Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-01-2014, 10:00   #31
czuker
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-10-2010
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 75
Domyślnie Odp: Za wysokie napięcie ładowania

Jeśli to ma na celu porównanie napięcia wskazywanego przez komputer w trybie serwisowym z napięciem które pokaże miernik, to niestety ale trop jest błędny. Napięcia są takie same. Pozostaje sprawa ciągłości kabli wychodzących z alternatora, lub innych wpływających na to że komputer stwierdza że należy zwiększyć napięcie ładowana. Czujniki temperatury powietrza wlotowego (IAT) i temperatury płynu chłodzącego silnik (ECT)? Jak je sprawdzić?


A teraz spojrzałem w TIS i tam jest napisane:
"Moduł PCM jest w stanie dostosować napięcie ładowania do temperatury akumulatora wykorzystując sygnał z czujnika powietrza dolotowego (IAT). Oznacza to że wartość napięcia obliczana jest przez moduł PCM i przesyłana do regulatora przez złącze transmisji danych."

czyli nie ma sygnału z ECT albo zapomnieli o nim napisać. Czy to jest ten sam czujnik z którego są brane dane aby sterować wskaźnikiem temperatury silnika? Jeśli tak to z tym czujnikiem problemu nie ma i to nie on wpływa na zwiększone napięcie ładowania.
I dalej brnąc w temat - czy w modelu z silnikiem benzynowym 1.6 jest IAT czy MAF? A jeśli MAF to czy z niego brany jest sygnał który wpływa na sterowanie ładowaniem akumulatora?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez czuker ; 29-01-2014 o 18:39
czuker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2015, 12:39   #32
majki89
ford::amateur
 
Imię: Majki
Zarejestrowany: 26-07-2014
Skąd: Katowice
Model: Sedan
Silnik: Benzyna 1.8
Rocznik: 99
Postów: 3
Domyślnie Odp: Za wysokie napięcie ładowania

Udało się rozwiązać problem? U mnie jest podobnie. Napięcie ładowania trzyma się w granicach 15,5V. Po odpięciu wtyczki z PCM napięcie spada do 14,4v. Dodać mogę, że regulator wymieniony na nowy oryginał.
majki89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2015, 16:23   #33
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Za wysokie napięcie ładowania

14,55 lub 14,63 to napięcia regulatora i większy prąd nie powinien wyjść ze złącza bo regulator to ogranicznik napiecia , przewód PCM służy do sterowania alternatorem a za pomocą tego kabla komputer zbiera dane na temat pracy alternatora i zapotrzebowania na prąd
Do sprawdzenia klemy połączenie i czystosc , kable i zlaczki - przy demontażu można cos ulamac itp, poprawność zamontowania regulatora, elektryk powinien zbadać przebieg prądu będzie wiedział po wykresie nie po napięciu co jest nie tak
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2018, 19:11   #34
BIKER1
ford::amateur
 
Imię: PIOTR
Zarejestrowany: 09-02-2018
Skąd: WROCŁAW
Model: FOCUS
Silnik: 1,6 101KM
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Podepnę się pod temat zbyt wysokie ładowanie w przedziale 15,5V - 16,5V. Kontrolka ładowania świeci. Po wymianie regulatora napięcia dalej to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mechanik stwierdził że trzeba szukać zwarcia na kablach lub przetarcia. Potrzebna każda wskazówka.
BIKER1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2018, 21:44   #35
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Nie wiem, czy jakieś zwarcie skutkowałoby takim wzrostem napięcia. Może sam regulator jest źle podłączony. Z tego, co kojarzę, tam są trzy przewody i warto sprawdzić, czy wszystkie prawidłowo podłączone, styki czyste itp.

Podjechałbym też do jakiegoś sklepu z akumulatorami (tylko / głównie), żeby na miejscu sprawdzili akumulator i na próbę podłączyli na chwilę inny, aby sprawdzić, czy Smart Charge w Fordzie coś zmieni z napięciem, kiedy dostanie nowy, dobry akumulator.
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2018, 22:28   #36
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Według mojej wiedzy napięcie powyżej 14.5V to za dużo... Gazuje wówczas elektrolit.
Może czegoś nie wiem i sprzedają jakieś nowe AKU...????

Zwarcie to raczej powoduje spadek napięcia, a nie wzrost - zmień mechanika.

Jak napięcie ładowania jest NOK to pierwszy kierunek --> regulator
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2018, 08:32   #37
Damian-jg
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: Focus MK1
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 224
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Według mojej wiedzy napięcie powyżej 14.5V to za dużo... Gazuje wówczas elektrolit.
Może czegoś nie wiem i sprzedają jakieś nowe AKU...????

Zwarcie to raczej powoduje spadek napięcia, a nie wzrost - zmień mechanika.

Jak napięcie ładowania jest NOK to pierwszy kierunek --> regulator
Serio????
To teraz Cie zaskocze. W nowych autach gdzie napiecie jest regulowane przez sterownik silnika napiecie ładownia oze miec miedzy 12,5 a 15 Volt. Wsztsko jest zalezne od zapotrzebowania. Juz nie jeden amator wymienił sobie alternator czy tam regulator napecia i nie pomogło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czasami niby bardzo poważna usterka ma bardzo proste rozwiązanie........
Damian-jg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2018, 09:16   #38
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Żeby nie było czarno - biało, to napiszę tak: obaj macie rację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Po prostu trzeba na to szerzej spojrzeć. Te niby coraz bardziej inteligentne systemy ładowania w samochodach mają za zadanie "próbować" naładować akumulator a nie tylko zasilać samochód, przy okazji podając prąd akumulatorowi, Stare akumulatory z płytami antymonowymi nie powinny dostawać więcej, niż 14,4 V, bo to mogło je nawet uszkodzić. AKumulatory z płytami wapniowymi nie naładują się do pełna przy tak niskim napięciu, dlatego zaleca się 1-2 razy w roku naładować prostownikiem, który przekracza napięcie 16 V (najlepiej, żeby trzymał 16,2, w granicach do nawet 16,5 przez jakieś 2 godziny, w końcowej fazie ładowania).

Wracamy do tego, że obaj macie rację: elektrolit zaczyna gazować powyżej 14,4 V. I to się nie zminieło, pomimo zmiany technologii płyt - jeżeli mamy elektrolit płynny, to powyżej 14,4 V będzie gazował (elektroliza, więc tracimy wodę, z czasem odsłaniając płyty). Po prostu w nowych akumulatorach producenci zadbali o jakiś tam nieco lepszy zakres rekombinacji gazów, aby ograniczyć utratę wody. Nie dają też już zwykle korków. Nie są to jednak akumulatory szczelne, więc przy wzroście ciśnienia, nadmiar gazów ucieka przez odpowietrzniki.
Inaczej sprawa wygląda z AGM - tam napięcie powinno być wyższe (nawet 14,7 - 14,9 V, ale nie może być "goniony" do 16,2, jak elektrolit płynny).
Dlatego w dobie tych niby inteligentnych systemów ładowania, nie powinniśmy już dowolnie wybierać pasującego gabarytami akumulatora. Trzeba dobrać technologię akumulatora do rodzaju ładowania w aucie. Wówczas wszelkie napięcia odbiegające od normy należy traktować, jako usterkę i nie czekać z naprawą / wymianą.
Jak mamy elektrolit płynny, to sprawne ładowanie nie powinno trzymać bardzo wysokiego napięcia przez dłuższy czas. Góra kilka godzin. Jednak powyżej 14,4 V na mrozie, czy po wykryciu znacznego spadku napięcia akumulatora, to już normalne. Jeżeli jednak jest ponad 15 V, to w Foce zdecydowanie normalne nie jest. Jak ktoś ma start-stop i AGM, to nie powinien w ogóle widzieć 15,x V. Nie wiem, czy Mk3, nawet poliftowe ma w jakiejkolwiek wersji AGM. Przypuszczam, że są zwykłe Ca-Ca z elektrolitem płynnym.
Pamiętajcie, że przy silnym gazowaniu elektrolitu, pod maską (pokrywą akumulatora, dalej pod maską) zbiera się wodór. Niezbyt bezpieczny gaz. Jeżeli gazujący akumulator dostanie za dużo amperów, to w skrajnej sytuacji może nawet eksplodować - na prawdę nie warto lekceważyć nieprawidłowego napięcia w instalacji elektrycznej.

Jakby ktoś chciał się przyjrzeć różnicom w ładowaniu różnych typów akumulatorów, to polecam filmik: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 10-04-2018 o 15:30 Powód: link do filmu
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2018, 09:41   #39
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Cytat:
Napisał Ze_ja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Żeby nie było czarno - biało, to napiszę tak: obaj macie rację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Po prostu trzeba na to szerzej spojrzeć. Te niby coraz bardziej inteligentne systemy ładowania w samochodach mają za zadanie "próbować" naładować akumulator a nie tylko zasilać samochód, przy okazji podając prąd akumulatorowi, Stare akumulatory z płytami antymonowymi nie powinny dostawać więcej, niż 14,4 V, bo to mogło je nawet uszkodzić. AKumulatory z płytami wapniowymi nie naładują się do pełna przy tak niskim napięciu, dlatego zaleca się 1-2 razy w roku naładować prostownikiem, który przekracza napięcie 16 V (najlepiej, żeby trzymał 16,2, w granicach do nawet 16,5 przez jakieś 2 godziny, w końcowej fazie ładowania).
Kolego drogi, królu złoty! To jest Nas dwóch na forum, którzy mają widzę pojęcie o ładowaniu AKU!
Ja już tych bredni nie mogę czytać i prostować...

Wszystko co napisałeś jest prawdą i potwierdzam.

Dodam tylko, że polecam prostowniki firmy STEF-POL, które mają ręczne przełączenia napięcia:
- 13.6 - żel
- 14.4 - Aku standard ładowanie bezpieczne
- 15.8 - Doładowanie AKU, ale trzeba uzupełnić wodę / lub skontrolować chociaż
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2023, 18:01   #40
iiigor
ford::beginner
 
Avatar iiigor
 
Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 12-12-2017
Skąd: Głubczyce
Model: Focus mk1
Silnik: 1,6,Zetek 100 KM
Rocznik: 2001
Postów: 49
Domyślnie wysokie ładowanie alternatora

Witam, panowie w u mnie ładowanie 14,8 V,kupiłem ten samochód 5 lat temu z akumulatorem
44 Ah-400A,i przez cały ten okres miałem takie ładowanie obecnie wymieniłem akumulator na 60Ah-540A,i ładowanie pozostało jak wyżej.Podczas wymiany akumulatora na nowy napięcie w aucie zostało podtrzymane więc nic się nie zresetowało,i teraz pytanie czy alternator ładował stary akumulator takim napięciem bo miał takie niskie parametry ?, i może jak odepnę klemy to zmniejszy się ładowanie nowego?.Pozdrawiam
iiigor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.