![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Śląsk
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 60
|
![]()
Witam,
mam problem z klimatyzacją - Galaxy 2014 r. 2.0 TDCI. Po włączeniu przycisku, przy pierwszym odpaleniu, włącza się klima i chłodzi do 7-8 stopni (mam wsadzony termometr do nawiewu). Po kilku minutach jazdy przestaje chłodzić i temperatura rośnie do temp. otoczenia. Jak wyłączę przycisk, poczekam chwilę i włączę ponownie, to znów zacznie chłodzić przez kilka minut. Czynnik nabity, układ podobno szczelny. Byłem u mechanika z tym problemem oraz brakiem ładowania. Ładowanie naprawił, coś tam pogrzebał przy klimie i powiedział, że problemy mogły być związane z brakiem ładowania. Ale teraz ładowanie jest, aku nabity do pełna, a klima nadal chodzi przez bardzo krótkie okresy. Mechanik mówi, że w takim razie trzeba będzie prawdopodobnie wymienić kompresor. Czy to możliwe? To droga wymiana, a nie wiadomo czy pomoże, bo widać facet coś po omacku szuka. Dziękuję za wskazówki.
__________________
========================================= Ford Focus 1.8 TDDI; Ford Mondeo 1.8 TDCI; Ford Galaxy 2.0 TDCI |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 157
|
![]()
sprawdź najpierw szczelinę pomiędzy sprzęgłem a kołem pasowym kompresora jak jest ok 1 mm i większe należy wymienić podkładkę na cieńszą lub całkowicie ją wyjąć.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
|
![]()
Trzeba sprawdzić parametry ciśnienia w układzie klimatyzacji, dlaczego rozłącza kompresor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
tez tak mam, po serwisie w tym roku. miałem wymieniane uszczelki parownika 3 rzedu. na wolnych obrotach chwile popracuje i się wyłącza. tymczasowo pomaga wyłączenie i włączenie AC guzikiem. w czasie jazdy jest w miare ok.
sposoby z internetu - wymycie chłodnicy klimy - zrobiłem, efekt minimalny na 1 dzień, potem znowu. do sprawdzenia jest jeszcze wentylator. po odpaleniu klimy powinien automatycznie wystartować. jak nie, to moze być przyczyną rozłączania |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
|
![]()
Za duże ciśnienie w układzie i prezostat wyłącza klimę, prawdopodobnie za duża ilość czynnika
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
to czemu wyłacza tylko gdy silnik jest nieobciążony? przejechałem kilka godzin autostradą w upałach i klima chodziła bez przerwy.
w moim układzie spuszczono 400gr czynnika, nabito 850gr. czyli książkowo. jak może być go za dużo? |
![]() |
![]() |