|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-08-2023, 21:17 | #11 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,907
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
W drugą stronę tak samo działa, dla mnie jazda dieslem jest zawsze niemiłym przeżyciem, co kto lubi.
|
24-08-2023, 21:54 | #12 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
Tylko że autor wątku wyraźnie pisze, że jeździł cały czas ropniakami
|
25-08-2023, 08:33 | #13 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 92
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
W pracy od czasu do czasu jeżdżę Skodą superb benzyna automat i też daje radę, więc dopuszczam nowe auto w benzynie jak i ropie. Najbardziej jednak mi zależy na zakupie auta z silnikiem najmniej awaryjnym, a raczej najmniej kosztownym w naprawach, bo i tak zawsze jakieś będą.
Mało tego, chciałbym kupić w automacie, ale trochę się boję powershifta choć jak słyszałem w tych rocznikach już jest lepiej niż do 2015. |
26-08-2023, 12:50 | #14 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,614
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
Śmeiszą mnie kłótnie wyższości 1 silnika nad drugim. W swojej historii jeździłem:
pb (lpg)->pb (lpg)->on->on->pb (lpg)
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
27-08-2023, 22:26 | #15 |
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2015
Skąd: małopolska, śląsk
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, TSI 150KM
Rocznik: 2014,2022
Postów: 276
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
|
08-09-2023, 09:36 | #16 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 30-12-2021
Skąd: Kikół
Model: Kuga Vignale
Silnik: 1,5 ECOBOOST
Rocznik: 2018
Postów: 16
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
traper2000 i co ostatecznie wybrałeś ? tez po Focusach w dieslu nastawiłem sie na Kuge 1.5 w benzynie. Mam Jedengo focusa w benzynie od 3 lat i w zasadzie bezawaryjny. Meczy mnie tylko ta mysl powershifta...
|
08-09-2023, 12:57 | #17 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 92
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
Cześć,
wczoraj dokonałem zakupu Kuga 2018 1.5 benzyna, automat, 175KM z małym przebiegiem i całkiem wypasioną z Polskiego salonu. Ale żeby nie było tak różowo, to w drodze od sprzedawcy (dealer samochodów nowych, który również oferuje używane z gwarancją) z Gdanska, samochód miał jakąś małą moc na wyższych prędkościach i w połowie drogi wyskoczyła awaria w postaci żółtej ikony silnika :-(. Opiszę problem w nowym wątku bo nie wiem czy to jakaś błachostka czy mina, a już mnioe nie stać na miny :-( |
09-09-2023, 04:57 | #18 |
ford::amateur
Imię: Tymek
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 0
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Ja po okazyjnym zakupię robiłem remont silnika przy 62tys km. Panewki główne nie istniały, pompa wody już przeciekała, uszczelka pod głowicą kaput, rysy na cylindrach, ubywający płyn chłodniczy i jeszcze wiele smaczków. Ford nie przewiduje remontu silnika, tylko wymiane całego bloku. Tuleje trzeba było dorabiać na wymiar itd. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję że u Ciebie to się nie wydarzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli Kuga to tylko diesel 2.0 w automacie. Masz czas na odstąpienie od umowy. Ja bym oddał to auto. Znajdziesz lepsze. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ciekawa lektura, jest opisane wszystko książkowo co się dzieje z silnikami ecoboost. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 11-09-2023 o 09:52 |
09-09-2023, 05:33 | #19 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 92
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
Wg VIN silnik u mnie to SILNIK ENM9 1,5 l 16 V TC SIGMA A, ciekawe czy to ta awaryjna jednostka czy już może zmodyfikowana. Auto z końca 2018r. Na jakimś filmiku ktoś porównywał starsze konstrukcje z poprawionymi nowszymi (nie pamiętam czy w 2015 czy 2016 zmieniono bloki i głowice i coś tam jeszcze).
|
09-09-2023, 07:17 | #20 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: Zakup KUGA MK2 lift 2017/2018 1.5 benzyna
Nie ma co dramatyzować za bardzo,jak poprzedni właściciel nie dbał ,to może być różnie. Wiadome ,są pewnie problemy ,ale trochę tych silników jeździ.
Czytałem ten wpis na rosyjskim forum ,trochę słabe podejście z jakimś wynalazkiem oleju 15w40. Coś takiego to się leje do agregatów prądotwórczych ,nawet maszyny do użytku w ogrodzie zalewa się lepszym olejem . Niestety ekologia nie pomaga w projektowaniu silników,czytając fora innych marek samochodów,wcale różowo nie jest . Ludzie sami szukają problemów ,autko najlepiej serwisowane w ASO ,a tam wymiany oleju co 30 tys km. A normalna wymiana co 10 ,max 15 i napewno problemów mniej. Akurat w tych 1.5 EB ,w dużym stopniu przyczynia się kolektor dolotowy ,zbiera się olej ,który powoduje spalanie stukowe. W swoim silniku wymieniłem ten kolektor,plus modyfikacja ustawień kompa silnika ,aby turbina nie była taka " ostra " od samego dołu na lekkie dotknięcie gazu. Poprostu chciałem zminimalizować popularne zjawisko lspi . Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka |