Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-07-2014, 19:44   #21
PIOTR_R_R
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: 100-lica
Model: Mondeo MK4 Kombi Titanium X //Mondeo Kombi MK3 Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007//2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: 2.0 tdci dławi sie i nie wchodzi na obroty

No i przyszedł czas na podsumowanie tematu . Winna była pompa paliwa. Po porównaniu parametrów z innym mondkiem wyszło ,że podaje połowę tego co u zdrowego osobnika i stąd te zmulenia przy wyższych obrotach pod obciążeniem.
Tak dla potomnych: przy podobnych objawach warto spuścić paliwo z baku i zobaczyć czy są opiłki. U mnie to wyglądało jak przy szukaniu złota , na dnie czarnego wiaderka mienił się złoty piasek. W filtrze paliwa nie było żadnych opiłków więc jego sprawdzenie nic nie da i trzeba spuścić paliwo (myślę ,że po niewielkiej próbce będzie widać czy są opiłki w paliwie).
Co do genezy uszkodzenia pompy to mam własna teorię: zacinał mi się pływak w baku ,dzięki czemu stanąłem bez paliwa ( przy wskazaniu że mam jeszcze 150 km) tak ze trzy może cztery razy. Skutkowało to bezsensownym kręceniem na sucho. Mechaników u których serwisuję samochód też musiałem nauczyć jak w trzy minuty samemu odpowietrzyć układ np. po wymianie filtra paliwa. Reasumując pompa miała za sobą z pięć może sześć incydentów z dość zawziętym kręceniem na sucho i myślę ,że to był jej gwóźdź do trumny.
Polecam zmontować sobie własny zestaw do odpowietrzania bo widzę że większość mechaników niema bladego pojęcia jak odpowietrzyć mondeo, przez co zarzynają w nich pompy. Mechanicy byli pod wielkim wrażeniem jak sam w 5min z wyjęciem sprzętu z bagażnika odpowietrzyłem i odpaliłem samochód kręcąc krótko góra trzy razy.

PIOTR_R_R jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 20:52   #22
Robson_wroc
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2009
Postów: 52
Domyślnie Odp: 2.0 tdci dławi sie i nie wchodzi na obroty

Cytat:
Napisał PIOTR_R_R Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mechaników u których serwisuję samochód też musiałem nauczyć jak w trzy minuty samemu odpowietrzyć układ np. po wymianie filtra paliwa.
Kolego, podasz swój sposób dla potomnych?

Z ciekawości spytam, kupiłeś nową, regenerowaną czy używaną pompę (i w jakiej cenie)?
__________________
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 136KM, TITANIUM X, KOMBI
Robson_wroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 21:25   #23
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: 2.0 tdci dławi sie i nie wchodzi na obroty

Przy dobrym odpowietrzeniu pali na 1
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2024, 09:39   #24
emilnymka
ford::amateur
 
Imię: Emil
Zarejestrowany: 13-12-2023
Skąd: Warszawa
Model: MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 5
Domyślnie Problem z przepustnicą 2.0 TDCI MK4

Mam problem z Mondeo, ospale wkręca się w obroty, na zimnym ma problem zwiększyć z 2do3rpm. Błędów brak, co jest dziwne otwarcie przepustnicy cały czas pokazuje 86% niezależenie czy jest na zapłonie, na jałowych obrotach czy przy wciskaniu gazu. Dane z logów na luzie bo auto nie jest w stanie jechać od ok 1tys do 5tys obrotów.
Przepustnica 86.6%
Ciśnienie w listwie paliwowej 33500kpa-94500kpa
Ciś. w rampie pal- żądane 30700kpa-94300kpa
Położenie dyszy turbo 1.89V-3.25V
Przepływ pow. przez przepływomierz 13.31g/s-79.81g/s
Ciśnienie w kolektorze dolotowym 103-171.25kpa

Ostatnio edytowane przez emilnymka ; 04-06-2024 o 08:34
emilnymka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
przepustnica



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.