Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-07-2024, 18:26   #1
tomntom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
Question siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Witam.

Stało się w moim Mondeo 1.8TDCi coś dziwnego z siłą nawiewu klimatyzacji. Gdy uruchomię silnik, klimatyzacja (choć to chyba chodzi raczej o sam nawiew) dmucha z taką siłą jak powinna (czyli zależy od temperatury). Natomiast gdy ruszę i przekroczę 1500rpm, to zaczyna coraz mocniej dmuchać. Siła zwiększa się raczej proporcjonalnie do obrotów silnika i dopiero przy zbliżaniu się do 2500rpm spada do właściwej siły. Żeby było ciekawiej, gdy "przygazuję" stojąc nic takiego się nie dzieje (wieje cały czas z taką samą siłą). Sama regulacja siły nawiewu działa, bo gdy przekręcę klimę na LO to wieje jak szatan (czyli jak powinno). Nie ma na to zachowanie wpływu też ręczne ustawienie siły nawiewu, dzieje się tak samo przy manualu (w różnych ustawieniach siły nawiewu)

Po kilku dniach wyjechałem poza miasto zauważyłem jeszcze jedno. Choć nie wiem czy to ma coś wspólnego czy to jest sprawa niezależna. Spadła chyba moc silnika. W mieście tego nie czuć, ale na obwodnicy już zauważyłem, że tak jak kiedyś od 1500rpm kończyła się dziura i się (tyle ile ten silnik może) zrywał, a teraz jakoś nie bardzo. Lekkie wzniesienie i obroty wspinają się jak ja na 4 piętro. A jak wdepnąłem "do dechy" to za mną się zrobił ciemny dym.

Jakieś sugestie od forumowiczów? Zacznę od wymiany filtra powietrza, ale może coś podpowiecie, bo coś czuję że będzie jeszcze coś.


Ostatnio edytowane przez tomntom ; 09-07-2024 o 18:28 Powód: literówka
tomntom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 19:08   #2
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,204
Domyślnie Odp: siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Pooglądaj dokładnie układ dolotowy, czy w którymś wężu nie ma dziury.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 19:57   #3
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
Domyślnie Odp: siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Podłącz cokolwiek pokazującego napięcie. Takie zmiany wraz z obrotami mogą oznaczać problemy z alternatorem.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 20:46   #4
tomntom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
Domyślnie Odp: siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Tylko że zmiany obrotów silnika wpływają na nawiew tylko w czasie jazdy. Jak sprawdzić wtedy to ładowanie? Wystarczy przez OBD2? Z tego co widzę to aplikacje wyciągają z tego gniazda informacje o ładowaniu, to mogę zamówić taki interface na bluetooth.
tomntom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 20:52   #5
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,204
Domyślnie Odp: siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Tak.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2024, 17:55   #6
tomntom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
Question Odp: siła nawiewu zależna od obrotów silnika

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podłącz cokolwiek pokazującego napięcie. Takie zmiany wraz z obrotami mogą oznaczać problemy z alternatorem.
Ok, wiem że to nie jest sprawa z alternatorem, ale podam wyniki, w razie gdyby temu też trzeba by się przyjrzeć.

Po starcie silnika czujnik nazwany "napięcie OBD" pokazuje 14V, chwilowo podskakując do 14.1 i kilkukrotnie spadając na chwilkę na 13.9V.
Po pól godzinie trasy całość spada o 0.1V (czyli większość czasu 13.9, podskakuje do 14V i sporadycznie spadając do 13.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po kolejnej pół godzinie spadek o kolejne 0.1V. Dalej nie wiem, bo dojechałem do miejsca docelowego.

Ale nie rozładowuje się akumulator, więc chyba ok?

Bump:
Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pooglądaj dokładnie układ dolotowy, czy w którymś wężu nie ma dziury.
Na pierwszy rzut oka nie było widać, ale potem chłopakom w serwisie (jak ich uczuliłem na sprawdzenie dolotów) udało się znaleźć w mało widocznym miejscu dziurę w dolocie intercoolera. Po wymianie rury jak ręką odjął (nawiew ok, moc wróciła, nic nie dymi).
tomntom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
nawiew , obroty silnika



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.