Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-09-2021, 19:46   #11
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ty znasz w ogole serwisowki tego silnika? wiesz jak jest zbudowany jak dziala?
próbuje cie bronic bo kolejna wtopę robisz..

__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2021, 20:02   #12
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ty znasz w ogole serwisowki tego silnika? wiesz jak jest zbudowany jak dziala?
próbuje cie bronic bo kolejna wtopę robisz..
tak, taką kolejną wtopę jak wasze zmienianie pasków w zmiennych fazach na blokadach bez popuszczania kół....

tak, znam silnik, nie musisz mnie bronić. to nie moje zęby w pasku się łuszczą i zapychają smoka.

Rozrząd silnika 1.0 EcoBoost jest napędzany paskiem. Pracuje pod szczelną obudową i jest smarowany olejem silnikowym, co zwiększyło jego żywotność (krótkim paskiem zębatym napędzana jest również pompa oleju). Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silniku 1.0 EcoBoost co 240 tys. kilometrów lub 10 lat.

ktoś gdzieś Sławuś nakłamał, co nie ?

Ostatnio edytowane przez Fulara ; 28-09-2021 o 20:07
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2021, 20:21   #13
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

nie.. ale google teraz kazdy ma.. ja pytam czy wiesz jak jest zbudowany i czemu to sie dzieje..a ty przepraszam "" wiesz.. zreszta jak w innych tematach.. ale licznik leci..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2021, 20:29   #14
Tonda-B
ford::average
 
Imię: Antoni
Zarejestrowany: 01-05-2019
Skąd: Praga
Model: Fiesta ST
Silnik: JTJB
Rocznik: 2015
Postów: 94
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

Cytat:
Napisał mirwol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wnioski: ...
2. Obowiązkowo czyszczenie smoka oleju z resztek paska
Te resztki to ząbki paska rozrządu.
Oczyśćisz smok od resztek paska, więc nie przymkną smarowanie silnika.
OK.
Pasek z brakującymi ząbkami przeskoczy i będzisz miał powyginane zawory.
Też żadna wygrana...
Tonda-B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2021, 10:22   #15
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

Fulara ma rację... Wszystkie EB 1.0, 1.5, 1.6 to wadliwe jednostki, od kwestii projektowych po użyte gó...ne materiały. Konstrukcja mokrego paska, którego strzępy zatykają smok i niszczą silnik 1.0 to masakra. Ford jako koncern nie przyzna się do błędów. A tytuły silników roku to kpina z użytkowników którzy na pasku przejeżdżają 120 tys. Sam jeżdżę (żona) 1.6 EB ale ze świadomością, że może klęknąć w każdej chwili pomimo tego, że dbany jak żaden inny mój samochód. Lubię Fordy bo Focusem mk3 1.6 tdci zrobiłem 340 tys beż żadnej awarii, a mk2 1.8 tdci 470 tys bez żadnej awarii silnika i jego osprzętu. Przepraszam w mk3 1.6 tdci przy 260 tys km rozleciał się alternator... Na marginesie, Diesle były to 2 auta służbowe ciężko codziennie pracujące. W jakimś innym temacie podrzucałem link. Warto poczytać.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Problem też jest taki, że % użytkowników świadomych wad tych silników jest bardzo mały. Z drugiej strony nie każdy musi wiedzieć, że w 1.0 pasek wymienić po 100 tys a interwał olejowy skrócić do 8-10 tys i olej tylko z normą WSS-M2C948-B. Producent powinien ponosić koszty napraw nie tylko w okresie gwarancji ale jeżeli sugeruje zmianę oleju co 20 tys i paska po 240 tys/10 lat to takie deklaracje powinny być dla Forda wiążące. Po gwarancji obowiązuje już tylko słynne "Z winy użytkownika...".

