![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 12-08-2017
Model: MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
![]()
Sorki nie wiem, czy mizba takie tematy tu zamieszczać ale zaryzykuje.
Chciałem się zapytać o pracę silnik - skrzynia. Mianowicie jak jedziemy autem, to jak zmienimy bieg na niższy, to wzrastają obroty a jak byśmy trzymali cały czas gaz równo, tak jak w automacie, to wzrosną o tyle a żeby prędkość pojazdu dalej była taka sama i mnie różnica 1km przy 50km na h a i odwrotnie jak wrzucimy wyższy bieg. To jest tym spowodowane, że proporcjonalne opory rosną i maleją i finalnie mamy dalej taka samą prędkośc lub bardzo podobną? Może to głupie ale zaczaiłem się kiedyś nad tym zastanawiać. Jeśli przelozenie zmieni się o drugie tyle, z 3.na 1,5 to do utrzymania stałej prędkości obroty muszą wzrosnąć też tyle. Czyli opory się zmieniają w proporcji do przełożenia i mając ten sam gaz prędkość nie ulega zmianie. Tak?? Ostatnio edytowane przez MATRIX266 ; 02-02-2024 o 11:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
|
![]()
Niezły matrix....
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,986
|
![]()
W przyrodzie nic nie jest liniowe. Na przełożenie całkowite składają się przełożenie skrzyni i przekładni głównej. Silnik ma inne opory przy różnych obrotach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2018
Model: Mk 4
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jak zmieniasz bieg na niższy to obroty wzrastają....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 22-04-2016
Skąd: Piła
Model: Mondeo MK4 TitaniumX/S
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 116
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo Titanium mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 158
|
![]()
No to chyba normalne ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-01-2019
Skąd: EPD
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]()
Science fiction
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::average
![]() Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 12-08-2017
Model: MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |