|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-09-2022, 12:16 | #1 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Warszawa -> Radzymin
Model: Ford S-max 2.0TDCI / Nissan QQ 1.6i
Silnik: 150->180KM / 114KM
Rocznik: 2017 / 2008
Postów: 259
|
zbyt niskie ładowanie - gdzie szukać usterki ?
Koledzy, borykam się z problemem z ładowaniem akumulatora.
Zaczęło się od tego, że jakieś 2 miesiące temu po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów auto nie chciało odpalić (rozładowany akumulator). Wymieniłem alternator, wymieniłem akumulator (reset BMS zrobiony), a problem z ładowaniem wciąż mam - tak po krótce: JAZDA AUTEM ZE ŚWIATŁAMI W TRYBIE „AUTO”, POZYCYJNE LUB WYŁĄCZONE: Podczas jazdy ładowanie/napięcie na poziomie 12,4-12,5V. Podczas przyśpieszania napięcie spada do około 12V, podczas hamowania silnikiem wzrost do ponad 14V. Włączenie wycieraczek lub przełączenie na światła mijania powoduje wzrost ładowania/napięcia wzrost do 13,1-13,3V (po około minucie wraca do sytuacji jak wyżej). Na postoju ładowanie/napięcie na poziomie 12,4-12,5V, ale włączenie odbiorników prądu powoduje spadek nawet poniżej 12V. JAZDA AUTEM ZE ŚWIATŁAMI MIJANIA (LUB „AUTO” W NOCY) Podczas jazdy ładowanie/napięcie cały czas na poziomie 13,1-13,3V niezależnie od obciążenia innymi odbiornikami prądu lub przyśpieszania/hamowania. Na postoju ładowanie/napięcie na poziomie 13,1-13,3V, ale włączenie odbiorników prądu powoduje spadek nawet poniżej 12V. Kilka minut po wyłączeniu auta napięcie na poziomie 12,4-12,5V, ale np. dziś rano około 11,7V. Podłączenie pod Forscan nie pokazuje żadnych błędów. Elektromechanicy twierdzą, że ładowaniem staruje komputer auta i że wszystko jest w porządku. Do brzegu: co może być problemem w ładowaniem? na co zwrócić uwagę kolejnego elektromechanika? I jeszcze jedno: wczoraj zlokalizowałem coś, co widać na zdjęciu (jest podpięte pod klemę minusową) - to podobno ślad po jakiejś akcji serwisowej. Po wyjęciu bezpiecznika napięcie po włączeniu świateł wzrosło do 13,7V. Co to jest i czy wyjęcie bezpiecznika może mieć jakiś zły wpływ?
__________________
Ford S-max 2.0TDCI '17 / Nissan QQ 1.6i '08 |