![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#131 | |
ford::average
![]() Imię: Dominik
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Poznań
Model: kuga 3/mondeo mk5FL A8
Silnik: 2.5 hybryda/2.0 tdci 150@190
Rocznik: 2023/2020
Postów: 171
|
![]() Cytat:
Takie OT, w mondeo mk4 piszczało mi z kola, ale oczywiście delikatnie. Aso nic nie słyszało. Denerwowało mnie to niesamowicie i była okazja nagrać fonem jak piszczy. Pojechałem puściłem dźwięk, usłyszeli, piasta została wymieniona i już nic nie piszczyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. To tyle w kwestii kto co słyszy, albo chce usłyszeć. I jeszcze jedno OT, byłby ktosik kto ma dilerski dostęp do etisa napisać co nowego tzn jakie poprawki wprowadza: KS7A-14C204-AKJ? Ostatnio edytowane przez benykuleczka1 ; 28-09-2022 o 20:45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,214
|
![]()
Dzisiaj odebrałem z aso.Silnik chodzi tak samo jak przedtem.Za jakiś czas sprawdzimy czy problem wycieku znikł
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 25-08-2021
Skąd: k/Gdańska
Model: SMax Mk2 Vignale
Silnik: 2.0 Bi-turbo 210KM diesel
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
![]() Cytat:
2. Podobno Ford nie ma dobrej reputacji jako prod silników 3. Z tego co widać wtryski były felerne (gwarancja) 4. Info o wyciekach z silnika i chyba nawet skrzyni 5. Skrzynie też mogą mieć ogólne przypadłości wieku dziecięcego |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ford::professional
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
![]()
Krzysiek, może coś konkretnego,
słyszałem, czytałem, mówił szwagier, jest info itd. ile km pokonałeś tym silnikiem, ja połowę żywotności tego motoru i dalej uważam że mało aby porównać problemy i charakterystykę tej jednostki właśnie przez takie wpisy U mnie wymieniono w ramach gwarancji raz jeden wtrysk. Po 7-miu miesiącach wszystkie na nowe. Dwa razy wgrywali nowsze oprogramowania. Żadnych wycieków do 100tyś Motor jest zdecydowanie bardziej elastyczny, ciszej pracuje i cut mniej pali od poprzednika w tej samej budzie. Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 29-09-2022 o 15:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ford::advanced
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 335
|
![]()
Mogę się tylko zgodzić z kolegą wyżej.
Nie mogę się do końca wypowiadać o moim prywatnym S-maxie, bo jego przebieg to 60kkm - wiec nic oprócz wymian filtrowo-olejowych nie robiłem... auto jeździ bezproblemowo i bezinwestycyjnie. Mogę za to powiedzieć więcej o Ecoblue 130PS (automat) i Ecoblue 170PS (Manual), gdyż takie są użytkowane u mnie w Firmie. Ten pierwszy ma aktualnie 90kkm nalotu (na samym początku były wymieniane wtryski) - tylko koszty eksploatacyjne (i dwa razy wymiana czujnika adblue przegryzionego przez kuny). Drugi, 200kkm nalotu. tylko koszty eksploatacyjne. Więc jak się czyta o zerwanych paskach i innych "atrakcjach" można się przerazić - jednakże ja osobiście nie mam żadnych negatywnych doświadczeń (wtryski? w tamtym okresie czasu czyli 2019 - wtryski wymieniane były we wszystkich modelach jeżdżących na Ecoblue). Fajnie byłoby, aby jednak w tym temacie wypowiadali się ludzie, którzy obcują na co dzień z tymi silnikami i mogą opowiedzieć w ich własnych doświadczeniach a nie o tym co gdzieś ktoś słyszał lub powiedział. Dla mnie to takie urban legends. Pozdrawiam
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
koledzy, czy awaria wtryskiwaczy, o których gdzieniegdzie czytam potrafi unieruchomić auto w trasie (np. za granicą), czy poza pewnymi objawami autem można dojechać do serwisu?
Jak wogóle stwierdzić, że wtryski mogą być wadliwe? ASO robi to w ramach przeglądu corocznego?
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Różnie bywa, zależy od usterki, ale silnik może po prostu zgasnąć...
ASO nie kontroluje działania wtryskiwaczy na przeglądach. Tym bardziej DPF maskuje zużyte wtryskiwacze, bo silnik nie dymi. Jedną z metod oceny działania wtryskiwaczy są korekty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
|
![]()
A jakie wartości korekt oznaczają że są do wymiany?
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-11-2010
Model: S-max, Focus FF3 FL
Silnik: 190 KM Ecoblue, 180KM TDCi
Rocznik: 2020, 2016
Postów: 45
|
![]()
Czy mamy właścicieli S-max EcoBlue 240KM, którzy mają najechane parę dziesiątek tysięcy kilometrów i mogą się wypowiedzieć na podstawie własnego doświadczenia, nie "ze słyszenia od kolegi szwagra" na temat:
1. Spalania przy 140km/h 2. Spalania w miejście 3. Awaryjność jednostki 4. Awaryjność skrzyni biegów |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
|
![]()
146kkm, ale moich ok. 10kkm
Po aktualizacjach softu skrzyni i silnika (oraz wymiany oleju w skrzyni) zespół napędowy pracuje płynnie, na razie nic się nie psuje, pali sporo. Najbardziej irytuje zbyt ekologiczna praca skrzyni, czyli czasami zaczynanie od 1300 obr
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|