|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-10-2022, 21:45 | #21 | |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 569
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Cytat:
|
|
15-10-2022, 14:24 | #22 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Tak jak pisałem wcześniej, używałem aplikacji Torque i OBD2.
|
15-10-2022, 18:14 | #23 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 569
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Zapewne używasz jakiś interfejs BT. Próbowałeś zgrać go z programem Forscan. Sam program jest łatwo dostępny w sieci. Alternator gada jak koledzy pisali po LIN z PCM. Do zegarów informacja o ładowaniu leci po CAN. Dla tego pasowało by przeskanować cały pojazd, a nie tylko PCM (sterownik silnika) jak to mogło się stać w twoim wypadku. Gdybyś nakłonił twój interfejs i program Forscan do współpracy po przez laptopa, to ten trud na przyszłość Ci się opłaci na pewno, pod warunkiem, że nie będziesz takim zestawem grzebał w konfiguracji pojazdu. Oceny poziomu napięć przy BMS w FF3 na odległość nie podejmuje się.
Ostatnio edytowane przez thesperado ; 15-10-2022 o 18:17 |
16-10-2022, 19:08 | #24 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Uprzytomniłeś mi jaki popełniałem błąd logiczny, traktując odczyt z Torque jako odczyt stanu samochodu. De facto odczytywałem tylko ewentualne błędy z silnika (jestem ofiarą znanego błędu P420, jako pochodną braku zapłonu na jednym cylindrze). Mam jednak Vscan Viaken na USB i ściągnąłem Forscan, jutro spróbuję zawalczyć. Wtedy może pokaże błędy od alternatora. Jeszcze tylko pytanie laika do Forscana. Czy po odczytaniu ewentualnych błędów ich kasacja to ikonka "skasuj log"? Dziękuję raz jeszcze za pomoc.
Ostatnio edytowane przez jadja ; 16-10-2022 o 19:14 |
16-10-2022, 19:54 | #25 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 569
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Pod ikoną DTC (pasek po lewej stronie) jest do wyboru np. "Odczyt DTC" i "Reset DTC" (do kasowania), oczywiście po zapisaniu tego co zobaczysz do pliku *.txt za pomocą "Zapisz log". Oczywiście czasem warto poczytać wskazówki, które także powinny się pojawić. Z tego co piszesz jakieś błędy może mieć moduł IC.
|
17-10-2022, 08:08 | #26 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Przeskanowałem Forscanem, pojawił się komunikat o niskim napięciu akumulatora, wykasowałem. Po powtórnym skanowaniu ten komunikat się nie pojawił, ale kontrolka ładowania dalej po ok 1/2 minuty się zapala. Akumulator przy wyłączonym silniku to 12,5V. Zakładam zatem nadal usterkę alternatora (regulatora napięcia), tym bardziej że po odpaleniu, napięcie w instalacji to 12,1V i dopiero po podkręceniu obrotów silnika pojawia się 13,7V i tak już zostaje niezależnie od obrotów.
|
17-10-2022, 08:21 | #27 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,570
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
|
17-10-2022, 14:00 | #28 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
To "doświadczenie", czyli wypięcie BMS nic nie daje i napięcie w instalacji w czasie jazdy to 13,7V. Zatem utwierdza mnie to w przekonaniu, że awaria dotyczy samego alternatora lub dokładniej regulatora napięcia. Odpowiedź da mi jutro warsztat.
|
17-10-2022, 14:12 | #29 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,570
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Włączenie klimy nie podnosi napięcia z altka?
Jaka by nie była odpowiedź z warsztatu (nie wiadomo czy znają się na fordach),to i tak robiłbym altka. |
17-10-2022, 14:28 | #30 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88
Faktycznie nie przyszło mi do głowy dociążyć instalację klimą Ale jak chyba pisałem, zaraz po odpaleniu napięcie w instalacji jest 12,1V i gdy nieco "przygazuję" to wzrasta do 13,7V i tak już trzyma. Tak więc "robię" alternator.
|