![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-01-2022
Model: C-max Mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]()
Witam!
C-max Mk2 1.6 tdci 115km 2011r 183 k przebiegu Po odpaleniu silnika na zimnym szarpie silnikiem (na biegu jałowym). Nie jest to jakieś spektakularne szarpnięcia, ale są wyczuwalne. Wystarczy przejechać z kilometr - dwa i się uspokaja, silnik zaczyna pracować równo. Obrotomierz nic nie pokazuje. W mocy, przyśpieszaniu nie ma żadnym niepokojących objawów - jedzie normalnie. Może to być zapchany EGR? Jak jest ciepły, to po odpaleniu nie ma takich objawów. Czy może patrzeć w stronę wtryskiwaczy, świec? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 07-08-2020
Skąd: Nysa
Model: Ford cmax mk 2
Silnik: 2.0
Rocznik: 2014
Postów: 7
|
![]()
A jak wtryski. Bardziej bym się nad nimi pochylił.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
EGR potrafi sprawiać wiele problemów. Możesz go odłączyć i zobaczyć czy będzie ok.
Warto ściągnąć górną osłone i zobaczyć czy gdzieś przewody paliwowe nie są mokre, czy gniazda wtrysków są suche. Przypomnieć sobie kiedy filtr paliwa i powietrza był wymieniany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-01-2022
Model: C-max Mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]()
Filtr paliwa, powietrza tyle co zmieniony (w lutym kupiony i w sumie od razu zrobiony pełen serwis - rozrząd, olej, filtry), wokół wtrysków po zdjęciu tej plastikowej dużej osłony sucho.
Ostatnio edytowane przez timson ; 09-05-2022 o 21:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Jakiej firmy filtry?
Na przewody paliwowe spojrzałeś? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 12-03-2020
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2005
Postów: 47
|
![]()
A to nie jest takie szarpanie niezależne od taktów silnika, które mogłoby wskazywać na kończący się dwumas?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-01-2022
Model: C-max Mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Odłącz EGRa i zobacz czy będzie lepiej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-09-2008
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 125
|
![]()
A świeczki sprawdzałeś ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-01-2022
Model: C-max Mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]() Cytat:
Ogólnie wydarcie EGR nie jest takie straszne jak ludzie piszą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Cytat:
Choć myślisz że świece miałyby wpływ na to? Zauważyłem, że jak po zapaleniu chodzi na deczko wyższych obrotach to efektu szarpnięcia silnikiem nie ma, później jak obroty się normują efekt szarpnięcia jest, ale przeważnie ustaje po minucie czasu. Silnik się nie zdąży nawet nagrzać. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
silnik , szarpanie |
|
|