![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
Zamontowałem kamerkę samochodową przód, tył.
Założenia były takie aby jak najmniej ingerować w instalację samochodu, oraz jak najmniej widocznych przewodów. Kamerka miała być podłączona na stałe, uruchamiana przekręceniem kluczyka w pozycję zapłonu, oraz posiadająca funkcję parkingową pod warunkiem, że nie wyczerpie akumulatora. Wybór padł na Xiaomi 70 mai A800S + kamera tylna RC09 model RC06 nie posiada trybu night vision oraz zestaw do podłączenia tzw. hardware kit UP2. Do adaptera podłączamy + stały, + po stacyjce oraz masa. Dzięki temu mamy aktywny tryb parkingowy oraz kamerka startuje od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Zasilanie podłączyłem do tylnej skrzynki bezpieczników tzw. skrzynka B. Mamy tutaj stały +, oraz + po zapłonie. W tym celu jako stały + wykorzystałem miejsce na bezpiecznik FB10 (zasilanie syreny alarmowej - klaksonu - wiem mógłbym kiedyś podłączyć ale mam inną wersję alarmu więc to miejsce było mi niepotrzebne), oraz FB5 po zapłonie - wg instrukcji bezpiecznik nie używany. Jako piny do skrzynki bezpieczników wykorzystałem zapasowe z wcześniejszych modyfikacji. Masa również z zapasów garażowych (oczko, przelotka). Dzięki temu mam kamerkę podłączoną bez ingerencji w w fabryczną instalację oraz dodatkowo jest podłączona poprzez bezpieczniki w tej chwili dedykowane tylko dla kamerki, osobny dla trybu parkingowego 5A i osobny dla trybu jazdy 7,5A. Przewody ułożyłem w podsufitce oplatając je gąbką aby przypadkowo się nie tłukły. Demontowałem słupek A-B, C, D do zasilania, dodatkowo do tylnej kamerki słupek E. Zasilaniem zszedłem w dół słupkiem D i do skrzynki bezpieczników mocując wiązkę klipsami do karoserii wykorzystując otwory technologiczne - wygląda powiedzmy jak z fabryki. Kamerkę tylną zamocowałem do kołka podtrzymującego podsufitkę zastanawiam się tylko czy nie zrobić małego otworu na przewód by był jak najmniej widoczny. Kamerkę przednią umiejscowiłem ok. 1 cm pod osłoną kamery LA oraz czujnika deszczu, w której wyszlifowałem mały otworek na przewody do kamerki tylko tą część przewodów widać. Chciałem kamerką umiejscowić za lusterkiem aby była z wewnątrz jak najmniej widoczna. Tutaj okazało się, że kamerka posiada taki szeroki kąt widzenia, że dopiero po odsunięciu jej ok 10 cm w stronę pasażera nie łapała osłony w/w kamery LA i osłony czujnika opadów ale pasażer miał ją wówczas niemalże przed twarzą, również rogi szyby odpadły gdyż kamera łapała boczne słupki. Po umiejscowieniu jej pod osłoną na środku łapie całą szerokość deski pod szybą. Bump: Wiem jakość zdjęcia marna zrzut ekranu. Video nakręcone testowo przed dołożeniem filtra polaryzacyjnego na obiektyw. Teraz odbić prawie nie widać Bump: Zrobiłem pomiaru poboru prądu: w trybie parkingowym 0,025 A, w trakcie nagrywania po zapłonie - przy włączonym wyświetlaczu 0,640 A, wyłączony ekran 0,600 A. W trakcie przejścia z trybu parkingowego w tryb pracy po przekręceniu kluczyka przez kilka sekund jak rejestrator się uruchamia maksymalny pobór prądu 0,750 A. Pomiary robione miernikiem cęgowym na przewodzie masowym hardware kit z racji łatwego dostępu do niego, oraz pomiar pominął wszelkie inne urządzenia w samochodzie. Później zamieszczę pomiary w trybie poklatkowym Ostatnio edytowane przez franciszekmg ; 04-07-2022 o 20:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
dodatkowe foto
Bump: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
Tryb poklatkowy pobór prądu ok 0,350 A.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,675
|
![]()
Przecinek nie przesunął się?
0.35Ah to powinno brać w trybie normalnej pracy 3h i masz 1A poboru, 8A na dobę, pojemność Aku w aucie pewnie z 50Ah Po 6dniach Aku na prostownik, bo nie odpali. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
Przecinek się nie przesunął, wiem o tym. Jeżdżę codziennie. akumulator 74Ah. W trybie poklatkowym kamera nagrywa 1 klatkę co sekundę czyli 1 min. nagrania rzeczywistego trwa 2 s. Kamera pracuje prawie normalnie jak w czasie jazdy tylko ma wygaszony ekran. Dodatkowo hardware kit dba aby nie rozładować akumulatora, wg. danych producenta odłącza kamerę przy spadku napięcia przy 11,6V więc powinno się odpalić. Znam przypadki gdzie kamera była podłączona do zapalniczki i samochód w garażu na 5 dzień nie odpalił ale aku było 45Ah w hyundai i30. Zresztą w mojej konfiguracji nie posiadając hardware kit nie ma możliwości odpalenia trybu poklatkowego oraz parkingowego. Wg. mnie taki sposób podłączenia rejestratora jak ja to zrobiłem jest fajny. Zapominamy o wszelkich wiszących kabelkach, wystarczy przekręcić kluczyk i kamera startuje w ok 5s, po wyłączeniu silnika przechodzi w tryb parkingowy po ok 15s. Jedynie jeszcze myślę nad wydrukowaniem jakiejś osłony na podłączenia rejestratora na szybie coś jak osłona czujnika deszczu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,675
|
![]() Cytat:
Z "ogranicznikami" do napięcia 11.7V tez bym uważał, pozwalają wydoić aku, jest niby dobrze, a potem napięcie przy rozruchu spada do 7V. Ustawiłem zwykle granicę na 12V a i tak jest to stan niedoladowanego aku, więc dla auta które robi krotkie dystanse, oznacza to skrócenie żywotności aku. Ostatnio edytowane przez Antej ; 14-07-2022 o 16:29 |
|
![]() |
![]() |