![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2024
Skąd: Lublin
Model: Ford Ranger XLT
Silnik: R4 2.2 TDCi Duratorq 160 KM
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Witam,
Po zgaszeniu auta usłyszałem dziwne chrobotanie z pod deski rozdzielczej a dokładniej z okolic schowka. Po chwili szukania zlokalizowałem problem, klapa wlotu powietrza wykonuje mikro ruchy zamknij/otwórz. Ponieważ mam interfejs diagnostyczny podłączyłem go i moim oczom ukazał się błąd jak w tytule B11F0 - czujnik położenia klapy wlotu powietrza. Wie ktoś gdzie go szukać i jaki to typ czujnika, idzie go przeczyścić czy należy kupić nowy? P.S. Dodam tylko tyle, że mój nienajlepszy już akumulator potrafi się rozładować do zera przez tą klapkę bo ona cały czas się zamyka i otwiera nawet jak auto jest zamknięte. Pozdrawiam, Marcin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Prawdopodobnie wyłamał się któryś z ząbków wałka, siłownika klapy zamykająco-otwierającej nawiew zewnętrzny lub wtyczka wiązki sterującej jest niedokładnie wciśnięta.
Zdejmij schowek i popatrz na prawą stronę obudowy filtra kabinowego - tam jest ten siłownik. BTW: tutaj masz link do identycznego problemu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2024
Skąd: Lublin
Model: Ford Ranger XLT
Silnik: R4 2.2 TDCi Duratorq 160 KM
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Dzięki kolego
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
za szybką i rzeczową odpowiedź!
Podobne info znalazłem na zagranicznym forum i tym samym poszedłem przeczyściłem kontaktem złącza, odkręciłem cały ten siłownik po czym rozpołowiłem go ale oprócz trybików i silniczka nic tam nie było więcej więc zamknąłem i z powrotem zamontowałem (mam wszystkie ząbki na wałku). Po tych czynnościach tak jakby się uspokoiło choć nie chwalmy dnia przed zachodem słońca a żony przed śmiercią Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przedtem było podobnie, że niby już cicho a potem wracało... jak nie pomoże to będę zmuszony kupić nowy siłownik bo ten mi rozładowuje akumulator... EDI1: Problem powrócił, więc czyszczenie wtyczki nie pomogło... ktoś wie czy ten czujnik położenia kalpy jest osobno czy jest realizowany na silniku co otwiera i zamyka klapę? EDIT2: Rozebrałem ten siłownik, czujnik położenia jest realizowany na potencjometrze i w powiększeniu dojrzałem wytarta ścieżkę... więc muszę kupić nowy. Znalazłem za 70 zł na Ali taki i chyba zaryzykuję i kupię bo w Polsce znajduje tylko używane i za trochę więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc chyba warto zaryzykować i kupić u Manfreda nowy Ostatnio edytowane przez mati_8 ; 09-08-2024 o 13:19 |
![]() |
![]() |