|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-11-2022, 13:29 | #31 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Ta gruszka podciśnieniowa nad elektrosiłownikiem porusza klapę. która przełącza nawiew z zewnątrz na zamknięty wewnętrzny. Wężyk idzie do zespołu włącznika siły nawiewu wentylatora. A od niego do komory silnika.
Sprawdź czy gdy dźwignia elektrosiłownika zejdzie całkowicie w dół i pociągnie wodzik, to czy obróci się ośka klapy nagrzewnicy. To na niej jest krzywka poruszająca włącznik obwodu elektrozaworu podciśnienia. (sterującego zaworem wodnym nagrzewnicy).
__________________
Zgredzik |
20-11-2022, 18:04 | #32 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-05-2013
Model: Transit
Silnik: Disel
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Natomiast zawór sterujący dopływem wody z chłodnicy do nagrzewnicy, pozostaje cały czas otwarty nawet jak się skręca temperaturę na minimum. Ten zawór jak poruszam ręka to chodzi luźno i mogę go ustawić w każdej pozycji. Na razie jest ustawiony na otwarty. Przy takim ustawieniu ogrzewanie działa na max grzanie lub zimno To znaczy zaczyna grzać na końcu tarczy pokrętła na maksa. Pośrednie temperatury nie działają od razy leci zimne. Podejrzewam, że gruszka podciśnieniowa nad elektrosiłownikiem poruszająca klapę która przełącza nawiew z zewnątrz na zamknięty wewnętrzny. Jest odłączona / rozłączona by wisi obok nie cienki wężyk, który wychodzi z góry. Muszę się jakoś do niej odstać żeby to sprawdzić potem pozostanie mi sprawdzenie w silniku sterownika oraz zaworu. Czy da się jakoś sprawdzić działanie sterownika ? |
|
21-11-2022, 12:10 | #33 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Gruszka zaworu cieczy do nagrzewnicy powinna być połączona wężykiem z elektrozaworem vacu. Dźwignia zaworu cieczy, którą porusza gruszka - moim zdaniem - nie powinna dać się ustawiać w dowolnej pozycji, bez podciśnienia powinna samoczynnie ustawiać się w pozycji otwartego zaworu.
Skoro ewidentnie gruszka nie pracuje, to zawór będzie w takiej pozycji, w jakiej go ręcznie ustawisz, chyba że przepływ cieczy lub wibracje nadwozia jakoś przesuną nurnik zaworu. Sprawdź, czy do elektrozaworu dochodzi w ogóle podciśnienie (przy pracującym silniku). Jaki sterownik chcesz sprawdzić? Czy elektrosiłownik? Elektrosiłownik powinien pozycjonować się tak jak ustawiasz gałkę temperatury, a nie tylko w skrajnych położeniach. Potencjometr gałki regulacji temperatury i potencjometr w elektrosiłowniku poruszany silniczkiem elektrycznym poprzez przekładnię, tworzą elektroniczny mostek opornościowy, który ma się samoczynnie równoważyć. Czyli tak długo silniczek elektryczny obraca w elektrosiłowniku potencjometr (czyli też dźwignie poruszające kalpy), aż proporcje podziału oporności w potencjometrze będą takie same jak w potencjometrze w panelu sterowania. Ja nagrzewnicy nie rozbierałem, jak to w środku wygląda - nie wiem. Ale ta długa dźwignia z podłączonym wodzikiem zamyka i otwiera ciepłe powietrze, natomiast z drugiej strony elektrosiłownika oś poruszająca dźwignią wchodzi do nagrzewnicy i napędza klapę regulującą proporcje zimnego i ciepłego powietrza. Może tu jest jakiś problem... Wężyk gruchy zmieniającej obieg z zewnątrz na wewnętrzny idzie do panelu sterowania do zespołu przełącznika siły nawiewu. Tam na przełączniku elektrycznym zamontowany jest zawór vacu.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-11-2022 o 12:33 |
08-11-2023, 17:27 | #34 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Sprawdziłem już chyba wszystko zgodnie z opisami i dalej nie mam ogrzewania.
Odkryłem, że węże doprowadzające ciepłą wodę do zaworu w komorze silnika (wersja z klimą) są odwrotnie podłączone. Na zaworze jest strzałka kierunku przepływu ale czy to ma jakieś znaczenie? Czy ten wymiennik ciepła (kaloryferek) w nagrzewnicy musi być odpowiednio podpięty? I czy można tę nagrzewnicę (sam wymiennik - kaloryferek) jakoś wydłubać na zewnątrz bez demontażu całej deski rozdzielczej? |
09-11-2023, 13:00 | #35 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Sam element grzejny podłącza się - co do zasady: przewód doprowadzający wyżej, powrotny niżej. Przepływ czynnika przez zawór musi być taki jak pokazuje strzałka. Elektrosiłownik działa w pełnym zakresie? Długa dźwignia idąca od elektrosiłownika jest podłączona do górnej klapy i ramię klapy się porusza?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-11-2023 o 13:06 |
|
09-11-2023, 17:17 | #36 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Tak. Wszystko z elektrosiłownikiem jest w porządku zgodnie z opisami.
Z zaworem jest ten problem, że strzałka jest na dolnym króćcu - więc nie rozumiem... Chyba, że można go jakoś odwrotnie zamontować... Dziś zdjąłem zawór i wygląda na to, że wszystko z nim OK. Przepłukałem nawet trochę nagrzewnicę co prawda grawitacyjnie - po prostu przelewałem przez nią wodę i przedmuchałem płucami bo to jedyny sprzęt u mnie dostępny. Wygląda na drożną. Gdy płyn jest zagrzany - wszystkie przewody gorące a za zaworem chłodne. Jakby zawór był zamknięty a nie jest. |
09-11-2023, 20:29 | #37 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Nie wiem czy czytałeś już opis jak działa zawór nagrzewnicy - kiedy jest zamknięty, wąż doprowadzający jest połączony "na krótko" z wężem powrotnym. Kiedy się otwiera, to te połączenie jest zamykane , a płyn płynie przez nagrzewnicę. To co piszesz sugeruje, że zawór jest zamknięty.
Ale... ten układ wymyślił ktoś w pijanym zwidzie. Jest tam kilka elementów o których nie bardzo wiadomo po co są i co robią. W tym taki skomplikowany zespół wodny z samoczynnym zaworem, który jest bardzo blisko połączony z przewodami nagrzewnicy. Ja tylko pamiętam, że na angielskim forum Transita był opis, że w przypadku awarii tego zaworu, źle działa ogrzewanie. Jest to chyba tzw. zawór różnicowy. To było kilka lat temu i szczegółów nie pamiętam. Na rysunku z linka to jest zespół nr 5 (nr części 4494367). Oryginalny nowy - jak to u Forda - kosztuje majątek, czasem ponad 800 zł. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Poświeciłem trochę czasu by znaleźć taką używkę, chyba tu jest w tym komplecie za 200 zł [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeżeli na 100% jesteś pewny, że zawór się otwiera, a do nagrzewnicy mimo to nie płynie ciepły płyn, to prawdopodobnie ten zawór różnicowy w tym zespole padł (zacina się od osadów). Ale głowy sobie za to nie dam uciąć - jakby co... Link do rysunku, masz tu dobrze pokazane prawidłowe podłączenie węży do zaworu nagrzewnicy i zaworu różnicowego. Zespół detali z zaworem (nr 5) jest zlokalizowany na dole za chłodnicą - tak było u mnie... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-11-2023 o 20:40 |
10-11-2023, 09:13 | #38 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Dziękuję za zaangażowanie w rozwiązanie mojego problemu ale dotyczy on wersji benzynowej więc odpadają te wszystkie "wynalazki" z diesla.
Układ jest prosty. Dwie nagrzewnice. Wersja z klimatyzacją. Tylna nagrzewnica normalnie grzeje. Może jakiś problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy? Choć wiele razy w rożnych transitach spuszczałem płyn i potem samo to wszystko się odpowietrzało... |
10-11-2023, 10:15 | #39 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
No... zapomniałem, że to 2,3 DOHC.
Podsyłam schemat podłączenia przewodów grzejnych do nagrzewnicy (jeżeli nie znasz tego rysunku). [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-11-2023 o 16:56 |
16-11-2023, 10:36 | #40 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Rysunek z powyższego linku widziałem ale to nie wygląda jak mój silnik. Może to jest nowsza wersja.
Problem rozwiązany. Wszystkie układy sprawne. Po prostu był zagięty wąż na odpływie w niewidocznym miejscu. Powstał nowy "zawór" stale zamknięty... [IMG]Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.[/IMG] W tym samochodzie był wymieniany silnik. Mechanik wcisnął silnik i pozagniatał przewody. Przewód stał się nagle za krótki to nie sprawdził dlaczego tylko położył go na silniku nie tam gdzie był przedtem. I ja za to zapłaciłem niemało a potem walczyłem z brakiem ogrzewania tracąc czas i o mało nie zacząłem rozbierać całej deski rozdzielczej... |