![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 28-03-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2010
Postów: 49
|
![]()
Cześć,
Postaram się opisać w miarę dokładnie co się dzieje. Proszę o poradę. Zakładając, że wyjeżdżam samochodem 5 razy w tygodniu to 1-2 razy na 5 zdarza się taka sytuacja: W te 1-2 dni auto ma więcej mocy, silnik pracuje jakby kulturalniej, spalanie jest niższe, chętniej wkręca się na obroty, dźwięk przy dynamicznym przyspieszaniu jest narastająco-miarowy. Ogólnie jeździ tak jak powinien. ALE! Tak jest tylko przy dodawaniu gazu. Na postoju, biegu jałowym po rozgrzaniu zachodzą dwie rzeczy: - falują obroty (ze 3 razy zgasł) - trzęsie się cały samochód - czasami oba powyższe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Towarzyszy temu wysokie spalanie chwilowe na postoju np. od 1.0 do 1.8 gdzie normalnie jest od 0.4 do 0.8. Prawie zawsze w taki dzień spodziewam się, że tak będzie bo przy ok 2 tys. obrotów (trzymając je cały czas a nie przyspieszając) leciutko poszarpuje - to zwiastuje już od startu, że to będzie dzień zwiększonej mocy fajnego przyspieszania, ale i trzęsiawki samochodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W pozostałe dni zamiast obiecanych przez producenta 90KM ma może ze 60, jeździ z dynamiką traktora, ale za to jak stoję na światłach to mam komfort bo nikt nie trzęsie samochodem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wymienione był wszystkie płyny, płukanka, filtry (paliwa też). Żadnych błędów nie pokazuje. Tak się dzieje dość długo (rok) z różnymi natężeniami, zawsze losowo. Poza tym nie ma innych problemów, niby da się z tym żyć. Moje wrażenie jest takie jakby się nie włączała turbina dlatego nie ma mocy a jak już pracuje ok w te niektóre dni to może podaje za dużo i przeładowuje? Więc dlaczego nie ma błędów? Naiwnie sobie myślę, że może jakiś chiptuning był tu pomógł jakby mu zmodyfikować mapy i zakres działania. U mechaników byłem trzech, żaden nie był w stanie powiedzieć co jest przyczyną. Jeden z nich raz zauważył zbyt niskie ciśnienie paliwa na kompie, ale nie permanentnie. Mam na telefonie forscana i próbowałem coś tam mierzyć podczas jazdy. Mam zapisane CSVki z jakimiś wykresami, ale nie mam pojęcia jak to odczytywać. Co robić? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez adijos_5 ; 26-04-2022 o 17:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Jeśli masz aluminiowy srebrny a nie czarny plastikowy przepływomierz to go odłącz i zobacz jak się zachowuje samochód. Będzie gorzej gasnąć.
EGRa też możesz odłączyć żeby go wykluczyć. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 28-03-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2010
Postów: 49
|
![]()
Mam plastikowy czarny, był wymieniony i czyszczony gdzieś pół roku temu. EGR był czyszczony, mechanicy twierdzą, że działa ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Przepraszam, chodziło mi o przepustnice a nie przepływomierz. Ja nagrywam ekran i wrzucam nagranie na YT.
Po czyszczeniu czy wymianie EGRa powinno się zrobić adaptacje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 27-04-2022 o 14:31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 28-03-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2010
Postów: 49
|
![]() Cytat:
Bump: Wieczorem postaram się wrzucić. Dajcie znać jeszcze jakie wykresy tam dorzucić do obserwowania bo trochę po omacku dodałem co się nawinęło |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Jak się dpf wypala to właśnie więcej pali.
Zobacz najpierw wszystkie pidy związane z dpf. Sprawdź czy nie podniósł się Tobie poziom oleju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 28-03-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2010
Postów: 49
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
EGR nie jest potrzebny do pracy silnika to jest wymysł zielonych. Po pewnym czasie zapali się kontrolka check a kod błędu to P0405. Jak się poprawi to EGR do czyszczenia i adaptacji a jak nie pomoże to wymiana na nowy najlepiej oryginał (w moim przypadku Valeo).
Przepływomierz też możesz odłączyć, tak samo jak masz aluminiową (srebrną) przepustnice która jest w tym przypadku tylko klapą gaszącą. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|