![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Kacper
Zarejestrowany: 21-05-2019
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
![]()
Witajcie,
nowy rok, nowy problem - mój FF (1.4 benz., po lifcie) po nocy drastycznie rozładowuje akumulator (ciężko mu się odpalić, jest bliski całkowitego rozładowania). Postanowiłem pobawić się w detektywa i znaleźć przyczynę problemu. Do tego potrzebna mi jest wasza pomoc - czy jest jakaś uczynna duszyczka z multimetrem co może mi zmierzyć, ile jego FF przy zamkniętym aucie (bez autoalarmu najlepiej) pobiera energii? Najlepiej żeby były to wskazania od razu po zamknięciu auta oraz po 15-20 minutach (jak GEM odepnie napięcie od całego oświetlenia/radia itp.). Jak tylko będę miał takie informacje to zabieram się za poszukiwania. Uprzedzę pytanie/tezę: Nie, to nie wina akumulatora. Wymieniłem na nowy, ma raptem miesiąc, poprzedni też był w taki sposób rozładowywany w spoczynku aż któregoś dnia wyzionął ducha. Dzięki z góry! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 30-07-2022
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 100 KM
Rocznik: 2006
Postów: 62
|
![]()
Jakbyś nie znalazł uczynnego sąsiada, multimetr z marketu budowlanego kosztuje jakieś 15 zł i zapewne przyda się też do dalszych poszukiwań.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,745
|
![]()
Jemu chodzi byśmy my pomierzyli ile jest amperów w naszych autach (a nie mierzyli w jego). Ja to będę robił, obiecałem mu to na fb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,745
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ok, sprawdziłem po zamknięciu auta i dla pewności po 1h od zamknięcia. 49mA taki mam pobór prądu. Powinno być fabrycznie mniej, ale ja mam wzmacniacz w samochodzie, bezpośrednio podpięty pod akumulator, więc pewnie jakieś ułamki mA idą na stan czuwania wzmacniacza |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Kacper
Zarejestrowany: 21-05-2019
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
![]()
Dzięki wielkie za sprawdzenie. No to mimo że masz wzmacniacz, to pobierasz mniej energii, niż moje auto bez wzmacniacza...
U mnie pomiary wskazały między 70mA a 80mA, więc trochę przydużo, no ale to nie jest na tyle dużo, żeby przez noc wydoić prawie cały akumulator... a z zapasem kupiłem, bo 47Ah. Zauważyłem pewną nieregularność w problemie, od 3 dni problem przestał występować, może to kwestia tego że odłączyłem akumulator i "coś" się zresetowało i przestało pobierać nadmiernie energię, lub chochlik wyszedł z auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W każdym razie taktykę pomiarową. Kupię cęgowy amperomierz, zostawię otwartą maskę na noc w garażu i zamek w drzwiach pasażera "zasymuluję" jako zamknięty i każdego poranka będę sprawdzał czy to "ten dzień" gdzie akumulator postanowił paść. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 07:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Kacper
Zarejestrowany: 21-05-2019
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
![]()
Problem w pewien sposób eskalował... nadal jest nieregularny, ale zauważyłem, że jak występuje, to wtedy też komputer pokazuje dziwne wskazania temperatury (typu -35C albo --) oraz wskazówka poziomu paliwa zaczyna skakać góra dół powoli oraz zapala się rezerwa, więc albo problem powstaje wtedy, kiedy auto przetrzepie na naszych drogach i coś zaczyna robić zwarcie. Do tego zauważyłem, że auto na obrotach jałowych ładuje akumulator napięciem z rzędu 13.2-13.5V (co jest stanowczo za mało), a przy jeździe jest to maksymalnie 14V.
Czy ktoś słyszał o takim problemie? Gdzie szukać przyczyny, bądź co może nią być? Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,661
|
![]()
Skończy się na wymianie ECU albo licznika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Kacper
Zarejestrowany: 21-05-2019
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
![]()
Myślisz że licznika? Myślałem że licznik jest przez GEM i oszczędzanie akumulatora odcinany po iluśtam minutach od napięcia.
EDIT: Teraz mi tak przyszło do głowy, problem we wskaźnikiem paliwa pojawia się tylko, jeśli paliwa jest 1/4 bądź mniej, a z czujnikiem temperatury jeśli jest 10C lub mniej. Może to ma związek z jakimś zwarciem w aucie, które gdzieś coś do masy wyrzuca i zakłóca te czujniki? Ew. czy licznik w Fieście/Fusionie miał problemy z zimnymi lutami? Ostatnio edytowane przez XFrostPL ; 02-02-2023 o 18:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Kacper
Zarejestrowany: 21-05-2019
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
![]()
PROBLEM ROZWIĄZANY!
Przyczyna: radio nie zawsze się wyłącza po 15 minutach od zamknięcia auta! Jest to totalnie losowe, również to, czy zamknę z pilota czy z klucza. Licznik normalnie gaśnie. Jeśli chodzi o problemy ze wskazówkami - winny okazał się podwójny rezystor (zespół rezystorów) '333'. Po wymianie ich wszystkich problem znika. |
![]() |
![]() |