Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-04-2024, 14:08   #21
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 575
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał pazdanmichal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
danych wyjąłem czujnik ten w kolektorze dolotowym i nie pokazywało danych
tomao, założyłem, że cytat powyżej jest o tym czujniku, który wskazałeś. Nie masz może Pid-ów, które by mu się przydały, oczywiście pod warunkiem, ze kolega skorzysta z Forscana?

thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 14:28   #22
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Nie szukałem ich nigdy, postaram się dzisiaj podłączyć forscanem i sprawdzić, co jest dostępne w sterowniku. Ogólne programy diagnostyczne (jak np CarScaner) nie dają dostępu do takiej liczby parametrów jak Forscan.

Edit:
Załączam dane z czujników. Wydaje mi się, że to już wszystko co może dotyczyć dolotu, ale trudno mi określić pid ciśnienia doładowania. Jest jakiś z napięciem, może coś przeoczyłem. Wszystkie dane dotyczą silnika bez obciążenia (na postoju samochodu).
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg czujniki idle.jpg (70.7 KB, 18 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg czujniki 2800.jpg (71.9 KB, 14 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg czujniki 4300.jpg (72.2 KB, 14 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez tomao ; 04-04-2024 o 17:00
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 20:39   #23
pazdanmichal
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ogólne programy diagnostyczne (jak np CarScaner) nie dają dostępu do takiej liczby parametrów jak Forscan.
Cześć, dzięki że mi pomagacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do cytatu powyżej, widziałem te czujniki na forscanie w wersji PC.

Jak nie mam kompa to odczytuję rzeczy z telefonu - carscanner. Dziś kilka razy podczas jazdy po zatrzymaniu się (np na światłach) i wrzuceniu luzu miałem różne odczyty czujnika MAP
37 kPa
31-32 kPa
31 kPa
32 kPa
33 kPa i po chwili dziwnie, nieregularnie wzrastało, cały czas na luzie (zdjęcie załączam)

Kolejna rzecz to pomiary tego czujnika podczas odpalania (silnik rozgrzany). Na początku około 97 kPa (BARO wskazywał 100 kPa), potem spadło do 25 kPa, silnik ruszył i już siedział na stałych obrotach, a czujnik odczytywał coraz to wyższe ciśnienie pomimo że obroty się nie zmieniały. Podsyłam fotę również, tak jak mówię przedstawia ona wykres od razu po uruchomieniu, bez dodawania gazu czy ruszania, odpalenie i tyle.

Czy to może na coś wskazywać?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jest jeszcze 3 czujnik, w samym kolektorze
Tak, to jest czujnik który właśnie wyciągałem i to najpewniej z niego pomiary są w apkach. Te zdjęcia wyżej dotyczą najpewniej pomiarów z niego. Co do tego przy intercoolerze, jesteś pewien, że wyciąga się go od dołu? Od dołu nie widziałem żadnej śrubki, od góry była jedna, próbowałem ją odkręcić ale nie dałem rady przecisnąć się żeby dobrze złapać główkę torxa

Ostatnio edytowane przez pazdanmichal ; 04-04-2024 o 20:43
pazdanmichal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 20:49   #24
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał pazdanmichal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wyciąga się go od dołu?
Jest blisko kroćca wylotowego intercoolera, gdzieś na jego lewym boku.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jest na 5 zdjęciu. Z tego kroćca idzie rura do przepustnicy, od dołu, po zdjęciu osłony silnika jest dostęp.

Ostatnio edytowane przez tomao ; 04-04-2024 o 20:53
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 20:57   #25
pazdanmichal
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
od dołu, po zdjęciu osłony silnika jest dostęp.
Jesteś na 110% pewien? Jak na moje to jest od góry, zobacz jak to u mnie wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zdjęcie robione od góry oczywiście.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pazdanmichal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 21:23   #26
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Czujnik jest od góry kroćca, ale od dołu samochodu, teraz precyzyjnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2024, 21:42   #27
pazdanmichal
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czujnik jest od góry kroćca, ale od dołu samochodu, teraz precyzyjnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Racja, teraz ma to sens Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co uważasz o zdjęciach, które wysłałem? Te odczyty są realne?
pazdanmichal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2024, 09:14   #28
pazdanmichal
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączam dane z czujników. Wydaje mi się, że to już wszystko co może dotyczyć dolotu, ale trudno mi określić pid ciśnienia doładowania. Jest jakiś z napięciem, może coś przeoczyłem. Wszystkie dane dotyczą silnika bez obciążenia (na postoju samochodu).
Zmierzyłem też u siebie, załączam w zdjęciach. Czujnik BAP ma trochę inne pomiary niż u Ciebie. Czy mógłbyś proszę zmierzyć ile pokazuje ten czujnik jak masz wyłączony silnik, na zapłonie? Tak chyba jest najsensowniej porównać.
Dodatkowo jak jechałem sobie spokojnie, może z 30-40 kmh to auto bardzo szarpnęło, ciśnienie wg czujnika BAP wtedy wystrzeliło (nie wiem czy wystrzał na wykresie był przed szarpnięciem czy po). Czy to jest realne? Gaz wtedy nie był lub był bardzo lekko wciśnięty.

linki kolejno do zdjęć w dobrej jakości:

skok BAP:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

0 rpm
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

4200 rpm
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

2800 rpm
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

800 rpm
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Zrzut ekranu 2024-04-05 101200.jpg (19.6 KB, 7 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zrzut ekranu 2024-04-05 084811.jpg (19.7 KB, 8 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zrzut ekranu 2024-04-05 084902.jpg (20.4 KB, 5 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zrzut ekranu 2024-04-05 085224.jpg (20.1 KB, 4 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zrzut ekranu 2024-04-05 085328.jpg (19.8 KB, 5 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez pazdanmichal ; 05-04-2024 o 09:17
pazdanmichal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2024, 10:06   #29
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 575
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Widzę, że trochę drgnęło. Michał mierzy Forscanem, a tomao także się postarał, czyli jest nadzieja. Po południu, w chwili wolnej pomyśle nad tymi danymi i jaki jest związek pomiędzy nimi, a DTC i tym zapachem benzyny, który jest w temacie. Być może warto przyjrzeć się innym parametrom, typu ciśnienia paliwa, sygnał z czujnika tlenu , itp. Sprawdzenie szczelności dolotu jakąś dymarką także by nie zaszkodziło. Na tą chwilę widzę że wasze układy sterowania silnikiem są o poziom wyżej w rozwoju niż mój. MAF jako sygnał podaje częstotliwość, czujnik tlenu jest szerokopasmowy, itd., więc to, co ja mogę znaleźć u siebie na nic się nie przyda.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2024, 11:11   #30
pazdanmichal
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzę, że trochę drgnęło. Michał mierzy Forscanem, a tomao także się postarał, czyli jest nadzieja. Po południu, w chwili wolnej pomyśle nad tymi danymi i jaki jest związek pomiędzy nimi, a DTC i tym zapachem benzyny, który jest w temacie.
Dzięki!
Najbardziej mnie dziwi ten czujnik BAP, wydaje mi się że coś z nim może być nie tak, jeszcze ten wielki skok? Czy to możliwe żeby napięcie wzrosło aż tak? Dziwi mnie też czemu napięcie na zapłonie jest podobne do napięcia na neutralu, przecież wtedy się robi podciśnienie i napięcie powinno się znacznie różnić...

tomao wyślesz proszę jeszcze odczyt Twoich danych na zapłonie po prostu? Bardzo dziękuję za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pazdanmichal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.