|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-11-2021, 10:41 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kazimierz
Zarejestrowany: 10-08-2021
Skąd: Lublin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0eb
Rocznik: 2014
Postów: 36
|
1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Cześć!
Niestety mam bardzo duży problem. Pewnego dnia jadąc obwodnicą trójmiasta na pasie rozbiegowym po dodaniu gazu auto zaczęło mocno szarpać, brak mocy, po odpuszczeniu gazu auto przestawało szarpać. Po zatrzymaniu, nie równa praca silnika. Dodam, że poprzedniego dnia auto jeździło całkowicie normalnie, bez najmniejszych problemów. Świece niedawno wymieniane. Błędy po podpięciu prowizorycznego OBD to spalanie stukowe, oraz sonda lambda bank 1. Po zmierzeniu sprężania na 1 cylindrze jest tylko 5 barów ciśnienia, reszta w porządku. Czy miał ktoś podobny przypadek? Jakie są możliwości? Uszkodzone zawory? Przepalony tłok? Uszczelka? Orientuje się ktoś w kosztach remontu? Czy kupował ktoś z was kompletny silnik ze sprawdzonego źródła? |
23-11-2021, 13:44 | #2 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Zajrzyj kamerą inspekcyjną do cylindra (przez otwór świecy), wstępnie ocenisz, czy to coś poważniejszego.
|
23-11-2021, 13:51 | #3 |
ford::beginner
Imię: Kazimierz
Zarejestrowany: 10-08-2021
Skąd: Lublin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0eb
Rocznik: 2014
Postów: 36
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Nie mam kamery inspekcyjnej. Odstawiłem do mechanika w czwartek ma ściągać łeb. Bardziej zastanawiam się nad ewentualnymi kosztami remontu bądź zakupu silnika. Czytałem trochę i sporo osób odradza kupno używanych silników bo w sporej części są to ulepy aby tylko chodziły. Mieliście jakieś doświaczenia?
|
23-11-2021, 14:09 | #4 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 09-03-2020
Skąd: Siedlce
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 4
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Cześć, w czerwcu spotkała mnie podobna sytuacja. Ecoboost stracił całkowicie kompresję na pierwszym cylindrze po próbie diagnozy. Już wcześniej dawał oznaki przerywania, wibracji przy dużym obciążeniu z czasem to się pogłębiało. Być może spowodowała tu mapa 240 KM. Skutkiem był odłamany kawałek zaworu, który zniszczył tłok i gładzie cylindra. Remontu nie robiłem, zdecydowałem się na kompletny słupek(wtryski,cewki,pompa). Stwierdziłem, że będzie więcej pracy przy naprawie i obróbce bloku i głowicy plus części. Koszt słupka oscylował ok 8 tyś przy tym sprzedałem uszkodzony słupek za 1600 zł. Było bardzo duże zainteresowanie zakupem uszkodzonego silnika. Do tej pory zrobiłem 7 tyś km bez najmniejszych problemów. Podrzucam zdjęcia uszkodzeń. Spróbuj zorganizować endoskop i zajrzeć do wnętrza cylindra. Ze świecami było wszystko ok ? Lepiej za wczasu zdjąć głowice i naprawić, być może zawór posiada pękniecie aczkolwiek krążą opinie o pękających tulejach w bloku. Najszybszy najmniejinwazyjny sposób to kamerka w cylindrze i spróbować jak najwięcej obejrzeć.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-11-2021, 14:10 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,683
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Pewnie odradza każdy, kto nigdy używanego silnika nie kupował.
Jasne.. To jest loteria. Ale można przechylić szalę prawdopodobieństwa na swoją korzyść, szukając silnika od jakiegoś sprawdzonego sprzedawcy, z gwarancją, a najlepiej jakby się jeszcze dało odpalić. Remont silnika to zwykle koszta koszta koszta... Tłoki, pierścienie, jakiś szlif, planowanie głowicy i nagle cyk: 10 tysięcy nie Twoje. Zacznijmy od oceny co tam się wydarzyło to będzie wiadomo co myśleć dalej. Natomiast jeśli dół jest uszkodzony to ja bym nie reanimował. No chyba, że planujesz nim jeździć jeszcze 10 lat, albo nie zależy Ci na kasie. |
23-11-2021, 14:10 | #6 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 09-03-2020
Skąd: Siedlce
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 4
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Ostatnio edytowane przez maciejowicz15 ; 23-11-2021 o 14:13 |
23-11-2021, 14:18 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Kazimierz
Zarejestrowany: 10-08-2021
Skąd: Lublin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0eb
Rocznik: 2014
Postów: 36
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Diabeł mnie podkusił z tym focusem.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieje, że to jakaś prowizoryczna usterka. W moje poprzednie auto (bmw) wrzuciłem przez 2,5 roku 14tys zł stąd ochota na coś tańszego w eksploatacji. To faktycznie jest taniej.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No nic, dowiem się tak naprawdę w czwartek. U mnie silnik nie wykazywał jakichś nadmiernych oznak zużycia. Oprócz tego, że na zimnym chodził jak traktor (ponoć tak mają) i raz na jakiś czas miałem wrażenie, że na wciśniętym pedale gazu na 3/4 nie przyśpieszał liniowo tylko raz mocniej a raz lżej, coś jakby lekko przerywał - tłumaczyłem sobie to raczej wątpliwą jakością paliwa aniżeli jakąś usterką. Aż tu nagle ni stąd ni zowąd taka usterka. Dodatkowo coś śmierdziało jak wysiadłem z auta
Bump: Cytat:
A czy miałeś jakiekolwiek uderzenie po tym jak się ułamał? Słyszałeś coś, jakieś inne oznaki ? Czy po prostu stanął i tyle ? Bo mój tam jeszcze jechał, słabo ale jechał |
|
23-11-2021, 16:43 | #8 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Tylko o wyłącznie ściąganie głowicy.
Generalnie pewnie kupa jak to focus eko. Generalnie masz spore koszty. Więcej nie ma co pisać. Rozbiórka silnika. Na przyszłość. Kup normalne auto |
26-11-2021, 11:32 | #9 |
ford::beginner
Imię: Kazimierz
Zarejestrowany: 10-08-2021
Skąd: Lublin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0eb
Rocznik: 2014
Postów: 36
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Panowie co by nie zostawić tematu bez odpowiedzi - po ściągnięciu głowicy - pęknięty blok. Mechanik naprowadził mnie na rozwiązanie że chyba najlepiej i najbezpieczniej będzie rozwiercić blok i wsadzić nowe tuleje pod wymiar tłoka. Niestety koszta nie małe, całość zamknie się w okolicach 6-7tys.
Mieliście jakiekolwiek doświadczenia z tego typu rozwiązaniami ? |
26-11-2021, 14:15 | #10 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: 1.6 ecoboost 5 barów sprężania na 1 cylindrze
Dają gwarancję że po tym zabiegu ten bubel z tego silnika zniknie ?
Ja będę zawsze uważał że lepiej sprzedać auto jak stoi i kupić coś normalnego. Grzebiesz w źle zaprojektowanej jednostce. Masz tyle kasy żeby poprawić forda to czekamy na relacje i złotowe i efektowe. |
|
|
|