![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: Focus Active X MkIV/Fiesta Mk8
Silnik: 1.0 Ecoboost/1.0 Ecoboost
Rocznik: 2022/2022
Postów: 540
|
![]()
Cześć. Od dnia zakupu mam taki problem, że przy puszczaniu pedału gazu czuję lekkie szarpanie. Samochód mam od pół roku, dzieje się to sporadycznie, zauważyłem, że objaw się pogłębia gdy jedziemy autem w 4 osoby i podczas jazdy pod górkę puszczam gaz. Samochó to Ford Focus 1.0 155KM, ze skrzynią powershift. Auto jest na gwarancji, natomiast do serwisu mam 100 kilometrów i zanim pojadę chciałbym poznać Wasze doświadczenia w tym temacie bo wiem, że to nie jednostkowy przypadek. Z góry dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: Focus Active X MkIV/Fiesta Mk8
Silnik: 1.0 Ecoboost/1.0 Ecoboost
Rocznik: 2022/2022
Postów: 540
|
![]()
Podbijam pytanie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-01-2019
Skąd: Tarnów
Model: focus mk4 kombi
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 155, PS7
Rocznik: 2023
Postów: 115
|
![]()
Wygląda na to, że jednak jednostkowy przypadek, skoro nikt nie odpowiada. Były narzekania na pracę 8 biegowego AT, ty masz 7 biegowe DCT. Sam jeżdżę od końca lipca 2023 focusem z takim samym napędem jak u ciebie i ta skrzynia u mnie pracuje płynnie. Jedyny raz kiedy szarpnęła to gdy rozpędziłem się dość dynamicznie do 140, odpuściłem gaz, a następnie dokładnie w tym momencie gdy skrzynia wrzuciła wyższy bieg depnąłem w podłogę. Wtedy automat wykonał głęboką redukcję i szarpnął. To jedyny przypadek w ciągu już ponad 30 tysięcy kilometrów.
Tak się zastanawiam, czy poszarpywanie o którym piszesz nie jest generowane przez układ miękkiej hybrydy. Jeżeli jedziesz pod górę z wciśniętym gazem to silnik elektryczny pracuje wspierając benzynę. Odpuszczasz lekko gaz i silnik elektryczny przestaje pomagać. Jeśli odpuścisz gaz mocniej auto przechodzi w tryb odzyskiwania energii, czyli silnik elektryczny zamiast pomagać zaczyna obciążać (hamować) samochód. Zwróć uwagę czy sposób w jaki odejmujesz gaz (szybciej lub wolniej, całkowicie odpuszczasz czy tylko trochę) ma wpływ na to szarpanie. Możesz sobie ustawić na desce rozdzielczej wyświetlanie wskaźnika pracy układu hybrydowego i może też coś to powie. Zobaczysz czy wskaźnik hybrydowy nie przeskakuje w momencie poszarpywania pomiędzy trybem wspomagania i trybem odzysku energii. Czy to poszarpywanie zależy w jakiś sposób od tego jaki masz włączony tryb jazdy? Ostatnio edytowane przez robert_71 ; 21-03-2024 o 07:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: Focus Active X MkIV/Fiesta Mk8
Silnik: 1.0 Ecoboost/1.0 Ecoboost
Rocznik: 2022/2022
Postów: 540
|
![]()
Najbliższa trasa za 2 tygodnie, sprawdzę podpowiedzi. Na innej platformie widziałem kogoś z identycznym objawem, niestety zginął mi ten wątek.
|
![]() |
![]() |