Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-06-2023, 13:48   #1
yorey
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-08-2016
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 63
Domyślnie swap silnika z 1.6 na 2.0

Mędrcy, mam focusa 1.6TDCI z 2007 roku, w którym najpewniej umiera silnik (dźwięk wskazuje na panewkę, albo przytarty tłok), ZTCW 1.6 tak mają, że za długo nie pojeżdżą, w przeciwieństwie do 2.0. Auto służy mi dzielnie od paru lat, ostatnio sporo zainwestowałem w jego zawieszenie,układ kierowniczy, inne takie, trochę szkoda mi tych inwestycji rozważam zatem swap silnika na większy - pytanie brzmi: czy da się? Ile to musi kosztować? Czy ktoś to z powodzeniem ćwiczył? I czy znamy kogoś z W-wy lub okolic, komu można taki zabieg zlecić?

yorey jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 14:01   #2
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,867
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Ma sens jak się kupi coś takiego
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i całą komorę silnika przełoży.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 14:23   #3
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Cytat:
Napisał yorey Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ZTCW 1.6 tak mają, że za długo nie pojeżdżą
Chodzi Ci o stan z przytartą panewką czy ogólnie przebiegi robione przez te silniki?
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 14:33   #4
yorey
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-08-2016
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 63
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chodzi Ci o stan z przytartą panewką czy ogólnie przebiegi robione przez te silniki?
Ogólnie:-)
yorey jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 15:11   #5
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Ile to dla Ciebie "za długo nie pojeżdżą"? Jak długo siedzę na forum tak nie spotkałem się z problemami z trwałością a są sztuki które już wykręciły 400 tys. i więcej kilometrów. Generalnie są one oceniane jako całkiem niezłe konstrukcje, pomijając niektóre problemy z ich osprzętem (choćby sławne sitko do smarowania turbiny).

Na Twoim miejscu po pierwsze dowiedziałbym się co nie gra u Ciebie, a nie rozglądał się za mocno problematycznym swapem. Swap jest dobry jak mamy darmową roboczogodzinę albo robimy sobie projekt hobbystycznie.
A skoro auto masz doinwestowane, to po prostu bym go naprawił - wymieniając faktycznie uszkodzone elementy, bo kupno całego słupka to zwykle spora niewiadoma.

Ostatnio edytowane przez hindus ; 02-06-2023 o 15:14
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 15:30   #6
yorey
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-08-2016
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 63
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ile to dla Ciebie "za długo nie pojeżdżą"? Jak długo siedzę na forum tak nie spotkałem się z problemami z trwałością a są sztuki które już wykręciły 400 tys. i więcej kilometrów. Generalnie są one oceniane jako całkiem niezłe konstrukcje, pomijając niektóre problemy z ich osprzętem (choćby sławne sitko do smarowania turbiny).
To ciekawe, co piszesz, udało mi się wywiedzieć, że te silniki mają kłopoty ze smarowaniem i stąd ponadprzeciętna awaryjność, a remedium jest częsta wymiana oleju i stosowanie dokładnie takiego, jaki Ford (albo PSA) wymyślił. Ponoć Peugeot, albo Citroen szybko się połapali w tym problemie i zmienili miskę olejową na większą i to definitywnie rozwiązało problem. Konkludując - chyba lepszym pomysłem będzie wymiana słupka na francuski, tylko czy ktokolwiek wie jak ten silnik nazywał się u Francuzów? I w jakich latach występowała "poprawiona wersja"?
yorey jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 15:43   #7
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Wciąż uważam, że to jakieś bajania. Jakby było tak jak piszesz, to tematów o zatartych z braku smarowania 1.6 TDCI miałbyś na pęczki. Może ktoś gdzieś posłużył się skrótem myślowym i chodziło mu jednak o smarowanie turbiny. Z tym, owszem, były problemy w przedlifcie, kiedy z powodu zanieczyszczenia oleju zatykało się sitko filtrujące i turbo zamiast dostać zanieczyszczony olej, nie dostawała go wcale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. była akcja serwisowa, sitka usuwano, a po lifcie (czy gdzieś w tych okolicach) nie montowano ich wcale.

Zresztą nie bardzo jestem w stanie zrozumieć w jaki sposób zwiększenie miski olejowej miałoby pomóc w smarowaniu silnika? Kanałów olejowych chłodzących blok to nie poszerzy, smarowanie od dołu jest przecież takie samo, olej też ma się nagrzać do pewnej temperatury - co w takim razie (oprócz pogorszenia warunków pracy silnika spowodowanych większą ilością oleju do nagrzania) miałoby dać zwiększenie ilości?

Dlatego na Twoim miejscu zamiast kombinować to zdiagnozowałbym problem (ale u ogarniętego mechanika!), poprosił o wycenę i zadecydował czy silnik kupujesz używany czy naprawiasz ten.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 16:21   #8
yorey
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-08-2016
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 63
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Info mam od jednego z wiodących (polecanych na tutejszym forum) warsztatów:-) Ale rzecz nie w tym by koniecznie mieć rację, tylko by rozwiązać problem. Jak znaleźć pasujący słupek?
yorey jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 16:37   #9
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: swap silnika z 1.6 na 2.0

Odczytaj jaki numer silnika masz w tej chwili
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.