|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-04-2022, 09:44 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2014
Postów: 5
|
Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Cześć,
po wymianie płynów eksploatacyjnych i filtrów mam pewien problem z odpalaniem silnika, który występuje głównie po kilkugodzinnym postoju (np. po nocy albo 8+ godzin). Zaznaczę, że przy wymianie filtra powietrza niestety niepoprawnie podłączyłem przepływomierz co zaraz wyskoczyło jako błąd silnika. Mechanik od razu to poprawił. Problem z odpalaniem objawia się tak, że po włączeniu zapłonu silnik dosyć długo "kręci" zanim zaskoczy. To nie jest objaw słabego akumulatora lub zużytych świec - akumulator został sprawdzony, komputer nie pokazuje żadnego błędu świec i innych. Nie jest to też objaw wychłodzenia - samochód stoi w ogrzewanym garażu, poza tym znam bardzo dobrze dźwięk spowolnionego odpalania diesla po nocy na mrozie - tutaj ten dźwięk nie występuje. Mechanik już drugi raz sprawdzał na komputerze błędy (sytuacja trwa blisko dwa tygodnie) i nic niepokojącego nie znalazł. Jeden z pomysłów był taki, że przez błędnie podpięty przepływomierz podawana była błędna ilość paliwa i to powodowało niepoprawne odpalanie. Według mechanika, po pewnym czasie powinno się to samo wyregulować, niestety nadal tak się nie stało. Warto zaznaczyć, że to przedłużone odpalanie pojawia się tylko przy pierwszym włączeniu silnika po takiej przerwie. Następne odpalanie jest już ok - nawet gdy nie pozwolę mu się zagrzać (dla testu zrobiłem tak, że rano włączyłem silnik - przedłużone odpalanie - wyłączyłem silnik i włączyłem znowu - odpalanie ok). Czy ktoś z Was miał podobną sytuację lub ma pomysł co to może być? Chętnie przyjmę też kontakt do sprawdzonego, zaufanego i dobrego mechanika, którego możecie poleci. Z góry dziękuję za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-04-2022, 10:50 | #2 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-max TITANIUM S
Silnik: 2.0 TDCI 183KM 395Nm
Rocznik: 2011
Postów: 163
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
A filtr paliwa był wymieniany?
__________________
Była Galaxa 1.9 TDI 110km, S-max 2.0 TDCI 121 Kw Titanium |
08-04-2022, 11:01 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2014
Postów: 5
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Tak - wszystko co trzeba wymienione:
- filtr paliwa i oleju, - olej, - oraz niezwiązane (filtr powietrza i pyłkowy, uzupełniony płyn chłodniczy i hamulcowy). Jadę w poniedziałek zdjąć osłonę pod silnikiem, bo zacząłem się przyglądać wszystkiemu co pod maską i oto co zobaczyłem: - https://i.postimg.cc/25rsYn32/1649411092674.jpg Nie wiem co to wycieka, ale na moje oko laika to za duży wyciek. Plus korozja dookoła mnie nie pociesza. Zdjęcie jest do góry nogami, bo tylko tak mogłem wcisnąć telefon w to miejsce. To co czarne, to jest bezpośrednio pod silnikiem a zaraz za tym skorodowany duży element to miska olejowa? Czy się mylę? Dodatkowo skrzynia biegów trochę zaczyna się "pocić" - jej obudowa jest zatłuszczona. Ostatnio edytowane przez piotrektnw ; 08-04-2022 o 11:04 |
08-04-2022, 12:03 | #4 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-max TITANIUM S
Silnik: 2.0 TDCI 183KM 395Nm
Rocznik: 2011
Postów: 163
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Zobacz czy w przewodzie dochodzącym do filtra paliwa nie ma pęcherzyków powietrza.
Może po wymianie filtra paliwowego dostaje się powietrze do układu i dlatego długo kręci zanim zaciągnie paliwo.
__________________
Była Galaxa 1.9 TDI 110km, S-max 2.0 TDCI 121 Kw Titanium |
08-04-2022, 12:09 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 183
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Rozumiem, że uważasz, że to nie wina zimna jednak ja bym dla pewności jednak sprawdził układ grzania świec żarowych, tak dla pewności chociaż wiem, że mrozy mamy już za sobą.
U żony było wszystko ok. Po wymianie czegoś przestało być ok. Okazało się, że kabel zasilania był uszkodzony i przy wymianie filtra ktoś go po prostu ruszył ręką no i po napięciu. Kabel odnaleziony, zarobiony jak powinien być i jest ok. |
08-04-2022, 12:25 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2014
Postów: 5
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- nie ma - sprawdzone z mechanikiem.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- dzięki, zwrócę na to uwagę, chociaż mała szansa, że to niska temperatura - samochód stoi w garażu, jest stała temperatura 14 stopni.
Bardziej obawiam się tego co zobaczyłem pod silnikiem (dodałem zdjęcie). Co o tym myślicie? |
08-04-2022, 13:59 | #7 |
ford::amateur
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 19-09-2019
Model: s max
Silnik: 2,0 tdci 163
Rocznik: 2013
Postów: 2
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Witam. Dwa lata temu miałem podobny problem, że po wymianie filtra paliwa po dłuższym postoju auto bardzo długo kręciło rozrusznikiem żeby zapaliło (w przewodzie za filtrem było widać bąble powietrza). Skończyło się na wymianie kompletnego filtra paliwa (obudowa+wkład). Problem zniknął. Rok temu wymieniłem już sam filtr i nie było żadnego problemu z porannym odpalanie auta. Pozdrawiam
|
08-04-2022, 22:09 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: WAWA
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 tdci 200hp
Rocznik: 2011
Postów: 108
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
Tez obstawiam nieszczelność w obudowie filtra lub na weżykach które w niego wchodzą
Cofa sie paliwo W SMAX nie ma gruszki paliwa która jest zarazem zaworem zwrotnym Jak masz jakiś skaner to sprawdź jak szybko buduje cisnienie na szynie paliwowej w trakcie kręcenia |
09-04-2022, 08:20 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2014
Postów: 5
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dzięki za Wasze odpowiedzi. Podsunę je mechanikowi.
Na ten moment zaczyna mnie przerażać to co uchwyciłem na zdjęciu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
12-04-2022, 08:03 | #10 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-08-2018
Skąd: Lubliniec
Model: S-MAX
Silnik: 2.2TDCI 175PS
Rocznik: 2008
Postów: 70
|
Odp: Przedłużone odpalanie Diesel 2.0 163KM
|