|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-09-2022, 22:28 | #11 | ||
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Parametry pracy DPF
Cytat:
Bump: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
|
||
13-10-2022, 09:08 | #12 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 13-10-2022
Skąd: Żarów
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.6TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
Odp: Parametry pracy DPF
Witajcie. Podepnę sie po ten temat
Mam problem z wypalaniem DPF w FF MK3 1,6tdci. Kilka miesięcy temu miałem awarie turbo, torbo zostało zregenerowane a DPF oddny do prania. Wszystko poskładane i było ok. natomiast jakiś czas temu wywaliło mi awarię silnika na desce i obniżona moc. Podpiałem forscana i okazało sie sie że pojawił sie błąd zapchania DPF - to jedyny błąd pokazany w forscanie. Wszedłem w parametry pracy i okazało sie że DPF_load mam na poziomie 2% natomiast DPF_soot_LD mam ponad 200%, różnica ciśnien na pozostoju to około 0,5kPa. Na chłopski rozum DPF nie jest zatkany. NIe byłem w stanie również odpalić wypalania statycznego - procedura sie zatrzymywała z powodu niskiej temperatury spalin i nie byłem w stanie tak dogrzać auta żeby osiągnąć 600 stopni. Pomyślałem że "miszczu" zapomniał zresetować wartości dla DPF i dlatego DPF_soor_LD jest takie wysokie. Zresetowałem te wartości dla DPF i po resecie miałem DPF_load na poziomie 0% DPF_soot_LD na poziomie 26% i różnice ciśnień 0,5kPA. Błąd z deski zniknął. Przejechałem około 1000km i pojazwił sie Check engine. Podpiąłem forscana i okazało sie że znowu DPF_load jest 4% a DPF soot_LD jest 160% a różnica ciśnień to 0,6kPA. Wygląda tak jakby rosła tylko wartość DPF_soot_LD i to ona powoduje błąd a na podstawie różnicy ciśnień wychodziłoby że filtr jest drożny. Pytanie co jest nie tak ? Czytałem na forach o możliwej awarii dopalacza ale na moim DPF nie ma nic takiego. Z DPF wychodzą dwa czujniki z niebieskimi kablami (pewnie temperatury spalin przed i za katalizatorem - forscan zaczytuje mi te dwie wartości) oraz dwa króćce do których podłączony jest czujnik różnicy ciśnień. Od filtra do samej turbiny nie ma nic więcej żądego ustrojstwa które ma jakiś wężyk i kabel. |
13-10-2022, 09:31 | #13 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,018
|
Odp: Parametry pracy DPF
Może uszkodzony czujnik różnicy ciśnień lub jego wężyk jest nieszczelny, dlatego nie widzi różnicy ciśnienia
|
17-10-2022, 13:05 | #14 | |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 13-10-2022
Skąd: Żarów
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.6TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
Odp: Parametry pracy DPF
Cytat:
To nie jest tak że nie pokazuje różnicy. Gdy jadę z podpiętym forscanem to na postoju mam różnice ćiśnień ok 0,5kPa ale w trakcie normalnej jazdy ta różnica się zwiększa i w zależności od obrotów silnika i obciążenia dochodzi do 11-12kPa. Tym samym w trakcie jazdy żiększa sie parametrs DPF_load, ale chwilę po tym jak zwolnię, przystanę i różnica ciśnień spadnie - ten parametr również spada. Stale rośnie tylko DPF_SOOT_LD. Więc czujnik coś tam działa - pytanie tylko czy poprawnie.... A tak zapytam - czy możliwe jest że mógł sie przytkać ten króciec przed DPF i przez to że on nie ma odpowiedniego przepływu pokazuje za małą różnicę ciśnień ? Czy mogę do niego podpiąć kompresor i dmuchnąć jakimś niewielkim ciśnieniem ? Nic sie tam nie uszkodzi ? ? |
|
23-10-2022, 20:31 | #15 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 13-10-2022
Skąd: Żarów
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.6TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
Odp: Parametry pracy DPF
Update:
Czujnik doszedl, wymieniłem i bez rezultatów Od jakiegoś czasu jeździłem z włączonym forscanen i obserwowałem parametry wokół filtra DPF. Co mnie zdziwiło to różnica ciśnienia podczas jazdy rosła np do 10kPa i nagle zaczęła spadać do 4-5 kPa mimo że jazda odbywała sie z tą samą prędkościa i tymi samymi obrotami silnika, co wskazywało by na jakąś nieszczelność jak zasugerował @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . Pomyślałem, że rozbiore i sprawdze jeszcze raz, ale miałem odpalone auto i przypadkiem majtnąłem wiązką kabli od czujnika różnicy ciśnień i usłyszałem sygnał błędu na desce. Zaglądam do środka a tam "Awaria silnika". Podpiąłem forscana i moim oczom ukazał się błąd czujnika różnicy ciśnień - za wysoka wartość". Więc moje skupienie skierowało się na podejrzaną od tego momentu wiązkę. Rozizolowałem odcinek na długości od wtyczki aż do miejsca gdzie łączy sie z tą grubą wiązką, ściągnąłem plastikowy peszelek i okazało sie że są uszkodzenia (chyba od peszla) na kabelkach tuż przy wtyczce i przy łączeniu z tą grubą wiązką - widać druty a kable prawie przecięte, trzymające sie na włosku. Wyciągnąłem piny z wtyczki, wyciąłem podejrzany odcinek i za pomocą lutownicy zastąpiłem trzeba przewodami 0,75mm2. Poskładałem do kupy i na przejażdzke. Forscan podpięty i po około 20km zaczeła rosnąć temperatura spalin do 670stopni, a wartości DPF_soot_LD i DPF_load zaczeły spadać czyli zaczął sie wreszcie wypalać. DPF_load spadł do zera, a DPF_soot_LD spadł do 20% więc akcję uznaję za udaną. Morał taki - sprawdzajcie kabelki w peszlach bo można się zdziwić. |
24-10-2022, 00:05 | #16 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,644
|
Odp: Parametry pracy DPF
Identyczny problem z uszkodzoną wiązką od czujnika różnicy ciśnień miałem u siebie, z tym że objawy inne - dodanie gazu od razu skutkowało wzrostem load, nawet na postoju. Całe szczęście usterkę rozwiązałem natychmiastowo, także lutując. Problemem nie jest peszel ale jego brak. W komorze silnika ta izolacja na kablach bardzo szybko twardnieje i pęka, a potem co dalej to już sam wiesz…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
28-01-2023, 06:12 | #17 |
ford::amateur
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-01-2020
Model: focus mk3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 1
|
Dpf wypala się tylko do 25%
Witam serdecznie. Przy wypalaniu filtr dopala się do 25% zarówno przy statycznym jak i dynamicznym. Ktoś miał podobny problem ???
|
05-02-2023, 01:52 | #18 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Parametry pracy DPF
A jaki masz silnik i czym to sprawdzasz? Jeżeli zawartość filtra, ten soot, load czy co to tam jest, to tak powinno być, to nie zejdzie niżej, a najlepiej sprawdzać ciśnienie w filtrze.
|
05-02-2023, 07:26 | #19 | |
ford::professional
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,290
|
Odp: Parametry pracy DPF
Cytat:
|
|
08-02-2023, 21:22 | #20 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-12-2017
Skąd: Opole
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 38
|
Odp: Parametry pracy DPF
Cytat:
Sync 3 ? Jak wstawić te parametry z forscana na wyświetlacz? |
|