![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
Witajcie. Mojemu S-maxowi w dieslu (Ecoblue, 190KM) idzie 4 roczek we wrześniu i zastanawiam się nad kondycją akumulatora. A zastanawiam się bo zimą miałem sytuacje że nie załączało się grzanie przedniej szyby, nie działał system Start&Stop (to akurat fajnie że nie działał bo i tak go wyłączam ręcznie, o ile nie zapomnę). Być może na krótkich odcinkach był po prostu nie doładowany.
Teraz jest cieplej, jest podładowany, wszystko działa. Czy to waszym zdaniem kwalifikuje go do wymiany? Jak najlepiej go sprawdzić, żeby nie mieć przygody podczas dalszego wyjazdu (wyjazd za granicę). Wczoraj np. zrobiłem dalszą trasę ok 300km i po powrocie napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze 12,76V, poziom naładowania baterii w Forscan 77%). Postał noc i dziś rano napięcie na akumulatorze 12,32V. Ogólnie jak sobie czasem patrzę na stan naładowania akumulatora w Forscanie BAT_ST_CHRG to jest ok 66 i więcej.
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 74
|
![]()
Co do akumulatora to sam się chętnie dowiem ale SS nie musisz wyłączać przyciskiem za każdym razem. Po prostu wyłącz go w menu w zegarach. Wtedy jest wyłączony na stałe a w momencie jak powinien się załączyć w lewym dolnym rogu zegara od obrotów wyświetla się szara kontrolka SS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
Kiedyś jak próbowałem to ustawić w opcjach to nic nie dawało, czyli mimo że miałem wyłączony w zegarach to i tak działał. Ale może coś poprawili więc sprawdzę. DziękiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Bob
Zarejestrowany: 25-04-2014
Skąd: Wrocław
Model: S-Max / Focus
Silnik: 1.8TDCI / 1.6EB
Rocznik: 2006 / 2012
Postów: 487
|
![]()
Aku już wiekowy jak na obecne standardy. Jeśli zaniesiesz do fachowca/sklepu od aku to sprawdzi podstawowe parametry i zachowanie pod obciążeniem.
To nie powinno "dużo" kosztować a będziesz pewny. Zwłaszcza jak bezobsługowy to nie sprawdzisz poziomu płynu. W zeszłym roku uciekał mi prąd, padło podejrzenie na aku, dałem 2 dobre browarki a aku odebrałem na 2gi dzień i miał lepsze parametry niż fabryczne.
__________________
§23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
Wracając do tematu akumulatora, czy sprawdzenie specjalnym przyrządem pod obciążeniem to jest dobra i miarodajna metoda sprawdzenia stanu? W ASO ponoć używają specjalnego testera do akumulatorów (jakaś nazwa na M***).
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Wystarczy opornica i wskazanie spadku napięcia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
Opornica pokazała spadek napięcia do ok 7V. Także wymieniam zawczasu, żeby w drodze nie stanąć. Kupiłem akumulator Varta N70 - 70Ah, 760A, EFB. Z fabryki wyjechał też z Varta ale 70Ah, 700A, EFB. Myślicie, że ta różnica w amperach coś zmienia? Po resecie BMS zmieniać ty akumulatora?
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Nic nie zmieniaj, być może fizycznie ma tyle samo, bo parametry na etykietach akumulatorów są teraz często podawane na wyrost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
![]()
testowali w sklepie specjalnym przyrządem i pokazywał nawet więcej - ok 780A
Już go założyłem, wcześniej stał dzień do cteka podpięty, tak dla pewności go doładowałem. Po wymianie i resecie BSM pokazuje stan naładowania 91% Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 19-12-2021
Skąd: Białystok
Model: S-Max
Silnik: 2,0TDCi 180km
Rocznik: 2016
Postów: 9
|
![]()
Też szykuję się do wymiany aku. U mnie w roczniku 2016 od nowości siedzi AGM 70AH 720A firmy Johnson controls. Zastawiam się nad kupnem aku firmy GROM ponieważ taki polecają w sklepie w którym od wielu kupuje akumulatory. Czy ktoś spotkał się z tą firmą czy lepiej wybrać bardziej znaną markę typu bosh czy Varta?
Bump: |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
akumulator , diesel , s-max |
|
|