![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-08-2023
Model: FORD Grand C-MAX
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
![]()
hej,
mechanik zdiagnozował, że sprzęgło w kopresorze klimy się nie załącza i zalecił wymianę kompresora (1600zł kompresor + 350zł wymiana + x zl za czynnik), do tego alternator szumi i regeneracja 400-700zł (a dodatkowo jakieś tam paski i inne 300zł i robocizna za to dodatkowo około500zł) bo nie ma na hurtowni. Mam 2 pytania: 1) czy taki stary zepsuty kompresor z niedziałającym sprzęgłem można sprzedać? Ewentualnie czy można naprawić i czy lepiej się w to nie bawić tak jak zalecił mechanik czy byście się bawili? 2) czy lepiej poszukać nowego alternatora czy regeneracja jest też ok? Zalecił regenerację bo nie ma nowego w hurtowniach. Pytanie mam jak to w ogóle sprawdzić bo jak w wyszukiwarkach wpisuję mój model auta to wyskakuje mi 10 różnych alternatowrów i nie mam pojęcia który pasuje do mojego auta. Olalibyście sprawę z tym alternatorem, regenerowali czy wymienili na nowy? Ostatnio edytowane przez elo222 ; 26-04-2024 o 09:07 Powód: alternator, klimatyzacja, kompresor, sprzęgło kompresora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,942
|
![]()
Sprzęgło może się nie załączać z przyczyn elektrycznych lub luzu i braku docisku. Da się chyba wymienić samo sprzęgło lub znaleźć używany kompresor za dużo mniejsze pieniądze. Alternator trzeba sprawdzić w katalogu po vin, są różne dla różnych silników i wyposażenia. W Fordach regeneracja musi być zrobiona na dobrych częściach (regulator), inaczej są potem kłopoty z ładowaniem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-08-2023
Model: FORD Grand C-MAX
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
![]()
a jak szukać części po vin bo nigdzie w necie nie mogłem znaleźć takiego sklepu co by mi wyszukiwał po vin, a jak wklepuję mój model to wyskakuje 15 różnych
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 594
|
![]()
Ford e sklep. Tam jest wyszukiwarki po vin auta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,942
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Mógł byś napisać jaki w ogóle masz silnik.
Co do alternatora to ja do 1.6 TDCi 109KM kupiłem nowy denso za 600-700zl a tak jak pisali wyżej z regeneracją jest różnie. Sprzęgiełko klimatyzacji może się nie załączać z różnych powodów np. spalony bezpiecznik, brak czynnika, problem z wentylatorem. Wcześniej klimatyzacja Tobie dobrze chłodziła, nie przerywała? Mam mieszane uczucia co do tego mechanika. Wydaje mi się że chce sporo zarobić na częściach, w hurtowni ma zniżek a sprzeda po cenie dwtalicznej a w alternatorze pewnie sam wymieni sprzegiełko za 100-200zl. No i 500zl za wymiane alternatora, paska, napinacza i pewnie jeszcze jakaś rolka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-08-2023
Model: FORD Grand C-MAX
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-08-2023
Model: FORD Grand C-MAX
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
|
![]()
Sprawdziłem bezpiecznik sprzęgła klimatyzacji i był przepalony. Już myślałem, że to taka błachostka i wymieniłem bezpiecznik ale dalej nie działa no i ten wymieniony bezpiecznik znów się przepalił... Czy można z tego wysunąć jakieś wnioski? Czy są szanse na to, że sprężarka jednak jest ok a coś z kablami mam popieprzone? Nie wiem teraz czy jechać z tym już do jakiegoś elektryka samochodowego czy jak. Nie wiem czy mogę ufać tym mechanikom skoro mówili, że sprężarka do wymiany. Nie wiem czy ten bezpiecznik w ogóle sprawdzali.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,942
|
![]()
Elektryk może pomóc, bo coś się z tym obwodem dzieje (przetarcia, może sama uszkodzona cewka sprzęgła pobiera za duży prąd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 594
|
![]()
Jedź do serwisu klimatyzacji. Miałem to samo. U mnie szczelinę sprzęgła regulowali. Coś takiego jak pamiętam sprzed 7 lat
|
![]() |
![]() |