![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
|
![]()
Witam.
Stało się w moim Mondeo 1.8TDCi coś dziwnego z siłą nawiewu klimatyzacji. Gdy uruchomię silnik, klimatyzacja (choć to chyba chodzi raczej o sam nawiew) dmucha z taką siłą jak powinna (czyli zależy od temperatury). Natomiast gdy ruszę i przekroczę 1500rpm, to zaczyna coraz mocniej dmuchać. Siła zwiększa się raczej proporcjonalnie do obrotów silnika i dopiero przy zbliżaniu się do 2500rpm spada do właściwej siły. Żeby było ciekawiej, gdy "przygazuję" stojąc nic takiego się nie dzieje (wieje cały czas z taką samą siłą). Sama regulacja siły nawiewu działa, bo gdy przekręcę klimę na LO to wieje jak szatan (czyli jak powinno). Nie ma na to zachowanie wpływu też ręczne ustawienie siły nawiewu, dzieje się tak samo przy manualu (w różnych ustawieniach siły nawiewu) Po kilku dniach wyjechałem poza miasto zauważyłem jeszcze jedno. Choć nie wiem czy to ma coś wspólnego czy to jest sprawa niezależna. Spadła chyba moc silnika. W mieście tego nie czuć, ale na obwodnicy już zauważyłem, że tak jak kiedyś od 1500rpm kończyła się dziura i się (tyle ile ten silnik może) zrywał, a teraz jakoś nie bardzo. Lekkie wzniesienie i obroty wspinają się jak ja na 4 piętro. A jak wdepnąłem "do dechy" to za mną się zrobił ciemny dym. Jakieś sugestie od forumowiczów? Zacznę od wymiany filtra powietrza, ale może coś podpowiecie, bo coś czuję że będzie jeszcze coś. Ostatnio edytowane przez tomntom ; 09-07-2024 o 18:28 Powód: literówka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,204
|
![]()
Pooglądaj dokładnie układ dolotowy, czy w którymś wężu nie ma dziury.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]()
Podłącz cokolwiek pokazującego napięcie. Takie zmiany wraz z obrotami mogą oznaczać problemy z alternatorem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
|
![]()
Tylko że zmiany obrotów silnika wpływają na nawiew tylko w czasie jazdy. Jak sprawdzić wtedy to ładowanie? Wystarczy przez OBD2? Z tego co widzę to aplikacje wyciągają z tego gniazda informacje o ładowaniu, to mogę zamówić taki interface na bluetooth.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,204
|
![]()
Tak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-06-2022
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
|
![]() Cytat:
Po starcie silnika czujnik nazwany "napięcie OBD" pokazuje 14V, chwilowo podskakując do 14.1 i kilkukrotnie spadając na chwilkę na 13.9V. Po pól godzinie trasy całość spada o 0.1V (czyli większość czasu 13.9, podskakuje do 14V i sporadycznie spadając do 13.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po kolejnej pół godzinie spadek o kolejne 0.1V. Dalej nie wiem, bo dojechałem do miejsca docelowego. Ale nie rozładowuje się akumulator, więc chyba ok? Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
nawiew , obroty silnika |
|
|