![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Witam!
Ostatnio wpadł mi w ręce film z czyszczenia egr w silnikach 2.0 BiTurbo (Panther): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wykonywał już ktoś taką operację? Jaki efekt? Bardzo ciekawi mnie stan egr w „europejskich” warunkach eksploatacji i przy stosowaniu „naszych” paliw. Jak skończy mi się gwarancja w czerwcu to chyba skuszę się na sprawdzenie i ewentualne czyszczenie. Ostatnio edytowane przez SRS ; 24-03-2024 o 14:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 719
|
![]()
Ciekawe po ulu kilometrach mu się tak zrobiło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::professional
![]() Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Cóż, jak paliwo mocno „chrzczone” różnymi „substancjami olejopodobnymi” to nawet dynamiczna jazda nie gwarantuje czystości.
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 06-08-2024 o 22:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Mały update.
Przekroczyłem 65 kkm i postanowiłem się zabrać za czyszczenie dolotu tak jak na filmiku. Najwięcej problemu jest z odkręceniem dolnej śruby tej metalowej rurki od egr - dostęp kijowy i słabo widać. Po wyjęciu okazało się, że w tym kolektorze z tworzywa jest oleisty szlam (gęsty jak pasta do butów i równie „tłusty”), ale najwięcej przy wejściu do bloku silnika oraz na bokach, tutaj gdzie wchodzi metalowa rurka od egr. Sama rurka była w dużo gorszym stanie - zawalona prawie jak na filmie, ponad 3 mm grubości szlamu. Przy okazji sprawdziłem kolektor dolotowy w bloku silnika (przez otwór po zdjęciu kolektora z tworzywa) - też widać ślady szlamu, ale tak na 1-1,5 mm grubości. Tyle ile mogłem wyczyściłem od zewnątrz przez otwory a sam kolektor z tworzywa i rurkę dolotową umyłem dokładnie (pomogła pianka do czyszczenia szyb kominkowych) i osuszyłem przed montażem. Co ciekawe, sama przepustnica była w bardzo dobrej formie - tylko trochę brudnego nalotu z powietrza. Niestety, nie zabrałem telefonu i nie zrobiłem żadnych zdjęć. W sumie, przy takim oleistym zabrudzeniu, ciężko brać komórkę w łapy. Zobaczymy jak teraz będzie sprawować się Ranger - mam nadzieję, że będzie równiej pracował. Jak widać, nawet dynamiczna jazda nie zabezpiecza przed budowaniem się nagaru, szczególnie w owej rurce od egr. Heh, składanie poszło szybciej a najgorzej było z…. osłoną silnika! Nie wiem co za debil wymyślił, że część osłony jest przytrzymywana przez przewody. Konia z rzędem temu, kto zakłada osłonę bez przekleństwa |
![]() |
![]() |