Ostatnio edytowane przez firlej ; 29-09-2021 o 10:40
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2021, 12:39   #16
kassel
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-10-2016
Model: C- Max
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Postów: 29
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

No i dyskusja się rozwinęła, rozważania wyższości „Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.” Kolega zawarł post informując użytkowników co stało się z jego silnikiem. Ogólnie wiadomo ze 1.0 EB jest małym, 3 cylindrowym o dosyć mocno skomplikowanym w budowie silnikiem, a przy tym nieźle wysilonym. Ale nazywać go udana konstrukcja lub odwrotnie - nie odważyłbym się. Każdy z silników w dobie szeroko pojętej ekologii ma wady i zalety. Opisywany też. Nie jest tajemnicą, że najwięcej problemów przysparza układ chłodzenia. W niektórych autach wykrywano nieszczelności pompy i kanałów wodnych. Przedmiotem akcji serwisowej był podatny na pękanie przewód między zbiorniczkiem wyrównawczym i turbosprężarką. W zależności od sytuacji i czasu reakcji ze strony kierowcy, nieszczelność mogła zakończyć się wypaleniem uszczelki pod głowicą, a nawet odkształceniami głowicy i cylindrów. W skrajnych sytuacjach wiązało się to z koniecznością wymiany silnika na nowy lub używany, co oznacza duże koszty. Informacje na temat zatarcia jednostki na panewkach, problemach z elektroniką czy wyciekach oleju są sporadyczne.
Ford zaleca stosowanie specjalnie opracowanego dla tej jednostki oleju Ford Castrol Magnatec Professional 5W20 i wymienianie go co 20 tys. km. To rzadki środek smarny, który dobrze chroni silnik już od momentu rozruchu, jednak przy wysokich temperaturach staje się wodnisty. Tu można spotkać się z opiniami, że lepszym wyborem będzie olej 5W30 i wymieniać go z interwałem co 10-15 tys km. Rozrząd silnika 1.0 EcoBoost jest napędzany paskiem. Pracuje pod szczelną obudową i jest smarowany olejem silnikowym, co zwiększyło jego żywotność (krótkim paskiem zębatym napędzana jest również pompa oleju). Producent zaleca wymianę paska co 240 tys. kilometrów lub 10 lat. W serwisie Forda za wymianę rozrządu trzeba zapłacić ok. 2500 zł. Okazuje się, że niestety pasek nie wytrzymuje tych interwałów i zaleca się wcześniejszą wymianę. Turbosprężarka został wielkościowo pomniejszona. W mocniejszych odmianach szczytowe wartości momentu obrotowego mogą być wyższe za sprawą funkcji overboost, która na kilkanaście sekund zwiększa ciśnienie doładowania, zapewniając dodatkowe 30 Nm. Jest to nowoczesny silnik, o dosyć dobrej kulturze pracy (jak na 3 cyl.) , ekologiczny, niestety wymaga od użytkownika szczególnego dbania, serwisowania, co się przełoży na zwiększony czas eksploatacji pojazdu.
Silniki 1.6 Ti-vct różnią się tym od opisywanego,że „wybaczają” więcej niedbalstwa od użytkownika. Każdy z nas wybiera taki rodzaj silnika jaki mu odpowiada i tak długo będzie nim jeździł jak o niego zadba.
kassel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2021, 13:40   #17
mskgs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: Mazda 3
Silnik: 2.0 Skyactiv-G 150 KM
Rocznik: 2022
Postów: 312
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skąd pomysł że ASO zrobi ten rozrząd tylko za 3k? Znów mitomania.
To ile w takim razie kosztuje wymiana rozrządu w ASO? Tylko konkretnie. Skoro piszesz, że 3k to mitomania to zapewne znasz konkretną kwotę (lub widełki) i możesz się z nami podzielić.
mskgs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2021, 13:41   #18
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,524
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

ludzie, na stronie Ford.pl stoi jak byk dla większości modeli - dla 1,0 to 3800 zł brutto za komplet + 2 lata gwarancji w cenie.
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2021, 08:58   #19
Piotr..
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 196
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

Przepraszam że nie do końca na temat, ale czy w 1.5 EB rozrząd też jest w kąpieli olejowej, czy standardowy? Jak z jego trwałością?
Piotr.. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2021, 09:04   #20
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Demolka silnika 1.0 po 150 tkm

tam pękają głowice. spokojna głowa. rozrząd mocniejszy jak blok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
pasek rozrządu



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.