|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-02-2013, 16:29 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2012
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1.4TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
Demontaz rozrusznika
Witam,
jak w temacie potrzebuję informacji jak zdemontować rozrusznik w fieście 1.4tdci (kupiłem drugi, a stary chcę dać na regenerację). Problem jest taki, że jest słaby dostęp do śrub mocujących. Dwie tylne (widoczne z kanału) są jeszcze w miarę dostępne. Niestety trzecia jest niewidoczna, ani z góry ani z dołu. Jeżeli ktoś już wyciągał rozrusznik z swojej fiesty proszę o dokładne instrukcje (co trzeba zdemontować, w jakiej kolejności itp) pozdrawiam |
29-06-2013, 20:10 | #2 |
ford::advanced
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 20-05-2007
Model: FOCUS
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2015
Postów: 310
|
Jak wyciągnąć rozrusznik
Witam czy ktoś wyciągał rozrusznik w Fiescie 1.4 TDCi, jeśli tak proszę o info czy da się go wyciągnąć bez wyciągania silnika ? udało mi się odkręcić 2 śruby ale gdzieś jest trzecia która go jeszcze trzyma a nie mam nigdzie dojścia z drugiej strony rozrusznika, może ktoś już to robił i ma jakiś patent na to ?
Sorki jeśli był taki temat ale ja nie znalazłem więc proszę o pomoc Ostatnio edytowane przez charzo ; 29-06-2013 o 20:51 |
05-07-2014, 18:20 | #3 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-06-2012
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: Rozrusznik gdzie jest w 1,25.
witam wszystkich.
Jak wymontować rozrusznik w Fieście 2006 1.25? Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 05-07-2014 o 20:11 |
07-04-2023, 08:24 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-11-2015
Model: Ford Fiesta mk6
Silnik: 14. TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
Odp: Demontaz rozrusznika
Witam, ponieważ sam nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, a sam demontaż jest dość kłopotliwy, postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami w zakresie demontażu rozrusznika w Ford Fiesta MK6 1.4 TDCI.
Kolejność prac: Prace od dołu samochodu: - Odkręcamy dwie nakrętki mocujące przewód zasilający rozrusznik. Jedna zlokalizowana od strony kabiny- klucz 13 (są dwie, tej od strony silnika nie trzeba okręcać- jest to połączenie pomiędzy bendiksem a silnikiem rozrusznika) oraz druga- klucz 10 mocowanie obudowy przewodów elektrycznych. - Odkręcamy śrubę mocującą obudowę rozrusznika (klucz 10) Prace od góry: - Demontujemy akumulator, - Demontujemy podstawę akumulatora wraz z komputerem silnika. - 2 śruby do rozrusznika (klucz 10) znajdują się za przewodami i linkami - dojście jest mocno kłopotliwe, dlatego najpierw zdemontowałem przewód wodny do nagrzewnicy aby mieć lepszy dostęp. - Jedna śruba znajduje się pod blaszką służącą jako uchwyt do przewodów elektrycznych- jest ona widoczna również z dołu ale dostęp jest prawie że nie możliwy- najpierw trzeba wypchnąć mocowanie żeby dojść kluczem nasadowym. - Druga znajduje się również pod podłużną blachą trzymającą przewody elektryczne. Dostęp tylko i wyłącznie od góry- widoczna tylko z lusterkiem- trzeba ją namierzyć palcami i odkręcać w ciemno. Montaż w odwrotnej kolejności. Mam nadzieję że opis się przyda. Pozdrawiam |
22-04-2023, 13:56 | #5 |
ford::amateur
Imię: molo
Zarejestrowany: 20-04-2023
Skąd: casablanka
Model: fusion
Silnik: benzyna
Rocznik: 1990
Postów: 2
|
Odp: Demontaz rozrusznika
Jestem nowy i jeżeli nie ten temat to przepraszam lecz nie zorientowany jestem , ale prośba co może być - moja 1,25 zostawiona na biegu ( przy zero na dworze ) nie kręci , zapala się dioda od ogrzewania przedniej szyby . Czasem jak puszę na luz i przekręci koła tak z pól obrotu pali jak malowana co to może być ? Zostawiona na ręcznym pali nawet przy minus 5 . Świeca i akumulator nowe .Czy przekaźnik w komorze silnika ? możliwe ? A może czujnik wałka rozrządu
? ktoś pomoże poradzi dzięki za odpowiedź Ostatnio edytowane przez Kwarcowy ; 22-04-2023 o 13:59 |
14-05-2023, 11:13 | #6 |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-05-2023
Skąd: Olsztyn
Model: Fiesta mk6
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: Demontaz rozrusznika
Dziękuje Timtravery. Twój opis plus jeden zagraniczny filmik i dałem rady wymienić. Bez tego tylko rozłożyć ręce i płakać.
Jeśli robicie to pierwszy raz to MUSICIE mieć PEŁNY dostęp od dołu auta ( kanał lub podnośnik i 2 m w górę - dostęp jest masakryczny a ruchy ręką i kluczem ograniczone - siniaki mam w kolorach dzikiego fioletu ). Z góry do wyjęcia akumulator i jego podstawka u mnie komputer był z drugiej strony aku wiec nie trzeba było. Sugeruje wymianę nzacząć od odnalezienia i wzruszenie śrub 2 i 3 od góry jak to się uda to macie 99% sukcesu. Najważniejsze - wskazówki jak znaleźć 3 śruby mocujące rozrusznik. ŚRUB 2 i 3 SZUKAJCIE PO BLASZKACH MOCUJĄCYCH KABLE OD GÓRY SILNIKA. Śruba 1 jest widoczna od dołu i przy rozruszniku - proste. Oryginalne mają rozmiar 10mm. To istotne jest przy poszukiwaniu dwóch kolejnych. Bo o ile drugą śrubę jesteśmy w stanie zobaczyć od dołu patrząc pionowo w górę po silniku od 1 śruby to 3 już tylko do wyczucia palcami. ich rozstaw to jakieś 10 cm po trójkącie prostokątnym - spójrzcie na nowy rozrusznik to ułatwi poszukiwania. Śruba 2 jest ulokowana POD kwadratową blaszką ok 2,5x2,5cm mocującą kable elektryczne widać ją od góry jakby na skraju silnika ma w sobie otwór w który wetknięty jest plastikowy kołek z kablami - pod nim wyczuwalna śruba 10mm. Śruba 3 jest pod dużo większym uchwytem do kabli w kształcie chyba litery L - patrząc od 2 śruby to idąc od silnika do przodu auta - widać to wyraźnie od góry - zaokrągloną cześć uchwytu w dziurką - śruba jest jakieś 5 cm głębiej idąc dokładnie POD uchwytem w kierunku silnika. Rozrusznik nawet po wyjęciu śrub dobrze się trzyma, spryskałem go płynem penetrującym i podważyłem go delikatnie nożem wkładając od dołu między rozrusznik a silnik przy dolnej śrubie (wiadomo z wyczuciem) a następnie z wyczuciem ale stanowczą szarpiąc góra dół Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Martwiłem się o spasowanie nowego - tego wirnika metalowego co wchodzi do silnika ale wszedł na miejsce lepiej niż klocek lego. Z rozrusznika śruby odkręcamy jak w opisie Timtravery. Mocowanie to dwie podkładki osadzone na plastikowym izolatorze jako całość - trzeba je wysunąć jak podkładki ze śruby schodzą jak całość - montując rozrusznik upewnijcie sie że obie weszły na miejsce śrub 10 i 13 - bo trudno to zauważyć bardziej wyczuć palcem. Zaopatrzcie się w ; 1 DOBREJ jakości krótką nasadkę 10mm - jak obrobicie śrubę to mogiła. 2. penetrator śrub koniecznie z RURKĄ dozowniczą - śruba jest trudno dostępna,solidna ale jak urwiecie śrubę szczególnie jedną z górnych ratunku nie będzie. 3 przedłużki różnej długości - stosujcie możliwie najkrótszą przedłużkę i nasadkę krótką ograniczy to ryzyko obrobienia czy urwania śruby 4 ja miałem też dwie grzechotki z nasadką 1/4 i ta większa chyba 3/8, manewry kluczem mocno ograniczone - większy klucz większa siła. Na pocieszenie montaż jest banalnie prosty - trwał 30 minut ze złożeniem. Odnalezienie śrub, ich zluzowanie (do każdej podchodziłem wielokrotnie starając je wzruszyć i dodatkowo co próbę pryskając penetratorem) i wyjęcie rozrusznika ponad 3,5h.... i worek łez i przekleństw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dacie radę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Boro303 ; 14-05-2023 o 21:01 |