|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2019, 18:35 | #21 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
U mnie generuje moc, więc możemy porównać parametry silnika podczas w miarę podobnych przejazdów
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
04-10-2019, 10:18 | #22 |
ford::beginner
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Bełchatów, Łódź, Warszawa
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Dzięki!
Jak tylko zbiorę logi to je tutaj wrzucę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-10-2022, 14:37 | #23 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-09-2021
Skąd: Detroit
Model: Mondeo MKIV kombi
Silnik: 2.5T (HUBA)
Rocznik: 2007
Postów: 14
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Zrobię mały odkop tematu ponieważ mam problem z reakcją przepustnicy na pedał gazu. Chodzi o to, że wciskając pedał gazu, jakieś 1-2cm, nie dzieje się kompletnie nic, tj. nie rosną obroty silnika. Jest to dziwne uczucie i nie spotkałem się z czymś takim w żadnym z wielu aut jakimi jeździłem.
Odczyty z Forscana są następujące: - pedał gazu pracuje płynnie w zakresie 7,8 - 67,06% (z tego i innych tematów rozumiem że jest to OK) - przepustnica od 16,86% do 85,88% Przy czym, powoli wciskając gaz przepustnica stoi w miejscu. Zaczyna się otwierać dopiero kiedy pedał gazu ma wskazanie ~13%. Czyli otwieranie pedału gazu od pozycji spoczynkowej (wskazanie 7,8%) do około 13% nie powoduje kompletnie żadnego ruchu przepustnicy. Co się zgadza z tym co czuję jak jadę autem. Dodatkowo, w momencie kiedy mocniej wciskam gaz żeby przejść przez to "martwe pole", jak już reaguje to auto dosyć mocno wyrwa do przodu, przez co cierpi komfort użytkowania. Dzwoniłem do firmy Specelektro specjalizującej się w regeneracj przepustnic i o takim problemie nie słyszeli... Dodam, że wiem od poprzedniego właściela że przepustnica była regenerowana (nie wiem gdzie, kiedy i dlaczego) a samochód jest zachipowany. Czy ktoś się może spotkał z tego typu problemem? |
17-10-2022, 22:48 | #24 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-02-2022
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Cześć, mam identyko problem, tyle, że w Focusie, dodatkowo falują mi obroty na postoju. Nie wiem gdzie już szukać odpowiedzi :/ Przepustnica czysta oraz adaptowana.
|
18-10-2022, 20:10 | #25 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-09-2021
Skąd: Detroit
Model: Mondeo MKIV kombi
Silnik: 2.5T (HUBA)
Rocznik: 2007
Postów: 14
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Ja przed chwilą wykręciłem swoją, stek przekleństw i 30 minut spędzone żeby odkręcić te 4 wkręty które ją trzymają. Wypadałoby do tej operacji wyjąć cały pas przedni i chłodnicę bo dostęp jest przesrany, jak ogólnie w całym tym aucie którego mam powoli serdecznie dość. Teraz przygotowuję paczkę i jutro wysyłam do Specelektro do sprawdzenia. Dam znać co powiedzą. U mnie obroty nie falują. Dodatkowo jestem ciekaw w jaki sposób adaptowałeś swoją przepustnicę, w Mondeo nie znalazłem takiej opcji w Forscanie. Może Focus ma inny sterownik i daje taką możliwość.
|
19-10-2022, 07:19 | #26 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Wymieniałem przepustnicę w 2.5T, nie robiłem żadnej adaptacji. Po prostu odpalenie silnika i w drogę, działa jak potrzeba. Z ciekawostek to, bosch nie produkuje już tych przepustnic, pozostaje aso ford lub volvo, cena ogromną 2200zl w aso volvo.
|
19-10-2022, 07:29 | #27 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Na majfrendach widziałem jakieś podróbki, ale to pewnie szkoda pieniędzy
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
24-10-2022, 19:35 | #28 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-09-2021
Skąd: Detroit
Model: Mondeo MKIV kombi
Silnik: 2.5T (HUBA)
Rocznik: 2007
Postów: 14
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Moja przepustnica została już sprawdzona w zakładzie zajmującym się regeneracją, wg technika który to robił działała normalnie, jedynie ścieżki potencjometru zużyte. Utwierdza mnie to w przekonaniu że albo TTTM, albo chiptuning jest skopany. Mimo wszystko zdecydowałem się na regenerację, jutro będę ją miał z powrotem i jeżeli do weekendu uda mi się założyć turbinę to będę testował czy to coś pomogło.
|
25-10-2022, 07:45 | #29 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Na czym polega u nich regeneracja? Wymieniają ścieżki?
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
11-11-2022, 09:45 | #30 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-09-2021
Skąd: Detroit
Model: Mondeo MKIV kombi
Silnik: 2.5T (HUBA)
Rocznik: 2007
Postów: 14
|
Odp: Przepustnica 85% zamiast 100% W 2.5t
Jestem już po regeneracji, która polegała na:
- wymianie ścieżek - wymianie ośki i bodaj trybików oraz silniczka - kalibracji Dostałem na to gwarancję (bodaj na 2 lata, nie mam pod ręką faktury akurat teraz) no i wcześniej jak wspomniałem informację (przed regeneracją) że przepustnica działała prawidłowo w warunkach "laboratoryjnych". Oprócz tego cały odlew został wyczyszczony, chyba go wypiaskowali bądź wyszkiełkowali - załączam zdjęcia. Całą opercja zajęła niecałe 3 dni - wysłałem jednego dnia, drugiego dnia zrobili i wysłali z powrotem do mnie, na 3ci dzień przyjechał kurier. Przepustnicę zamontowałem i trochę pojeździłem - i jest TAK SAMO JAK BYŁO, dalej nie reaguje w początkowym etapie wciskania pedału przyspieszenia. Więc to nie przepustnica jest źródłem problemu. Zostaje najpewniej przyjrzenie się temu chiptuningowi który został przeprowadzony w moim aucie... |