![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-06-2024
Skąd: Grudziądz
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 80kW
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Witam,
Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam następujący problem z moim poczciwym Fordem C-Max 2005r. Silnik 1.6 TDCi 80kW. Otóż podczas jazdy w bardzo ciepłe dni, kiedy mam odpaloną klimę w pewnym momencie wentylator chłodnicy sam się wyłącza. Po krótkim czasie temperatura silnika zaczyna rosnąć a z klimy leci zamiast zimne to ciepłe powietrze. Oprócz tego drastycznie spadają osiągi silnika. Prawie zerowa reakcja na gaz. Najczęściej dzieje się to podczas jazdy w mieście lub w korku ale najbardziej uciążliwe było to podczas wyjazdu latem w góry. Co więcej po wyłączeniu silnika zamiast wentylator pracować aby go schłodzić to jest głucha cisza. Dzieje się tak tylko podczas wysokiej zewnętrznej temperatury powietrza +25 st. Nie wiem czy to jakiś sterownik czy termostat, czy sam wentylator chłodnicy że starości nie ma już takiej sprawności i ma jakieś zabezpieczenie termiczne, które go wyłącza. Za dużo możliwości... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 844
|
![]()
Rozumiem że temperatura płynu chłodniczego przekraczała przysłowiowe 90°C a Ty kontynuowałeś jazde?
Termostat sprawdzisz bardzo łatwo, wystarczy sprawdzić czy wąż idący od termostatu do chłodnicy jest ciepły, raz zanim silnik osiągnie optymalną temperature i jak już ją osiągnie. Wąż powinien być ciepły dopiero jak silnik osiągnie optymalną temperature. Klimatyzacja nie będzie działać jeżeli wentylator nie działa. Musisz sprawdzić bezpieczniki (czy jest cały i czy jest odpowiedni) , przekaźniki, przewody idące do wentylatora oraz moduł wentylatora, szczególnie przy łączeniach jak wtyczki i luty. Dokładnego miejsca uszkodzonia nikt Tobie nie poda, to trzeba sprawdzić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-06-2024
Skąd: Grudziądz
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 80kW
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Kontynuowałem jazdę bo musiałem kawałek podjechać aby mieć się gdzie bezpiecznie zatrzymać.
Potem wpadłem na pomysł aby w korku włączyć ogrzewanie przedniej szyby na maxa, otworzyć wszystkie szyby i odebrać ciepło z silnika. Pomogło i temperatura bardzo szybko wróciła do normy ale to takie rozwiązanie zastępcze jak plaster na złamaną nogę. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
czujnik temperatury , klimatyzacja , wentylator chłodnicy |
|
|