|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-04-2024, 14:08 | #21 | |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 575
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
|
|
04-04-2024, 14:28 | #22 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Nie szukałem ich nigdy, postaram się dzisiaj podłączyć forscanem i sprawdzić, co jest dostępne w sterowniku. Ogólne programy diagnostyczne (jak np CarScaner) nie dają dostępu do takiej liczby parametrów jak Forscan.
Edit: Załączam dane z czujników. Wydaje mi się, że to już wszystko co może dotyczyć dolotu, ale trudno mi określić pid ciśnienia doładowania. Jest jakiś z napięciem, może coś przeoczyłem. Wszystkie dane dotyczą silnika bez obciążenia (na postoju samochodu). Ostatnio edytowane przez tomao ; 04-04-2024 o 17:00 |
04-04-2024, 20:39 | #23 | ||
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
Co do cytatu powyżej, widziałem te czujniki na forscanie w wersji PC. Jak nie mam kompa to odczytuję rzeczy z telefonu - carscanner. Dziś kilka razy podczas jazdy po zatrzymaniu się (np na światłach) i wrzuceniu luzu miałem różne odczyty czujnika MAP 37 kPa 31-32 kPa 31 kPa 32 kPa 33 kPa i po chwili dziwnie, nieregularnie wzrastało, cały czas na luzie (zdjęcie załączam) Kolejna rzecz to pomiary tego czujnika podczas odpalania (silnik rozgrzany). Na początku około 97 kPa (BARO wskazywał 100 kPa), potem spadło do 25 kPa, silnik ruszył i już siedział na stałych obrotach, a czujnik odczytywał coraz to wyższe ciśnienie pomimo że obroty się nie zmieniały. Podsyłam fotę również, tak jak mówię przedstawia ona wykres od razu po uruchomieniu, bez dodawania gazu czy ruszania, odpalenie i tyle. Czy to może na coś wskazywać? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez pazdanmichal ; 04-04-2024 o 20:43 |
||
04-04-2024, 20:49 | #24 | |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jest na 5 zdjęciu. Z tego kroćca idzie rura do przepustnicy, od dołu, po zdjęciu osłony silnika jest dostęp. Ostatnio edytowane przez tomao ; 04-04-2024 o 20:53 |
|
04-04-2024, 20:57 | #25 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
Zdjęcie robione od góry oczywiście. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
04-04-2024, 21:23 | #26 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,898
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Czujnik jest od góry kroćca, ale od dołu samochodu, teraz precyzyjnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-04-2024, 21:42 | #27 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
Racja, teraz ma to sens Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co uważasz o zdjęciach, które wysłałem? Te odczyty są realne? |
|
05-04-2024, 09:14 | #28 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
Dodatkowo jak jechałem sobie spokojnie, może z 30-40 kmh to auto bardzo szarpnęło, ciśnienie wg czujnika BAP wtedy wystrzeliło (nie wiem czy wystrzał na wykresie był przed szarpnięciem czy po). Czy to jest realne? Gaz wtedy nie był lub był bardzo lekko wciśnięty. linki kolejno do zdjęć w dobrej jakości: skok BAP: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 0 rpm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 4200 rpm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2800 rpm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 800 rpm [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez pazdanmichal ; 05-04-2024 o 09:17 |
|
05-04-2024, 10:06 | #29 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 575
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Widzę, że trochę drgnęło. Michał mierzy Forscanem, a tomao także się postarał, czyli jest nadzieja. Po południu, w chwili wolnej pomyśle nad tymi danymi i jaki jest związek pomiędzy nimi, a DTC i tym zapachem benzyny, który jest w temacie. Być może warto przyjrzeć się innym parametrom, typu ciśnienia paliwa, sygnał z czujnika tlenu , itp. Sprawdzenie szczelności dolotu jakąś dymarką także by nie zaszkodziło. Na tą chwilę widzę że wasze układy sterowania silnikiem są o poziom wyżej w rozwoju niż mój. MAF jako sygnał podaje częstotliwość, czujnik tlenu jest szerokopasmowy, itd., więc to, co ja mogę znaleźć u siebie na nic się nie przyda.
|
05-04-2024, 11:11 | #30 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-09-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?
Cytat:
Najbardziej mnie dziwi ten czujnik BAP, wydaje mi się że coś z nim może być nie tak, jeszcze ten wielki skok? Czy to możliwe żeby napięcie wzrosło aż tak? Dziwi mnie też czemu napięcie na zapłonie jest podobne do napięcia na neutralu, przecież wtedy się robi podciśnienie i napięcie powinno się znacznie różnić... tomao wyślesz proszę jeszcze odczyt Twoich danych na zapłonie po prostu? Bardzo dziękuję za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|