![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: 100-lica
Model: Mondeo MK4 Kombi Titanium X //Mondeo Kombi MK3 Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007//2004
Postów: 17
|
![]()
No i przyszedł czas na podsumowanie tematu . Winna była pompa paliwa. Po porównaniu parametrów z innym mondkiem wyszło ,że podaje połowę tego co u zdrowego osobnika i stąd te zmulenia przy wyższych obrotach pod obciążeniem.
Tak dla potomnych: przy podobnych objawach warto spuścić paliwo z baku i zobaczyć czy są opiłki. U mnie to wyglądało jak przy szukaniu złota , na dnie czarnego wiaderka mienił się złoty piasek. W filtrze paliwa nie było żadnych opiłków więc jego sprawdzenie nic nie da i trzeba spuścić paliwo (myślę ,że po niewielkiej próbce będzie widać czy są opiłki w paliwie). Co do genezy uszkodzenia pompy to mam własna teorię: zacinał mi się pływak w baku ,dzięki czemu stanąłem bez paliwa ( przy wskazaniu że mam jeszcze 150 km) tak ze trzy może cztery razy. Skutkowało to bezsensownym kręceniem na sucho. Mechaników u których serwisuję samochód też musiałem nauczyć jak w trzy minuty samemu odpowietrzyć układ np. po wymianie filtra paliwa. Reasumując pompa miała za sobą z pięć może sześć incydentów z dość zawziętym kręceniem na sucho i myślę ,że to był jej gwóźdź do trumny. Polecam zmontować sobie własny zestaw do odpowietrzania bo widzę że większość mechaników niema bladego pojęcia jak odpowietrzyć mondeo, przez co zarzynają w nich pompy. Mechanicy byli pod wielkim wrażeniem jak sam w 5min z wyjęciem sprzętu z bagażnika odpowietrzyłem i odpaliłem samochód kręcąc krótko góra trzy razy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2009
Postów: 52
|
![]() Cytat:
Z ciekawości spytam, kupiłeś nową, regenerowaną czy używaną pompę (i w jakiej cenie)?
__________________
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 136KM, TITANIUM X, KOMBI |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::professional
![]() Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
![]()
Przy dobrym odpowietrzeniu pali na 1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::amateur
![]() Imię: Emil
Zarejestrowany: 13-12-2023
Skąd: Warszawa
Model: MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 5
|
![]()
Mam problem z Mondeo, ospale wkręca się w obroty, na zimnym ma problem zwiększyć z 2do3rpm. Błędów brak, co jest dziwne otwarcie przepustnicy cały czas pokazuje 86% niezależenie czy jest na zapłonie, na jałowych obrotach czy przy wciskaniu gazu. Dane z logów na luzie bo auto nie jest w stanie jechać od ok 1tys do 5tys obrotów.
Przepustnica 86.6% Ciśnienie w listwie paliwowej 33500kpa-94500kpa Ciś. w rampie pal- żądane 30700kpa-94300kpa Położenie dyszy turbo 1.89V-3.25V Przepływ pow. przez przepływomierz 13.31g/s-79.81g/s Ciśnienie w kolektorze dolotowym 103-171.25kpa Ostatnio edytowane przez emilnymka ; 04-06-2024 o 08:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
przepustnica |
|
|