![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 03-02-2016
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 7
|
![]()
Witam. Dzisiaj rano postanowiłem podłączyć prostownikiem (dedykowanym do akumulatorów start/stop) akumulator w moim fordzie fokusie mk3 2016r. Próba otworzenie auta centralnym zamkiem nie powiodła więc użyłem kluczyka. Co mnie zaskoczyło pompa paliwowa nie działa, zegary nie działają po przekręceniu kluczyka, jak nic padł akumulator. Po podłączeniu prostownika na dwie sekundy odezwała się pompka paliwowa po czym zaczęły żarzyć się przednie lampy(tylko przednie) a dokładnie światła krótkie. O co chodzi? W czwartek wróciłem nim normalnie z pracy. Akumulator jest oryginalny forda. Mierzyłem go miernikiem i ma tylko 3.8v. Czy możliwe jakieś zwarcie? A może zabił go mróz (dzisiaj u mnie -12). Tylko czemu te lampy żarzą. Proszę o pomoc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 25-03-2018
Model: Focus MK2
Silnik: 1,8 DURATEC
Rocznik: 2006
Postów: 67
|
![]()
A nie zostawiłeś przypadkiem włączonych świateł?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 723
|
![]()
Kup sobie lepiej nowy akumulator bo ten już zdechł. Mojemu w lipcu ori Ford stuknęło 5 lat, a w październiku zaczęły się problemy, co go ładowałem to nie trzymał, więc wymiana.
Ori aku jest tzw. bezobsługowy, a to nie jest tak do końca dobre, ponieważ jest umieszczony w komorze silnika, gdzie panują wysokie temperatury dla niego, a to powoduję odparowanie wody z elektrolitu, dlatego nowy aku ma pod naklejką korki i po gwarancji zajrzę czy nie trzeba dolać demi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 03-02-2016
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 7
|
![]()
Podstawiłem na chwile aku z golfa i wszystko działa prawidłowo więc akumulator do wymiany. Dziwny objaw z tymi światłami tylko, ale może tak ma być.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 892
|
![]() Cytat:
Przy zakupie nowego aku oddajesz stary i wówczas nie biorą kaucji za nowy. Jak chcesz się bawić to możesz pokombinować z padniętym aku w domu ale bez żadnej nadziei, raczej z ciekawości. I nastaw się na ok. 2 tyg. akcję a nie 2 dniową.... BTW jaka to "ładowarka do akumulatorów START-STOP" ? bo u mnie we Fieście jest EFB czyli "polepszony kwasowy" czyli "prawie zwykły" i takiego ogarniesz zwykłym starym prostownikiem (tylko wymaga to czasu). A mogą być jeszcze żelowe Ostatnio edytowane przez langolier ; 26-12-2021 o 15:30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 03-02-2016
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 7
|
![]()
CTEK CT5 START / STOP - ŁADOWARKA SPECJALNA DLA AGM I EFB tą ładowarkę mam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 723
|
![]()
Fajnie że masz cteka, ale gdybyż miał model mxs 5 to może uratował byś aku tą funkcją - "ETAP 6 recond
Wybierz programu Recond, aby dodać krok Recond do procesu ładowania. W trakcie regeneracji napięcie wzrasta, aby spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze. Gazowanie powoduje wymieszanie kwasu w akumulatorze, przywracając mu energię." Ostatnio edytowane przez clubGRANT ; 27-12-2021 o 12:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: lublin
Model: Focus Kombi Red Edition / Lexus CT200h
Silnik: 1,5eb@heko / mambodżambo
Rocznik: 2017/2018
Postów: 190
|
![]()
Hejka
Prośba o pomoc - problem niespodziewany. Jeszcze w lecie. auto głównie stoi w garażu a nie jeździ. Raz na jakiś czas podłączam na ladowarkę/kondycjoner (lidl ULG 3.8 A1 2013). Ostatnio odpiąłem z ładowarki. Pojechałem pobujać się po sklepach. Zwróciłem uwagę, że start/stop świeci się ikonka, że niedostępny. Podpiąłem ponownie na całą dobę. Doładowany 12.66. Po godzinie wyrównało się na 12.40 więc słabawo. Po 2 uruchomieniach silnika 11.55. Po kolejnych dwóch 10.50 ale kręcił i nie migał. Kaput? 4 lata fabryczny, Mniej niż 40k nalotu. Nigdy nie był rozładowany tak żeby nie zakręcił. Start stopa zawsze wyłączam jak ruszam lub jak zapomnę to po pierwszym razie. Jak forum orzeka że nie trup to proszę o info co kupić, czy można kupić AGMa? co najlepsze w skrócie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,623
|
![]()
W losowej ładowarce jest tryb repair, użyj go.
Zwykłym trybem to sobie tylko napięcie robiłeś w Aku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: lublin
Model: Focus Kombi Red Edition / Lexus CT200h
Silnik: 1,5eb@heko / mambodżambo
Rocznik: 2017/2018
Postów: 190
|
![]()
Nie widzę takiego trybu. Mam 6v, 12v, śnieżynkę gdzie chyba dobija mocno szeregowo aku.
Przed chwilą sprawdziłem i ładowarka stwierdziła, że aku się już full naładował. Zakładam, że mu jednak pojemność nagle mocno spadła. Pytanie więc się zmienia. Co kupić, żeby było dobrze. Chętnie lepsze niż fabryka. Auto garażowane. Mało jeżdżone. Prio na trwałość bo tak postrzegam jakość. |
![]() |
![]() |