nie musisz mnie bronić. to nie moje zęby w pasku się łuszczą i zapychają smoka. Rozrząd silnika 1.0 EcoBoost jest napędzany paskiem. Pracuje pod szczelną obudową i jest smarowany olejem silnikowym, co zwiększyło jego żywotność (krótkim paskiem zębatym napędzana jest również pompa oleju). Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silniku 1.0 EcoBoost co 240 tys. kilometrów lub 10 lat. ktoś gdzieś Sławuś nakłamał, co nie ? Ostatnio edytowane przez Fulara ; 28-09-2021 o 20:07 |
|
28-09-2021, 20:21 | #13 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
nie.. ale google teraz kazdy ma.. ja pytam czy wiesz jak jest zbudowany i czemu to sie dzieje..a ty przepraszam "" wiesz.. zreszta jak w innych tematach.. ale licznik leci..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
28-09-2021, 20:29 | #14 | |
ford::average
Imię: Antoni
Zarejestrowany: 01-05-2019
Skąd: Praga
Model: Fiesta ST
Silnik: JTJB
Rocznik: 2015
Postów: 94
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
Cytat:
Oczyśćisz smok od resztek paska, więc nie przymkną smarowanie silnika. OK. Pasek z brakującymi ząbkami przeskoczy i będzisz miał powyginane zawory. Też żadna wygrana... |
|
29-09-2021, 10:22 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
Fulara ma rację... Wszystkie EB 1.0, 1.5, 1.6 to wadliwe jednostki, od kwestii projektowych po użyte gó...ne materiały. Konstrukcja mokrego paska, którego strzępy zatykają smok i niszczą silnik 1.0 to masakra. Ford jako koncern nie przyzna się do błędów. A tytuły silników roku to kpina z użytkowników którzy na pasku przejeżdżają 120 tys. Sam jeżdżę (żona) 1.6 EB ale ze świadomością, że może klęknąć w każdej chwili pomimo tego, że dbany jak żaden inny mój samochód. Lubię Fordy bo Focusem mk3 1.6 tdci zrobiłem 340 tys beż żadnej awarii, a mk2 1.8 tdci 470 tys bez żadnej awarii silnika i jego osprzętu. Przepraszam w mk3 1.6 tdci przy 260 tys km rozleciał się alternator... Na marginesie, Diesle były to 2 auta służbowe ciężko codziennie pracujące. W jakimś innym temacie podrzucałem link. Warto poczytać.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Problem też jest taki, że % użytkowników świadomych wad tych silników jest bardzo mały. Z drugiej strony nie każdy musi wiedzieć, że w 1.0 pasek wymienić po 100 tys a interwał olejowy skrócić do 8-10 tys i olej tylko z normą WSS-M2C948-B. Producent powinien ponosić koszty napraw nie tylko w okresie gwarancji ale jeżeli sugeruje zmianę oleju co 20 tys i paska po 240 tys/10 lat to takie deklaracje powinny być dla Forda wiążące. Po gwarancji obowiązuje już tylko słynne "Z winy użytkownika...". Ostatnio edytowane przez firlej ; 29-09-2021 o 10:40 |
29-09-2021, 12:39 | #16 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-10-2016
Model: C- Max
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Postów: 29
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
No i dyskusja się rozwinęła, rozważania wyższości „Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.” Kolega zawarł post informując użytkowników co stało się z jego silnikiem. Ogólnie wiadomo ze 1.0 EB jest małym, 3 cylindrowym o dosyć mocno skomplikowanym w budowie silnikiem, a przy tym nieźle wysilonym. Ale nazywać go udana konstrukcja lub odwrotnie - nie odważyłbym się. Każdy z silników w dobie szeroko pojętej ekologii ma wady i zalety. Opisywany też. Nie jest tajemnicą, że najwięcej problemów przysparza układ chłodzenia. W niektórych autach wykrywano nieszczelności pompy i kanałów wodnych. Przedmiotem akcji serwisowej był podatny na pękanie przewód między zbiorniczkiem wyrównawczym i turbosprężarką. W zależności od sytuacji i czasu reakcji ze strony kierowcy, nieszczelność mogła zakończyć się wypaleniem uszczelki pod głowicą, a nawet odkształceniami głowicy i cylindrów. W skrajnych sytuacjach wiązało się to z koniecznością wymiany silnika na nowy lub używany, co oznacza duże koszty. Informacje na temat zatarcia jednostki na panewkach, problemach z elektroniką czy wyciekach oleju są sporadyczne.
Ford zaleca stosowanie specjalnie opracowanego dla tej jednostki oleju Ford Castrol Magnatec Professional 5W20 i wymienianie go co 20 tys. km. To rzadki środek smarny, który dobrze chroni silnik już od momentu rozruchu, jednak przy wysokich temperaturach staje się wodnisty. Tu można spotkać się z opiniami, że lepszym wyborem będzie olej 5W30 i wymieniać go z interwałem co 10-15 tys km. Rozrząd silnika 1.0 EcoBoost jest napędzany paskiem. Pracuje pod szczelną obudową i jest smarowany olejem silnikowym, co zwiększyło jego żywotność (krótkim paskiem zębatym napędzana jest również pompa oleju). Producent zaleca wymianę paska co 240 tys. kilometrów lub 10 lat. W serwisie Forda za wymianę rozrządu trzeba zapłacić ok. 2500 zł. Okazuje się, że niestety pasek nie wytrzymuje tych interwałów i zaleca się wcześniejszą wymianę. Turbosprężarka został wielkościowo pomniejszona. W mocniejszych odmianach szczytowe wartości momentu obrotowego mogą być wyższe za sprawą funkcji overboost, która na kilkanaście sekund zwiększa ciśnienie doładowania, zapewniając dodatkowe 30 Nm. Jest to nowoczesny silnik, o dosyć dobrej kulturze pracy (jak na 3 cyl.) , ekologiczny, niestety wymaga od użytkownika szczególnego dbania, serwisowania, co się przełoży na zwiększony czas eksploatacji pojazdu. Silniki 1.6 Ti-vct różnią się tym od opisywanego,że „wybaczają” więcej niedbalstwa od użytkownika. Każdy z nas wybiera taki rodzaj silnika jaki mu odpowiada i tak długo będzie nim jeździł jak o niego zadba. |
29-09-2021, 13:40 | #17 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: Mazda 3
Silnik: 2.0 Skyactiv-G 150 KM
Rocznik: 2022
Postów: 312
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
Cytat:
|
|
29-09-2021, 13:41 | #18 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,524
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
ludzie, na stronie Ford.pl stoi jak byk dla większości modeli - dla 1,0 to 3800 zł brutto za komplet + 2 lata gwarancji w cenie.
|
30-09-2021, 08:58 | #19 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
Przepraszam że nie do końca na temat, ale czy w 1.5 EB rozrząd też jest w kąpieli olejowej, czy standardowy? Jak z jego trwałością?
|
30-09-2021, 09:04 | #20 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm
tam pękają głowice. spokojna głowa. rozrząd mocniejszy jak blok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
Tagi |
pasek rozrządu |
|
|