Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2023, 17:58   #31
Tomaszek90
ford::beginner
 
Avatar Tomaszek90
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-08-2023
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: C-Max Titanium
Silnik: 1.5 Pb
Rocznik: 2015
Postów: 39
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

A wiec sprawa wygląda tak. Otworzyłem auto, podpiąłem komputer i pokazało 4 błędy:
1) B108E:01-68
2) B11BA:1C-68
3) B1215:00-68
4) U3003:16-2B
Błąd 1 i 4 mozliwe ze wynikł z padnietego aku, bo wyswietlacz sie dlatego nie włączył. Reszta nie mam pojecia dlaczego wyszła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po sprawdzeniu komputerem otworzyłem maske, zamknałem auto centralnym, zdjąłem kleme minusową i dokonałem pomiaru, +/- po 5 minutach od zamkniecia auta i jakie moje zdziwienie wyszło gdy pokazało mi 0.01-0.02AGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ksiązkowo.. i pytanie czym to spowodowane? słabym,rozładowanym akumulatorze czy ma humory jak Kobieta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Napiecie na aku pokazywało 10.76V.. Wyjałem aku, podpiałem pod ładowarke i planuje go zostawic przynajmniej do jutra rana, niech sie łąduje całą noc... Czy mozliwe jest ze aku np sam sobnie pobiera energie i tym samym sie rozładowywuje? Czy np jest mozliwe ze ładowany zwykłym prostownikiem, starego typu transformatorowym mogł go wykończyc i np zasiarczyc? co tym samym zmniejszyło jego pojemnosc i sprawnosc? Wybaczcie za ten chaos w poście ale spedza mi to sen z powiek, tym bardziej ze w Holandii zaczyna sie aura deszczowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W załączniku wrzuce kilka zdjec, filmik nagrałem lecz raczej nie wrzuce go tutaj z tego jak ładnie spadł prąd przy teście
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20230929_164718.jpg (96.7 KB, 11 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230929_174524.jpg (95.7 KB, 9 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230929_164939.jpg (97.4 KB, 8 wyświetleń)

Tomaszek90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2023, 20:15   #32
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,944
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Błędy mogły się zrobić z braku zasilania (słaby aku, wyjęte bezpieczniki). Ładowanie akumulatora EFB zwykłym prostownikiem nie powinno mu zrobić krzywdy, a z takim napięciem samochód nie ma prawa funkcjonować poprawnie.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2023, 20:33   #33
Tomaszek90
ford::beginner
 
Avatar Tomaszek90
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-08-2023
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: C-Max Titanium
Silnik: 1.5 Pb
Rocznik: 2015
Postów: 39
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Gdy Aku będzie na wykończeniu, to pomiar mi to pokaże? Np teraz się ładuje, będzie się lądował do rana. Idąc do pracy sprawdzę go miernikiem ile pokazuje, jak jest zaraz po ładowaniu,ciepły itd... i sprawdzę go po 8h gdy wrócę z pracy.jesli wartość spadnie to czy oznaka że nie trzyma ładunku i sam z siebie ,nawet na pusto się rozładowuje? Już Czy warto kupować nowy ?
Tomaszek90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2023, 21:12   #34
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Ładowanie startym prostownikiem ,tto praktycznie 100% .ładowarkami i przez alternator 80%. U mnie przy ponad 6 letnim Aku,w kompie pokazuje 60% naładowania ,dawno były większe wartości ,ładowanie przebiegało cyklicznie ,czasem nawet tylko przy hamowaniu silnikiem . Obecnie jest ładowany cały czas,więc koniec się pewnie zbliża .

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2023, 21:33   #35
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,944
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Stan aku najlepiej pokaże pomiar z obciążeniem. Objawami końcowego stanu będzie szybkie ładowanie i jeszcze szybsze samoczynne rozładowywanie (w skrajnych przypadkach po naładowaniu na drugi dzień zimny rozruch jest niemożliwy).
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2023, 15:06   #36
Tomaszek90
ford::beginner
 
Avatar Tomaszek90
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-08-2023
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: C-Max Titanium
Silnik: 1.5 Pb
Rocznik: 2015
Postów: 39
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

A więc sprawa wygląda nastepująco. Calą noc Aku się ładował, o godzinie 4 rano,po odłączeniu ładowarki pokazało napięcie 12.73V. Po pracy tj o godzinie 14,gdy Aku stał odłączony, miernik pokazał 12.17V. Wsadziłem akumulator do auta, podpięty ,pokazuje 12.17V, przy pierwszym odpaleniu napięcie spadło do 9.60V i po sekundzie zaczęło rosnąć, do 14.80V czyli alternator sprawnie ładuje. Zgasiłem i już Aku pokazał 11.98 po pierwszym odpaleniu. Drugie odpalenie i już napięcie spadające wzrosło bo zatrzymał się na 10.50V i potem normalnie wróciło do 14.70-14.80V. Przyjechałem na zakupy,korzystając ze odpalił i jezdziGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po powrocie zobaczę jeszcze raz i też zerkne po czasie dopinając minusową kleme jak z poborem prądu na postoju. Ale czy takie napięcia kwalifikują się do wymiany akumulatora na nowy? Dodam że ten tester który jest na zdjeciu wskazał na poziom średni akumulatora.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20230930_143826.jpg (103.6 KB, 8 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230930_150306.jpg (98.6 KB, 6 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230930_150423.jpg (98.3 KB, 6 wyświetleń)
Tomaszek90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2023, 15:36   #37
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,633
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Aku naładowane czy tylko napiecie zrobione ładowarka z dyskontu?
Antej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2023, 16:00   #38
Tomaszek90
ford::beginner
 
Avatar Tomaszek90
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-08-2023
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: C-Max Titanium
Silnik: 1.5 Pb
Rocznik: 2015
Postów: 39
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aku naładowane czy tylko napiecie zrobione ładowarka z dyskontu?
Ładowarka CTEk 5.0, ładowane +/-12 godzin.

Bump: Wróciłem z zakupów, gaszony,odpalany minimum 5 razy, pod domem zgasiłem. Wyjąłem zakupy dosłownie po 5 minutach chce odpalić i dupa... zero reakcji. Napięcie pokazuje 11.53V a podczas startu spadło do 9.50, za drugim podejściem było to 10V ... w poniedziałek kupie Aku nowy chyba bo oszaleje
Tomaszek90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2023, 16:09   #39
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,633
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Nie cytuj całych postów, zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.

Czyli problem z pojemnością.
9.5V przy starcie nie jest beznadziejne, ale w zimę to już to Aku pewnie by klęknęło.
Antej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2023, 16:12   #40
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Tak patrząc ,to już praktycznie po akumulatorze . Jak nie podłączony do samochodu ,a napięcie spada do 12.17,to już szału nie ma. Musisz myśleć nad nowym . Tego możesz spróbować ładować prostownikiem transformatorowym ,tak do 16-16.2 V Wtedy zobaczyć jakie będzie napięcie po paru godzinach. Myślę ,że nie będzie awaria w instalacji pojazdu,chodzi mi o pobór prądu,tylko już padający Aku,a jak jest od nowości ,to nie ma się co dziwić .

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.