![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-10-2008
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Mój znajomy ma Fiestę z 2009r. z silnikiem benzynowym 1.4. Od pewnego czasu auto zaczęło samoistnie blokować koła. Dzieje się to w bardzo nieprzewidywalnych momentach. Był z tym u mechanika, ale nic nic on nie stwierdził. Poziom płynu hamulcowego jest OK.
Z tego, co zauważył występuj to przy stosunkowo niewielkich prędkościach (ok 30km/h). Samochód nagle gwałtownie hamuje, silnik gaśnie a sprzęgło jest bardzo twarde. Po wrzuceniu biegu na luz można uruchomić auto, pedał sprzęgła staje się "normalny" i można jechać dalej. Dodam, ze nic nie "chrobocze" w silniku i skrzyni. Jest to bardzo niebezpieczne zjawisko. Czy ktoś z Was, miał podobny przypadek lub gdzie szukać przyczyny - skrzynia biegów, wyprzęgnik, sprzęgło.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-07-2018
Model: Fiesta ST
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2014
Postów: 71
|
![]()
A jak Vacum pompa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-10-2008
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Płyn hamulcowy ma max 3 lata. Przewody hamulcowe nie widać żeby puchły.
Nie dzieje się to przy hamowaniu a przy przyspieszaniu. Z tego co właściciel zauważył, to przy zmianie biegu na 2 i to nie zawsze - w bardzo przypadkowym momencie. Może jeździć np. godzinę i nic się nie dzieje. Widzę, ze niestety będzie musiał pofatygować się z problemem do ASO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Takie cuda spotkałem, ale w innej marce i na skręconych kołach. ESP wariowało ponieważ ktoś się bawił kierownicą przy zdemontowanej przekładni i czujnik kąta skrętu odczytywał wartość nieprawidłową o 360 stopni. A tak w ogóle to jest tam ESP? Jeśli tak to może by je na próbę pozbawić zasilania. Co do zachowywania się pedału sprzęgła to w FF2 miałem twardniejący pedał sprzęgła, ale w innych okolicznościach.
Jak sięgnąłem dalej pamięcią, to miałem jeszcze inny, podobny przypadek, także w innej marce. Wariowało ESP z powodu uszkodzenia wiązki czujnika przyspieszenia, Ostatnio edytowane przez thesperado ; 25-10-2021 o 22:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-11-2016
Skąd: Biłgoraj
Model: Fiesta mk7, Focus mk3
Silnik: 1.25 80KM, 1.5 EB
Rocznik: 2009, 2016
Postów: 195
|
![]() Cytat:
Trop może być dobry. Tłoczki w pompie stają dęba blokują koła i uniemożliwiają przepływ płynu w układzie (siłownik sprzęgła chyba korzysta z tego samego płynu). Wg mnie nic z kierownicą nie było robione bo by waliło błędy ESP a po prostu moduł ABS/ESP dostał bzika. Odcięcie zasilania od niego i jazda próbna to dobry pomysł |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-10-2008
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Mechanik stwierdził problem ze skrzynią biegów. Zobaczymy, co tam znajdzie.
|
![]() |
![]() |