|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-01-2022, 09:29 | #1 |
ford::amateur
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 17-06-2021
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2000
Postów: 4
|
konfiguracja ogrzewania postojowego
Witam
W 2021 kupiłem Tourneo Connect. Samochód, z rocznika 2020, kupiony w ASO z oryginalnie zamontowanym ogrzewaniem postojowym. Do teraz nie miałem okazji go użyć, ale dni robią się coraz dłuższe to planuję (za jakiś czas) wyprawę na której mógłbym się przespać w samochodzie... Odpaliłem instrukcję samochodu ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) i niestety trochę czuje się pogubiony, jest tam mowa jedynie o "kontynuacji podgrzewania" i "Ustawianie pomiaru czasu"... W jaki sposób mógłbym sobie skonfigurować nagrzewnicę postojową w taki sposób żeby załączyła się powiedzmy o 20:00 i grzała do godziny 7:00 abym nie zamarzł śpiąc w aucie ? W instrukcji jest mowa o "jednym cyklu ogrzewania" - co to oznacza? Czy jest to od momentu jak nagrzewnica się włączy aż do momentu jak uruchomię na nowo silnik? Czy jest możliwość ustawienia jaka temperatura kabiny ma być utrzymana przez nagrzewnicę postojową? A jeśli tak to w jaki sposób to ustawić bo instrukcja w ogóle o tym nie wpsomina Ostatnio edytowane przez jmilkiewicz ; 21-01-2022 o 20:18 |
12-04-2022, 17:12 | #2 |
ford::amateur
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 29-12-2019
Skąd: Międzywodzie
Model: Ford Tourneo Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 1
|
Odp: konfiguracja ogrzewania postojowego
Mam takiego Forda z 2019 roku z Webasto. Da się to ustawić 7dni w tygodniu i 2 razy na dzień może odpalać. Proszę podać maila to dam znać jak to można zrobić. Są też minusy tego ogrzewania. Nie można odpalić z kluczyka ani przy pomocy aplikacji i szybko rozładowuje akumulator.
|
16-04-2022, 12:12 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: konfiguracja ogrzewania postojowego
Nie wiem, czy coś się nie zmieniło od 2016, jeśli nie, to nie ustawisz. Bo to nie jest ogrzewanie postojowe, tylko nagrzewnica, która ma na celu przygotowanie silnika i wnętrza auta do uruchomienia w zimne dni. Ustawiasz godziine o której uruchamiasz auto i sterownik nagrzewnicy uruchomi kilkanaście/dziesiat minut wcześniej nagrzewnice, która podgrzewając płyn chłodzacy, ogrzeje blok silnika, a nawiewy ogrzeją nieco wnętrze. Nie można za bardzo tego użyć jako ogrzewanie postojowe, że względu na słaba wydajność.
Jako ogrzewania postojowe raczej używa się ogrzewaczy powietrznych, który nie grzeją niepotrzebnie bloku silnika. Druga sprawa to poj mnisc akumulatora, która jest za mała żeby obsłużyć całonocna pracę takiego urządzenia. Jeśli chciałabys zamontować ogrzewacz powietrzny to również powinieneś zamontować dodatkowy akumulator, podłączony do instalacji przez specjalne urzdzenie - separator, który sprawi że dodatkowy akumulator będzie się lądował z alternatora, ale nie pozwoli, żeby ogrzewacz pobierał energię z akumulatora samochodu. (To zapobiega rozładowywaniu akumulatora do zera i unieruchomienie auta) W.connectach jest z tym kłopot, bo nie ,a bardzo jest gdzie zamontować dodatkowy akumulator. Ja to już rozkminialem i ostatecznie zrezygnowałem na rzecz przyłącza 230V i ogrzewania olejowym grzejnikiem elektrycznym. Wada jest taka, że można używać tylko na campingach. Jeśli byś wymyślil jakieś rozwiązanie gdzie umieścić akumulator to daj znać. Być może można by kombinować jakieś pakiety ogniw ale z kolei one nie są bezpieczne, często ulegają samozapłonowi przy uszkodzeniach mechanicznych i w wysokich temperaturach - a o te dwa czynniki w aucie nie jest trudno. Generalnie fajny temat, dużo zagadnien jest jescze otwartych - ale connect chyba jest nieco za mały na ogrzewanie spalinowe. |