|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-04-2022, 21:02 | #1 |
ford::average
Imię: Zdzich
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 1.5 EB
Rocznik: 2017
Postów: 79
|
Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
SMAX i jego akumulator (EFB 75Ah) maja 4,5 roku. Przez pandemię i pracę zdalną długość trasy codziennej (czy tez czas doładowywania akumulatora z alternatora) spadła znacząco. I coraz częściej pokazuje się informacja po otwarciu drzwi na wyświetlaczu, że ze względu na niski poziom naładowania akumulatora wyłączony jest system multimedialny. Silnik uruchamia się normalnie i objawy ustają po dłuższej trasie (ale one nie zdarzają się często). Czyli czas by doładowywać akumulator z ładowarki.
Dostęp do akumulatora jest dość kiepski. Doładowałem więc ładowarką bez wyciągania akumulatora ani nawet bez jego rozpinania z instalacją samochodu. Napięcie jakie pokazuje woltomierz w gnieździe zapalniczki w czasie jazdy to maksymalnie 15,3 V. Ładowarka daje normalnie mniej więc tutaj nie powinno się nic stać. Ale ma ona tryb RECOND, który ma przywracać parametry starszym akumulatorom i wtedy napięcie skacze do 15,8 V ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) Pytanie czy takie ładowanie prawie 16V nie uszkodzi elektroniki samochodu? |
12-04-2022, 21:42 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
Ustaw na recond ale dla zwykłego Aku,lub bez trybu zimowego,bo różne są oznaczenia i będzie. U mnie ładowałem w c maxie i nigdy nie było problemu .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka |
13-04-2022, 07:23 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,227
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
A dlaczego szanowni panowie nie odłączenie zacisków akku? To jakiś problem jest z tym?
|
13-04-2022, 07:33 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
Nie jest problem, ale każdy robi jak uważa, jego samochód i akumulator. Cetek nie widziałem aby przebił ponad 15.8v,w zwykłym programie jest nawet mniej.
Co do normalnego ładowania jest poniżej 15V,wiec jest już bardzo bezpiecznie. Ładowanie w samochodzie osiąga okolice 15.2-15.3V,wiec myślę że elektronika ma większy zapas. Dodam o siebie, że nigdy nie odpinalem akumulatora w samochodach które posiadałem i posiadam. Były ładowane nawet zwykłym prostwonikoem, który trzeba powiedzmy kontrolować, bo napięcie potrafiło przekroczyc 16V, dokładnie do 16.3 dochodziło i nic się nie działo. Ale tak jak mówię, każdy ma Swój rozum i robi jak chce, jak jest możliwość i nie ma problemu, to można odpinac aku dla bezpieczeństwa i tyle Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka |
14-04-2022, 15:41 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-12-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: był 2.0 TDCI 163 Km, jest 2.5 FHEV 190km
Rocznik: był 2014, jest 2022
Postów: 329
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
To ja dodam parę słów z własnego doświadczenia... W zeszłym roku z racji pandemii auto dużo stało - więc powiedzmy raz na miesiąc podłączałem je pod prostownik procesorowy (taki z Lidla) na 1-2 dni by doładować aku. No i niestety - po zimie, w czerwcu, zdarzyła się awaria. Nie mam pewności że to ładowanie bez odpinania aku było przyczyną - ale wiele na to wskazuje. Padł ecu (komputer główny silnika mieszczący się w nadkolu) i przepaliła się wiązka w jednym miejscu. Prawdopodobnie nastąpiło jakieś "zwarcie". Nie odłączałem aku do ładowania... Jak napisałem - nie znam przyczyny w 100% - ale wg. mnie odłączenie jednej klemy nie kosztuje za wiele czasu - a przynajmniej jest pewność, że nic się nie stanie. Także wg. mnie warto to robić - tak na wszelki wypadek. Pewnie na 99% nic się nie stanie - ale zawsze jest ten 1%, więc po co kusić los Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez SRS ; 14-04-2022 o 16:20 |
14-04-2022, 16:02 | #6 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 Twin Turbo / 1.5 EB
Rocznik: 2020 / 2020
Postów: 1,493
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
Mam ctek 5.0 od 11 lat. Podładowuję już czwarte auto na wyprowadzonej szybkozłączce. Nigdy nie odpinałem klem i wszystko działa.
Cytat:
MK1 miały kilka miejsc w komorze silnika gdzie gniły kabelki na czele ze słynnym sterującym od wentylatora głównego...
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak |
|
14-04-2022, 20:40 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,492
|
Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem
ładowarka mi wyciaga 16.5V, przez przypadek na nieodłaczonym aku do takiego nap doszła. wazne zeby nic nie wlaczac i bedzie OK
|