![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
![]()
Cześć,
Mam problem w forscanie z pcm. A mianowicie wywala błąd że pcm to błąd, raz to jest a raz jest że brak błędu. Nie można odczytać danych/parametrów tylko z pcm ,reszta modułów bez problemu. Również nie można zrobić samodiagnostyki PCM wyskakuje błąd, a w czerwcu można było zrobić samodiagnostyke pcm. Pozostałe moduły samodiagnostyke przechodzą. Czy ktoś miał podobny problem ? Dodatkowo mam dziwny problem z autem. Gdy jest ciepło sucho, auto jeździ normalnie. Ale jak po deszczu i jest wilgoć to auto nie ma mocy, na 1 biegu po całym dniu stania ciężko mu jechać na 1 biegu ,jak się dodaje gazu jest mułowate, ale po przejechaniu z 200 czy 300 metrów już jest lepiej i później jest ok. Ale też w czasie jazdy przy równej prędkości jest taki objaw jakby go hamowało,tracił moc ,jakby coś go za tył nagle ciągnął . I przy rozpędzaniu potrafi szarpnąć. Ale jak w czasie jazdy wciśnie się nagle gaz mocniej to reaguje. Wstawiam parę zdjęć z forscan do podglądu. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,942
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
![]()
Ktoś miał podobnie ?
Bump: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,633
|
![]()
Gaz jest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
![]()
Tak jest gaz. Ale to nie ma znaczenia czy to się dzieje na benzynie czy na gazie jednakowo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,633
|
![]()
To odepnij gaz, wystarczy sam bezpiecznik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
![]()
A co może mieć wspólnego gaz do braku odczytu z pcm ?
Oraz jak wilgoć jest to na samej benzynie glupieje ? Że traci moc ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,009
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,074
|
![]() Cytat:
Sterownik gazu potrzebuje ze sterownika silnika informacje na temat prędkości obrotowej silnika, obliczonych dawek paliwa, czasów otwarcia wtrysków itp. itd. Zdecydowana większość sterowników gazu uzyskuje te informacje poprzez "otwarcie sesji diagnostycznej ze sterownikiem silnika (PCM)" i odczyt tych parametrów poprzez odpowiednie "zapytania o PID". Problem polega na tym, iż dany sterownik (w tym PCM) może mieć otwartą TYLKO JEDNĄ SESJĘ DIAGNOSTYCZNĄ. W związku z tym, jak FORSCan próbuje otworzyć sesję diagnostyczną do PCM, to PCM mając już otwartą sesję diagnostyczną ze sterownikiem gazu "mówi" FORScanowi "spadaj"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To z tego właśnie powodu, jeśli jest gaz założony, PRZED KAŻDA DIAGNOSTYKĄ trzeba ów gaz WYŁACZYĆ. jakąkolwiek metodą.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-08-2023 o 11:42 |
|
![]() |
![]() |