|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-11-2021, 20:00 | #271 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-05-2015
Skąd: K-K
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI DPF 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 35
|
Odp: Wypalanie dpf kiedy ostatnio
Cytat:
|
|
03-11-2021, 21:02 | #272 | |
ford::average
Imię: rbq
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: S-Max/Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi /1.4 TDCi
Rocznik: 2010/2007
Postów: 108
|
Odp: Wypalanie dpf kiedy ostatnio
Cytat:
Np. po wyzerowaniu adaptacji DPF, DSLCR przyjmuje wartość 0, po pierwszym wypaleniu (po ok 500-600 km) przyjmuje zazwyczaj wartość ponad 1000km a dalej już ładnie liczy średnią w zależności od tego jak często wypala się DPF. |
|
06-11-2021, 13:38 | #273 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-05-2015
Skąd: K-K
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI DPF 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 35
|
Odp: Cykle wypalania DPF
co to tak na chłopski rozum oznacza? wypalało sie do 60% potem było chłodzenie i takie info
Ostatnio edytowane przez maniak1977 ; 06-11-2021 o 13:46 |
02-12-2021, 06:50 | #274 |
ford::amateur
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-11-2019
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI, 130 KM, DPF, DW10
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
Odp: Cykle wypalania DPF
Cześć!
Ostatnio zdarza się, że DPF wypala mi się dwa razy z rzędu. Ogółem interwały wypalania są do około 600km, ale z ostatnich czterech wypaleń dwa razy miałem tak, że niby skończył, w forscanie temperatury spalin zaczęły spadać, liczniki km od ostatniego wypalania się wyzerowały, a za chwilę znów temapratura spalin zaczęła rosnąć i zrobił krótkie wypalanie na trasie około 10km. Mieliście coś takiego? Co może być powodem? |
04-07-2022, 22:27 | #275 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 30-05-2022
Skąd: Wellingborough
Model: Ford S Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Cykle wypalania DPF
Hej
Dziś nie świadomy, wypalania filtra zgasiłem silnik. Podjechałem pod dom, zauważyłem na ostatnich km basowe mruczenie auta, i wentylator, pomimo wyłaczenia klimy, ciepło z pod auta. S Maxa mam dokładnie miesiąc, jest to mój pierwszy diesel w życiu. Dopiero po wpisaniu objawów, zorientowałem się, że to wypalanie DPF. Może banalne pytanie, ale czy mogłem narobić szkód? Poziom oleju na bagnecie, wzrósł o 1 oczko. Dzięki |
04-07-2022, 22:40 | #276 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,595
|
Odp: Cykle wypalania DPF
"Raz, nie zawsze. Dwa razy, nie często"
Jak zdrowy, to nic mu nie będzie, wypali przy najbliższej okazji. |
04-07-2022, 22:59 | #277 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 30-05-2022
Skąd: Wellingborough
Model: Ford S Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Cykle wypalania DPF
Dzięki
|
05-07-2022, 16:32 | #278 |
ford::average
Imię: rbq
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: S-Max/Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi /1.4 TDCi
Rocznik: 2010/2007
Postów: 108
|
Odp: Cykle wypalania DPF
O ile dobrze pamiętam, to od rocznika 2011 (silnik DW10C) przy nieudanym wypalaniu nie powinien rosnąć poziom oleju bo paliwo do rozgrzewania DPF podawane jest przez osobny wtryskiwacz a nie dodatkowa dawka podczas cyklu wydechu.
|
05-07-2022, 20:37 | #279 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 30-05-2022
Skąd: Wellingborough
Model: Ford S Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Cykle wypalania DPF
Dziś sprawdziłem po nocy, i stan jest dokładnie takim sam jak po wymianie oleju, więc nic nie przybyło.
Dzięki |
04-12-2022, 21:34 | #280 |
ford::amateur
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 13-01-2020
Skąd: Ręczno
Model: Sportage
Silnik: Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
Odp: Cykle wypalania DPF
Jest tu ktoś, kto powie mi, czy mój tok rozumowania odnośnie procesu wypalania DPF w S-MAX 2.0 163km 2013 r jest prawidłowy?
Bo z tego, co wydedukowałem proces wypalania jest inicjowany przez czujnik różnicy ciśnień na układzie wydechowym? Sterownik dawkuje większą dawkę paliwa, która dopalana jest przez świecę dopalającą i następuje wypalanie sadzy w DPF. Jeśli świeca jest ok, to wzrasta temperatura na pierwszym i drugim czujniku. Jeśli świeca jest walnięta, to temperatura nie wzrasta, i wywala błąd P244c. A jeśli wyskakuje błąd P244D, czyli za wysoka tempertura regeneracji, to winny czujnik za DPF? Czy możliwe jest, że filtr jest tak zapchany, że temperatura jest dużo wyższa od dopuszczalnej i przez to wyskakuje błąd, czy raczej czujnik świruje? Ściągnąłem Forscana i zamierzam go trochę podiagnozować. Chcę też założyć na szybko brzęczyk pod maską pod przekaźnik świecy. Mechanik mówi tylko, że jest problem z DPF. Ale tyle, to i ja wiem, a nie chcę wymieniać metodą prób i błedów. |