Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-06-2022, 16:29   #1
sebek79
ford::average
 
Imię: SEBASTIAN
Zarejestrowany: 06-04-2017
Skąd: OLSZTYN
Model: s-max
Silnik: 2.0 Benzyna 145km
Rocznik: 2009
Postów: 52
Domyślnie brak mocy 2.0 duratec benzyna

czesc i czołem,kolejny problem z fiordem,ewidentny brak mocy na pierwszych dwoch biegach,brak bledow,pobiezna diagnoza,padly zaworki klap,wymienione,nic sie niezmienilo, co ciekawe na nowych zaworkach niechodzi ciegno od klap po odpaleniu,na starych dzialal jak chcial,kilka razy dzialal kilka razy niedzialal no i zauwazylem ze jak jest mu ciezko,ciezej chodzi wspomaganie,maglownica po regeneracji,pomozcie bo juz mi brakuje pomyslow i sily na te auto

sebek79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2022, 19:45   #2
franciszekmg
ford::average
 
Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 150
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Może przetarte wężyki podciśnienia idące z kolektora do zaworków sterujących klapami skoro nowe nie chcą działać.
franciszekmg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2022, 20:52   #3
xxjarzixx
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 22-08-2021
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: S-max
Silnik: 2.0 duratec 145KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie 2.0 duratec brak mocy

Witam, mam poważny problem z moim smaxem. Silnik brał olej i cierpiał na brak mocy i przyspieszenia oraz zwiększoną konsumpcje paliwka. Został wykonany remont silnika i problem oleju został rozwiązany jednak mocy jak nie było tak nie ma. Wymieniłem sonde lambda przed katalizatorem a sam kat został usunięty. Po tym zabiegu spalanie spadło auto jedzie ttoche lepiej jednak nie potrafi rozwinąc prędkości powyzyj 140 km/h. Do tego wolno wkreca się na obroty, kiedy jest but w podłogę wkreca sie bardzo wolno natomiast przy powolnym stopniowym dodawaniu gazu obroty wchodza troche lepiej. Przegrzebałem forum i wyczytałem, że potencjalne rozwiązania to map sensor, lewe powietrze, czyjnik położenia wałka rozrządu, przepustnica/silniczek krokowy. Na forscanie nie ma żadnych błędów silnikowych. Czy ktoś mógłby doradzić jaka może być jeszcze potencjalna przyczyna bądz jaką diagnostyke jeszcze można wykonać. Załączam zdjecie z forscana z działania przepustnicy i map sensoru na biegu jałowym.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20220818_211049.jpg (88.7 KB, 38 wyświetleń)
xxjarzixx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2022, 12:29   #4
franciszekmg
ford::average
 
Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 150
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Wg mnie masz gdzieś lewe powietrze. Jeśli na wolnych obrotach MAP sensor pokazuje 38 kpa to za dużo. W podobnym silniku tylko w Mondeo MK3 mam ok 24 kpa na wolnych obrotach. Być może klapy nie działają i są stale otwarte. Sprawdź niech ktoś dodaje gazu a ty patrz czy cięgno odpowiedzialne za klapy przesuwa się góra dół. Może zawór separatora oleju jest stale otwarty. Można na wolnych obrotach odpiąć wtyczkę od przepustnicy i zobaczyć czy od razu zgaśnie. Może jak w moim przypadku było o-ringi kolektora ssącego były uszkodzone-stwardniały i nie uszczelniały. Piszesz o remoncie silnika, czy one zostały wymienione na nowe. Możesz nawet popsikać wd40 na łączeniu się kolektora z głowicą i wówczas będzie reakcja silnika na takie uszczelnienie chwilowe. Jakie masz wolne obroty powinny być ok 700 +-25 oczywiście na rozgrzanym silniku.
franciszekmg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2022, 10:58   #5
xxjarzixx
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 22-08-2021
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: S-max
Silnik: 2.0 duratec 145KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Dzięki wielkie za odpowiedź. Dzisiaj podpiąłem go znowu, wczesniej dobrze go dogrzałem i pokreciłem. Mam nowe spostrzeżenia powyżej 4500 auto idzie tak jak powinno aż sie morda śmieje. Do tego podczas jazdy normalnej do 4k rpm wskazówka temperatury płynu jest minimalnie poniżej środkowego wskazania natomiast po kręceniu na wysokich dochodzi do równo połowy. Obroty sa stałe wogółe nie falują ok 750 rpm na jałowym. Natomist po kilku butach w podłoge na jałowym obroty delikatnie falują po czym się stabilzuja. Podczas kręcenia na jałowym dym z wydechu mocno śmierdzi paliwem.
Map sensor na wyłączonym silniku 97 kpa, na jałowym dalej 38-40kpa jeśli dam gaz w podłogę to rośnie do 97 ale co ciekawe przy 3-4k rpm ciśnienie takie samo jak na jałowym minimalnie rośnie a powyżej 5k ciśnienie spada poniżej 30 kpa. Nie jestem fachowcem ale wydaje się to dziwne. Jutro będe miał dostęp do kanału to sprawdze uszczelnienie kolektora, jak chodzi przepustnica i może podmienie ten map sensor. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny.
xxjarzixx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2022, 12:47   #6
franciszekmg
ford::average
 
Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 150
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Z twojego opisu wynika , że prawdopodobnie termostat do wymiany oraz nie pracują u Ciebie klapy w kolektorze ssącym dlatego takie wysokie ciśnienie na wolnych obrotach. Klapy się otwierają przy ok. 3,500 a tyy masz prawdopodobnie cały czas je otwarte.
Zobacz na cięgno sterujące klapami na zgaszonym silniku powinno być u góry, natomiast po uruchomieniu silnika powinno być w dolnej pozycji widać to ładnie jakbyś patrzył na cięgno a druga osoba odpala silnik, od razu cięgno powinno zamknąć klapy jeśli tego ruchu nie ma to wówczas zaworki podciśnienia masz 2 do sprawdzenia lub wężyki sterujące tymi zaworkami mogą być popękane lub przetarte i tędy ssie lewe powietrze. Jak poszukasz na forum szczególnie w mondeo mk3 jest opisane jak wywalali klapy a później wracali do nich. Auto bez tych klap potrafi spalić nawet do 2 l więcej jak ze sprawnymi klapami. Natomiast zapach(smród) paliwa na jałowym to oznaka, że leją wtryski lub nadal otwarte klapy i PCM dawkuje więcej paliwa do danej ilości powietrza lub sądy lambda szykują się do zmiany są ospałe-zmęczone przebiegiem. Dobry fachowiec potrafi to odczytać na komputerze jeśli potrafi analizować wyniki.

Ostatnio edytowane przez franciszekmg ; 23-08-2022 o 12:49
franciszekmg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2022, 00:17   #7
xxjarzixx
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 22-08-2021
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: S-max
Silnik: 2.0 duratec 145KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Dzisiaj wymieniłem map sensor, stary był cały pokryty nagarem. Po dogrzaniu dalej pokazuje 38-39 kpa. Sprawdziłem to cięgno od klap kolektora działa dokładnie tak jak napisałeś. Próbowałem szukać lewego powietrza pryskając w okolice które znalazłem w wątku o lewym powietrzu zero efektów. Obroty są równe 750 wogole nie falują. Natomiast spalanie jest zdecydowanie zbyt wysokie. Na postoju pokazuje 1,4. Auto dalej nie chce się rozpędzić powyżej 140 na godzinę. Sonda lambda przed katalizatorem została wymieniona a z tego co wiem to ta za katem pokazuje tylko stan katalizatora i nie steruje paliwem. Jutro będę ściągał chyba kolektor i szukał jakiś pęknięć ale to dziwne trochę że jest lewe powietrze a obroty nie falują ?
xxjarzixx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2022, 07:44   #8
franciszekmg
ford::average
 
Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 150
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Sonda za katem jest nawet ważniejsza. Ona decyduje jaka korektę ma dać pierwsza dopiero gdy nie uda się skorygować dawki paliwa wówczas wywala ze kat do wymiany. Ja w swoim mondeo mk3 po takich wymianach czyli map sensor, krokowiec in. zawór bocznikowy, obie sondy dopiero wówczas średnia z 10 spadła na 7,5, oczywiście świece, przewody, cewka no i ostatecznie wymieniłem klapki bo stare zaczęły klepać jak zawory oraz w separatorze oleju wymieniłem zaworek, niby serwisówka do mk3 przedliftowego mówi, że wymiana tego zaworka co 45 tyś.

Ostatnio edytowane przez franciszekmg ; 24-08-2022 o 07:49
franciszekmg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2022, 07:49   #9
xxjarzixx
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 22-08-2021
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: S-max
Silnik: 2.0 duratec 145KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

To ciekawe, na drugiej sondzie jest założony emulator. Zgaduje że to może być problem braku mocy w takim razie ?
xxjarzixx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2022, 09:12   #10
xxjarzixx
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 22-08-2021
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: S-max
Silnik: 2.0 duratec 145KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: brak mocy 2.0 duratec benzyna

Przy wyłączonej klimatyzacji map pokazuje mi od 26-28 kpa. . Sondy wydaje mi się że dobrze pracują. Pierwsza sonda oscyluje od 0,1 do 0,9 a druga jest w okolicach 0,6 0,7V.
xxjarzixx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.